Land van Bartje 200

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
fletcher
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 22:48
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp Carbon HT 2013

Mijn doel was eigenlijk de tocht uitrijden en uiteindelijk in de top 400 overall geeindigd!

Leuke tocht, mooie parcours. Het mulle zand hier en daar en de wind maakte het wel extra zwaar.

Volgens Mylaps zijn er maar 1012 gefinisht... Waren er dan zoveel uitvallers?
Laatst gewijzigd door fletcher op ma 18 juni 2018, 17:07, 4 keer totaal gewijzigd.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

Hier ook een blije finisher!
Mijn dag begon goed... de eerste slok sportdrank bleek hersteldrank te zijn. Kak, thuis dus het verkeerde poeder in de bidons gedaan (de pot oogt hetzelfde, grrr).
Tsja, dat deed wel iets in mijn hoofd... is dat wel goed, anderhalve liter hersteldrank als je nog 10 uur gaat fietsen? :o :lol:

Samen met een maatje de eerste 100 volbracht, hij dipte wat dus daarna ‘alleen’ verder.
‘t liep lekker! Het gedroomde doel onder de 10uur leek ook goed haalbaar.
Maar... rond 175km (gokje) toch zeker wel een kwartier verspeeld door op een route te blijven terwijl we een afslag misten. Paar keer heen en weer, stilstaan, en uiteindelijk via iemand die ons met Google maps weer terugbracht naar het punt waar we misgingen. Mijn strava meting kwam uiteindelijk uit op ruim 216km, waar de meesten 210km hadden, dus 6km verkeerd zou best kunnen.
Hoe dan ook, ik had tot het eind best krachtige benen, maar de finish wilde maar niet komen :cry:
Uiteindelijk heb ik er 10:05uur netto over gedaan, dik tevreden!
Ook over het feit dat mijn lijf en geest zo’n afstand/tijd aankunnen.

Top georganiseerd :-q
Lekker ook die stukjes worst en bouillon :-). En dat frietje (en bier) na afloop vond ik juist lekker, na al die repen en andere troep onderweg :bier:

Wel 1 ding: waarom in hemelsnaam een klassering op ‘guntime’? Dat slaat mijn inziens nergens op.
Laatst gewijzigd door Dreezz op ma 18 juni 2018, 14:08, 2 keer totaal gewijzigd.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

En ook uitgereden!
In een wat overmoedige bui ingeschreven voor de wedstrijdeditie.
Bij aankomst was het wat chaotisch met parkeren, waardoor ik later dan ik wilde bij de start verscheen.
Vanaf de zijkant nog net aan de achterkant van het vak in kunnen stromen.
Zoals altijd weer te snel van start, dus toch maar een groepje gekozen die iets minder hard ging.
Het gemiddelde tot de 1ste stop zat op dik 24,5km/h, wat voor mijn doen best rap is.
Na 120km even een dip omdat de benen verzuurde. Dit was na de 3e verzorgingspost over, waardoor ik weer meer gas kon geven. Jammer dat ook ik nog even verkeerd reed, maar gelukkig heeft dat nog net geen kilometer extra gekost.
Uiteindelijk gefinisht in 9:02 uur, wat ruim binnen mijn doel van 10 uur lag. :-)
Bij de finish kon ik het eten en drinken wel waarderen...tot ik een hap nam van het vlees... Een meer neutrale smaak was zeer welkom geweest.

Maar ehhh...ik heb nog niemand horen zeuren over het vele mulle zand en de harde wind? :winkie:
Na al die modder bij de Drenthe200 is het wel leuk om nu te kunnen zeuren over het mulle zand toch? :winkie:


Pluspunten:
- Leuke route
- Verzorging

Minpunten:
- Parkeren
- Bewegwijzering
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

@Dreez: goed gedaan! Zie je wel dat je de Bartje200 aan kon? :D
fletcher
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 22:48
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp Carbon HT 2013

Weet iemand van welke firma de fotografen waren?
Stornie.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: za 9 juni 2018, 13:31

fletcher schreef:Weet iemand van welke firma de fotografen waren?
Ik heb er vanmorgen eentje gevonden: https://www.farcows.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

En ook ik heb hem uitgereden, met 22,2 km/u gemiddeld harder dan ik van tevoren in gedachten had. Eerste 200+ rit op de MTB. Ik rekende op 20 km/u gemiddeld. Maar na de rit wel goed ingedeeld te hebben, kon ik de laatste 50 kilometer nog aardig doorrijden. Iets meer dan 9.15 uur op de fiets gezeten.
Hanschen
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 11 juni 2014, 18:08
Mijn mountainbike: giant xtc/ tcr

Wij hebben hem ook uitgereden. Ben ook erg trots op mn vriendin! Waren volgens mij maar 37 vrouwen gefinished. Ook voor ons de eerste keer 200km (214 op de strava van mn vriendin...)

De verzorging was prima in orde en de worst bij de een na laatste post was hemels haha. Ik was ook helemaal klaar met de snelle jelles...

We zijn in het bos van Exloo nog wel af en toe aan het zoeken geweest naar de juiste richting en bij het stukje parcours rond de plas hebben we alles maar gedaan omdat ons ook niet helemaal duidelijk was waar we langs moesten.

Wat verder opviel is dat bij de start iedereen rustig en gedisciplineerd was en tijdens de rit hebben we ook geen mongolen inhaalacties meegemaakt en zo. Ook bij de posten geen gedring en gedoe. Iedereen was relaxed en vriendelijk in mijn ogen.

Ook bijzonder dat er nog zoveel uitvallers waren volgens de klassering. Op de wind na waren de omstandigheden perfect

Echt een super ervaring deze dag!
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Ook ik heb hem uitgefiets. :-D

Met z'n tweeën rustig van start gegaan, zodat we aan het einde nog wat overhielden.

Tot balloo ging het voorspoedig, maar toch kreeg ik kramp net voor verzorgingspost schipborg :( .
Daar even een langere pauze genomen en rustig door gefietst naar gieten.

Vanaf daar ging het weer lekker tot de finish.

Lekker genoten van de hele dag.
Geen modder gezien :lol:
Verzorging was top, en de finish was genieten.
Het biertje naar afloop smaakte best :-D
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

Helaas was ik een van de uitvallers.
Het begin was goed, maar na 125/130 km hard onderuit gegaan met als resultaat een verstuikte enkel en wat schrammen.
De verzorging was goed. Alleen was de route op sommige plekken slecht aangegeven.
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Was dit nou een editie waarvoor je alleen maar duurtraining hoefde te doen?
(niet respectloos bedoeld naar alle uitfietsers hoor)
Volgens mij was kort/kort outfit voor de hele dag en vocht en eten bij de stops.

De wintereditite was prachtig om te volgen. Met zoveel uitvallers was dat een echte monsterrit.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

Opperhoofd schreef:Was dit nou een editie waarvoor je alleen maar duurtraining hoefde te doen?
(niet respectloos bedoeld naar alle uitfietsers hoor)
Volgens mij was kort/kort outfit voor de hele dag en vocht en eten bij de stops.

De wintereditite was prachtig om te volgen. Met zoveel uitvallers was dat een echte monsterrit.
:-{ De winter is toch hetzelfde? alleen lang/lang, maar ook vocht & eten bij de stops ;-)
overigens zag ik er gisteren nog genoeg in lang/lang outfits :o
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat is toch elke rit eigenlijk? Kort/kort of lang/lang met eten en drinken en een fiets. :-D
En je dan ook nog eens uren in het zweet werken om vervolgens weer op het beginpunt uit te komen, waardoor je niks opgeschoten bent. Tja...dat noemen ze een hobby. :winkie:

Ik heb mij gisteren ook erg verbaasd of de deelnemers met lang/lang outfits.
Die moeten gezweet hebben...pfff...
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

awinkel schreef: Die moeten gezweet hebben...pfff...
Makkelijke manier van afvallen??
Was nou niet bepaald de temperatuur voor lang/lang, maar goed.

Ik ben zelf totaal geen koukleum:P
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Zum
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: do 26 oktober 2017, 21:16

Mooi evenement inderdaad, is wel een blijvertje lijkt me. Parkeren wat chaotisch, dat kan beter. Misschien wat meer tijd tussen de waves, 1500 man wegschieten in een half uur was duidelijk meer dan de singletracks aankonden. Verzorging uitstekend, ook de (kip)burger met frites gingen er best in.
Behoudend gereden, zo'n afstand had ik niet eerder gedaan. Beetje kramp na 150 km, even rustig aan gedaan en weer door. Tussen de laatste stop en de finish zat bijna 2 1/2 uur, dat was wel pittig. Op het laatst begon alles wel zeer te doen, maar ach, je bent er bijna...Laatste half uur het gas nog even open gedraaid, daar leent Ees/Exloo zich wel voor! Na iets meer dan 9 1/2 uur over de finish gerold. Het zwaarste van de dag was de terugreis, 160 km alleen in de auto, wat heb ik zitten gapen...Raampje open en Rammstein gedraaid. Al met al een topdag!
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Heerlijke Bartje gereden, doel 10 uur... nobel streven 9 uur... na 9 uur stond de teller op 207km dus ik vond dat ik mijn streefdoel wel binnen had... vermoedelijk ook iets verkeerd gereden want mijn teller kwam op 213km uit... binnen 9 uur en een kwartier aan de streep met een gemiddelde die inclusief stops op exact 23km/u uit kwam.

Moet wel zeggen dat zoals al meer mensen zeggen aan het einde was de route niet duidelijk meer aangegeven... of dit doelbewust is weggehaald door haters of dat dit gewoon niet zo duidelijk was aangegeven geen idee... t duurde soms erg lang voordat er weer een bordje/lintje was...
Ik ben mij er eentje...
Plaats reactie