Raid des Hautes Fagnes (Malmedy) - 24.06.2018

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

g60 schreef:Dat zegt me niet zoveel, heb nog nooit zulke dingen gereden. Ik ben geen kluns op de fiets dus denk dat het op zich (mits de conditie wat beter word) wel goed moet komen op de kortste afstand.

Geeft dit een aardig beeld van wat je kunt verwachten?: https://www.youtube.com/watch?v=uYN1rB86JBw" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, zo ongeveer.
Houd er wel rekening mee dat het er op de camera altijd wat eenvoudiger uitziet dan IRL.
Mooie omgeving, het landschap met diep uitgesneden riviertjes maakt mooie tochten mogelijk.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

Op de website van Rdhf staat bij inschrijven/ stuurbord ophalen dat dit ook op de zaterdag ervoor kan van 18:00-20:00u. Alleen staat hier ook het jaartal 2014 bij. Iemand enig idee of dit nog steeds mogelijk is en op dezelfde tijden?
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

fl-wappie schreef:Op de website van Rdhf staat bij inschrijven/ stuurbord ophalen dat dit ook op de zaterdag ervoor kan van 18:00-20:00u. Alleen staat hier ook het jaartal 2014 bij. Iemand enig idee of dit nog steeds mogelijk is en op dezelfde tijden?
ja, die tijden kloppen
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

Top, dan kan ik ‘s ochtends mooi op het fietsje vanaf de camping naar de start.
Gebruikersavatar
casev
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 3 maart 2014, 22:45

matthiav schreef:
De RdHF is natuurlijk een grote naam en dat spreekt mensen aan. Vandaar dat er altijd volk zal starten dat er, fysiek en/of technisch, niet voldoende klaar voor is. Dat leidt dan soms tot ongevallen, maar om nu het beeld op te hangen dat dit een Enduro tocht is met levensgevaarlijke afdalingen.. dat is het zeker niet.

Belangrijkste boodschap: ken jezelf. Vergelijk het met skiën. Als je enkel nog maar rode pistes in Winterberg gedaan hebt, dan start je gelijk ook niet met een zwarte piste in de Alpen. Voor een ervaren skiër biedt een zwarte piste dan weer net het meeste plezier.

Ik heb hem nu 2x gereden. Volgens mij zijn de afdalingen niet gevaarlijker dan in andere marathons. Meer het gevaar van de hard starten op die 1e klim, en er dan achter komen dat de laatste 10 km, terwijl je de finish muziek al hoort spelen, toch best wel zwaar zijn :)
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

casev schreef:
Ik heb hem nu 2x gereden. Volgens mij zijn de afdalingen niet gevaarlijker dan in andere marathons. Meer het gevaar van de hard starten op die 1e klim, en er dan achter komen dat de laatste 10 km, terwijl je de finish muziek al hoort spelen, toch best wel zwaar zijn :)
Als je het vergelijkt met andere ardennen marathons dan wel, tov duitse zijn de afdalingen wel pittiger.
Die laatste 10 km doen bij de rdhf in alle gevallen extra pijn :lol:
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Greyfox schreef:...
tov duitse zijn de afdalingen wel pittiger.
Die laatste 10 km doen bij de rdhf in alle gevallen extra pijn :lol:
Lowie heeft 'm helemaal voorgereden, jullie mogen niet mopperen.
Afbeelding
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Twee keer startbewijs korte afstand in de aanbieding
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
connectom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: di 8 mei 2007, 13:09
Mijn mountainbike: is van staal!

pb voor de startbewijzen
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

VOLGERS/SUPPORTERS + BEVOORRADINGEN

alle info wat betreft goed bereikbare plaatsen voor de supporters en de verdeling van de bevoorradingen vindt je intussen op de facebook-pagina van de RDHF
>>> https://www.facebook.com/raidhautesfagnes/" onclick="window.open(this.href);return false;
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Was daar een keer 1 van de camera-mtbers.
https://www.youtube.com/watch?v=1_6TJqOrMuE" onclick="window.open(this.href);return false;
check de orange bike
:lol:
Tjeerddenhouter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 18 juni 2013, 15:41
Mijn mountainbike: Cube Elite HPC 29

Te koop 2 startbewijzen voor de langste afstand!!!
Maxhb123
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 19 september 2016, 21:37

Kan een startbewijs overgeschreven worden op naam / licentie? zo ja heb ik wel interesse
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Zal ik dan aftrappen?
Wat is het toch geweldig biken in die regio, genoten van het parkoers en de omgeving.
Maar ook is het (voor mij) de pittigste marathon die ik ken.
Geen tijd voor herstel, kneitersteil omhoog en kneitersteil omlaag, en dat ligt me eigenlijk niet zo.
Gestart in het laatste 90/115 blok en volgens mij bijna als laatste bovenaan de eerste klim.
Daarna hard naar beneden (en dat ligt me dan weer wel), maar dat leverde wel mijn eerste lekke band op.
Bij het tunneltje na 3 km stond ik al.
Lek net te groot voor de latex dus bandje erin en weer verder, inmiddels werd ik ingehaald door de eerste 65 km starters....
Langzamerhand kon ik de laatste 90/115 rijders oprapen tot ik in een afdaling veel mensen met een lekke band zag staan en voor ik het door had stond ik ook weer plat. Dat was op 26 km.
Maar ja, geen bandje meer, dus geprobeerd mensen te vinden die nog een bandje overhadden. Begrijpelijk was iedereen terughoudend met het afgeven van bandjes, zou ik ook hebben gehad.
Dus besloten naar de verzorgingspost te 'rijden', al was dat nog 8 km. Een km of 2 verderop kwam ik bij een parkeerplaatsje waar een hele club mountainbikers stonden. Van hun kreeg ik direct en bandje zonder dat ze er iets voor wilden hebben. Echt geweldig!
Weer verder na de 2e reparatie kwam ik bij de verzorgingspost die verbaasd keek dat er nog iemand aan kwam: vrijwel alles was al opgeruimd.
Lekker door kunnen rijden, maar wel besloten om de 90 te gaan doen ipv de 115.
Vlak voor het chateau waar voorheen de verzorgingspost was, brak mijn ketting.
Op de binnenplaats op een bankje rustig de boel wezen fixen, onder begeleiding van een minstreel.
Na reparatie de rest zonder problemen kunnen uitrijden.
De laatste lus van 8 km was zoals verwacht ook mentaal de lastigste, je krijgt nog een flinke klim voor de kiezen terwijl je de muziek bij de finish al hoort.
Genoten van de technische secties en beek-oversteekjes. Mountainbiken optima forma.
Ik heb nu overal spierpijn, want het is echt voor je hele lichaam een pittige marathon.
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

Greyfox schreef:Zal ik dan aftrappen?
Wat is het toch geweldig biken in die regio, genoten van het parkoers en de omgeving.
Maar ook is het (voor mij) de pittigste marathon die ik ken.
Hij is erg gaaf. Mooi verhaal :-q , wel veel pech zeg :-? .

Door tijdgebrek en werk ben ik de afgelopen 2 jaar niet geweest. Jaloers op degenen die wel zijn van de partij waren. Volgend jaar wil ik er weer meedoen.
Haast u langzaam
Plaats reactie