BikePark Helm.

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Brambobeers schreef:
Bokmaaa schreef:de 7idp M1 is naar me onderweg, in M en L. Ik hoop dat 1 van 2 goed zit (mijn hoofdomtrek valt er precies tussenin), zo niet gaan ze beide terug. Te mooie aanbieding om te laten liggen.
Waar hebben ze die in aanbieding?
Wiggle, €66,50. Voor een fatsoenlijke uitziende, hele lichte fullface met veel ventilatie vind ik dat een keurig bedrag.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Gisteren op de mat:

Afbeelding

Geheel in Wiggle stijl voordat de track and trace actief was en 5 dagen eerder dan beloofd. Ik heb de M en L laten komen. De M ging volgens de maattabel t/m 58 cm hoofdomtrek, L vanaf 59. Ik kwam op 58,5cm, dus moest passen. De M blijkt prima, L gaat terug. Tenzij iemand hier voor €66,50 + verzenden er belang bij heeft ;)
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Mooie helm voor die prijs!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Dat is zekers een mooie fullface. :-q
s_son
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 16 juli 2012, 09:27

Handleiding double D sluiting: er zit aan de achterste D sluiting een stukje rode stof, trek daaraan als hij vastzit. Hij gaat dan helemaal open en vervolgens kun je de helm afzetten (als dat past) zonder de sluiting geheel los te maken. Als je hem vervolgens weer op wilt zetten zoek je het plastic buttontje aan het einde van het lange eind en je trekt hem weer strak. Kan ook makkelijk met handschoenen aan.
Vitus Sentier LTHT & Whyte S150S
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

Uiteindelijk heb ik ik voor de Oneal backflip RL2 gekozen.
hoofdreden om dat deze het beste zat.
De bell voelde niet helemaal lekker passend aan, paar drukpunten.
En qua kleuren combo paste deze ook het beste :-D
Afbeelding
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Zelfde helm als bokmaaa besteld, mij goed zat :-q
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Uit-ste-kende keuze. :bier:
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Hier ook dezelfde besteld als Bokmaa, ook in Wiggle style zou ie pas aan het eind van de week aangeboden worden, maar ligt inmiddels bij de buurtjes. Straks even ophalen.

Voor 59,46 Euro. Moet niet gekker worden.

Edit:
Hahaha, op de doos staat zoals ik besteld heb, rood-zwart-wit. Net als op pakbon. Maar in het echt is ie zwart met wit :)
Maar hij past prima.
(En het is geen Tactic versie, maar een 2018 Gradient)
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Gisteren de helm ingezet tijdens het rijden in het bikepark Winterberg.
Pasvorm vind ik opvallend goed. Op en af zetten gaat prima. Ik kan hem als brildrager ook zonder problemen gebruiken. Nergens knellen.

Het was gisteren best warm. Stuk boven de 20 graden, maar goed te doen met deze helm.
In totaal 22 runs gemaakt (21x met de lift naar boven, 1x fietsend met de helm aan het stuur)
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Scottie2000 schreef:Gisteren de helm ingezet tijdens het rijden in het bikepark Winterberg.
Pasvorm vind ik opvallend goed. Op en af zetten gaat prima. Ik kan hem als brildrager ook zonder problemen gebruiken. Nergens knellen.

Het was gisteren best warm. Stuk boven de 20 graden, maar goed te doen met deze helm.
In totaal 22 runs gemaakt (21x met de lift naar boven, 1x fietsend met de helm aan het stuur)
22 runs! :o nevermind warmte, hoe overleven je armen dat?
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Bokmaaa schreef:
Scottie2000 schreef:Gisteren de helm ingezet tijdens het rijden in het bikepark Winterberg.
Pasvorm vind ik opvallend goed. Op en af zetten gaat prima. Ik kan hem als brildrager ook zonder problemen gebruiken. Nergens knellen.

Het was gisteren best warm. Stuk boven de 20 graden, maar goed te doen met deze helm.
In totaal 22 runs gemaakt (21x met de lift naar boven, 1x fietsend met de helm aan het stuur)
22 runs! :o nevermind warmte, hoe overleven je armen dat?
Dan zal ik maar niet zeggen dat ik gisteren van 9.30 tot 15.15 (en een dik half uur pauze ivm een currywurst mit pommes) 35 (ja vijfendertig) runs heb gemaakt in Winterberg, alle tracks behalve fourcross. Was extreem rustig voor een zonovergoten zondag medio juli, vreemd. De armen leven nog, geen spierpijn
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Bokmaaa schreef:22 runs! :o nevermind warmte, hoe overleven je armen dat?
Zonder problemen? Afgezien van een enkele sectie op de DH worden die eigenlijk niet op de proef gesteld...

Zolang je tenminste niet ontzettend krampachtig je stuur aan het vasthouden bent, remhendels etc... enigszins fatsoenlijk afgesteld hebt voor ergonomie en om de benodigde kracht te minimaliseren, met een enigszins geschikte fiets onderweg bent...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Het was mijn eerste bezoek aan een bikepark.
Geen last van de armen gehad.
Wel spierpijn in de bovenbenen de afgelopen 2 dagen. Niet gewend om op de pedalen te staan.
Ben meer van het trappen en zitten (NL)

De 22 was omdat ik het gevoel had wat moe te worden.
Dan is het naar mijn idee niet zo'n goed idee om jezelf te overtreffen.
Want dan wordt de helm al snel getest door een stuurfoutje :)
Plaats reactie