Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Fred (mtb-sport) schreef:Wel/niet afgesloten, waar gaat het eigenlijk over?????
Als je weet dat er zo’n 1.000 rijders een wedstrijd rijden, waarom zou je dan juist die dag dan toch op parcours van Zeddam willen rijden? Al dat gehijg in je nek lijkt me maar niets. Geef voor die ene dag de marathonrijders de ruimte, leuker voor iedereen.
Je hebt nog 364 dagen over om ongestoord te kunnen rijden
dat is behoorlijk kort door de bocht.
Zoals jij het stelt zullen er dus mensen zijn die zelden op de route komen en ineens denken "laat ik zondag maar eens gaan".
De vraag zal meer gelden voor mensen die wekelijks hun rondje maken en dit a.s. zondag OOK willen doen.

Wellicht heb jij 365 dagen per jaar tijd om te rijden. Dat is mooi voor je. De meesten hier zullen dat geluk niet hebben.
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

arjanvanwoudenberg schreef:
Fred (mtb-sport) schreef:Wel/niet afgesloten, waar gaat het eigenlijk over?????
Als je weet dat er zo’n 1.000 rijders een wedstrijd rijden, waarom zou je dan juist die dag dan toch op parcours van Zeddam willen rijden? Al dat gehijg in je nek lijkt me maar niets. Geef voor die ene dag de marathonrijders de ruimte, leuker voor iedereen.
Je hebt nog 364 dagen over om ongestoord te kunnen rijden
dat is behoorlijk kort door de bocht.
Zoals jij het stelt zullen er dus mensen zijn die zelden op de route komen en ineens denken "laat ik zondag maar eens gaan".
De vraag zal meer gelden voor mensen die wekelijks hun rondje maken en dit a.s. zondag OOK willen doen.
Wellicht heb jij 365 dagen per jaar tijd om te rijden. Dat is mooi voor je. De meesten hier zullen dat geluk niet hebben.
Kort door de bocht? Meestal de snelste weg. Voor wie ineens denkt laat ik zondag gaan rijden kan ik zeggen: 2018 heeft nog ruim 200 dagen en kies dan een ander moment uit om daar te fietsen.
En als a.s. zondag de enige dag is waarop je nog kan rijden dit jaar (wat jij stelt arjan) kies dan een ander parcours uit of sta heel erg vroeg op, dan ben je nog voor de marathon begint klaar met je ritje.
Gaat er om: Hou rekening met een hele grote groep die hun sport wilt uitoefenen die dag en ga niet (bewust) in de weg rijden omdat zondag 10-6 "moet" op Zeddam.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Altijd weer die discussie... Moet je kijken wat er bv bij de marathon van rotterdam allemaal niet toegankelijk en bereikbaar is.. daar kan je echt niet over de coolsingel, fietsen, rijden, pizzas bezorgen. zelfs oversteken als voetganger lukt daar niet, dan heb je ook pech als je je jaarlijkse bezoekje aan tante truus hebt gepland en de stad niet inkomt met de auto. Maar met mtb wedstrijden over stukjes route is er altijd wel weer een clubje te vinden dat dan moeilijk doet want ze moeten hun recht laten gelden ofzo.. kan er op wachten dat er dan zo iemand van zn fiets wordt gereden en met veel drama gaat afdwingen klagen dat die wedstrijden niet meer mogen ofzo.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Zonde want eigenlijk wilde ik aankomende zondag pizza's gaan bezorgen op de MTB route in Zeddam. Maar goed...…..ieder zn mening. Goed lezen en geen eigen invulling geven aan iemands verhaal scheelt al een heel stuk.
Wat zal ik zeggen...…..
Pamscalpel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 20 september 2004, 12:37
Mijn mountainbike: Specialized Epic SWorks, Stumpy FSR 29, BMC Fourstroke 01

@Fred de vraag was niet of je er zondag moet gaan fietsen die conclusie moet en mag iedereen zelf trekken de vraag was is de route afgesloten! Doel was enkel om duidelijkheid te geven op die vraag.
PamScalpel:
Io non esisto senza la mia passione
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

Dit kan een goede reden zijn weer eens die kant op te gaan:
https://www.gelderlander.nl/montferland ... ~ac9eea9d/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tsjibiti draait zich om in zijn graf... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Die moet eerst dit weekend nog tegen de (wedstrijd) route in rijden :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@LarsTB: Toch niets gebeurt met hem? Ik lees graf...
@RutgerS: Je slaat de spijker op zijn kop, over 2 weken zullen er weer groepen hun jaarlijkse uitje gepland hebben op de UHR en zijn dan verbaasd dat er 750 man/vrouw rijden........

Overall: Je moet een redelijke plaat voor je kop hebben om dan toch willens en wetens juist komende zondag op Zeddam te willen rijden. Los van het feit of het formeel wel/niet afgesloten is.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Zelfde discussie werd vorig jaar ook gevoerd over de Amerongen marathon.
Bij hardloopevenementen mag niemand op het parcours komen en wordt de halve stad afgesloten (hier in Amsterdam) maar bij een mtb evenement moet alles gewoon kunnen lijkt wel.
Alsof het geen serieuze sport is...
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Ach, eigenlijk is het heel simpel alle vergunningen voor het evenement zijn gewoon afgegeven, dat betekent dat je niet deelnmers mag weren van je evenement en parcours. Iets wat eigenlijk altijd (al dat niet gedeeltelijk ) gebeurd. (Tour etappes, xc wedstrijden Motercross wedstrijden bv die op kwintelooijen). Nu is dat bij MTB wedstrijden nogal lastig ivm kruisen van allerlei voet, fiets en ruiterpaden. Maar zeker onder het kopje veiligheid kunnen stukken gewoon afgesloten of ingeperkt worden. Er is natuurlijk geen politie handhaving ofzo. Dus als je perse wel op het parcours wil gaan fietsen zal het je wel lukken , het recht erop heb je iig niet dat hebben alleen betalende deelnemers. Maar goed waar hebben we het over, er komen misschien 2 maailtjes, berichtjes binnen over mensen die hier een probleem van maken, verder is 90% positief over dit soort evenementen, dus als je wilt fietsen, lekker inschrijven, krijg je ook nog een patatje na de finish (bij Amerongen dan)
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Wout024 schreef:Dit kan een goede reden zijn weer eens die kant op te gaan:
https://www.gelderlander.nl/montferland ... ~ac9eea9d/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier had ik nog niets over gehoord. Ben erg benieuwd wat hier uit gaat komen. Denk niet dat het verkeerd is om de route s onder de loep te nemen. Wel grappig om onder het artikel de discussiepunten van "niet mtbers" te lezen.
Wat zal ik zeggen...…..
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Ja dat ziet er goed uit.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

arjanvanwoudenberg schreef:
Wout024 schreef:Dit kan een goede reden zijn weer eens die kant op te gaan:
https://www.gelderlander.nl/montferland ... ~ac9eea9d/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel grappig om onder het artikel de discussiepunten van "niet mtbers" te lezen.
Vooral deze reactie van ene Jakon Rebel kan ik wel waarderen:
"En inderdaad houd de idioot op de fiets weg bij de wandelaar
Kijk maar in het weekend op de hei bij Heerde
Moutainbikers negeren daar alle soorten borden en botsingen tussen wandelaars honden en fietsen levert het op"
En ook in deze kan ik me wel vinden : Wat een geweldig idee om van een mooi bos nog meer een fietscrossbaan te maken........ Wat een onzin!
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

MacReal schreef:Die moet eerst dit weekend nog tegen de (wedstrijd) route in rijden :bier:
Nee hoor , Tsjibiti respecteert volledig een officiële westrijd die daarvoor ook nog eens een formele vegunning heeft. In dit opzicht helemaal eens met @Fred (mtb-sport). Ik heb vooral geen boodschap aan "wedstrijdrijderspelende" figuren die op een recreatieve route menen te moeten rijden alsof het hun privébaan is. Het frustreren van het gejakker over een route buiten echt westrijdverband juich ik toe.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie