1e keer bergschenhoek.

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
GenesiZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 21 oktober 2004, 23:20
Mijn mountainbike: B1 Byte

Zo. Vandaag heb ik mijn 1e keer mountainbiken erop zitten. 8) Ik heb 3 weken geleden een Be-one Byte fiets aangeschaft. (2e hands maar wel in zeer goede staat) Lekker met voorvering en dat rijdt echt heerlijk. Voor foto zie 'bike' onderop m'n post.

Ik las over het parcour in Bergschenhoek en ben er vandaag eens wezen kijken. Het was lastig te vinden omdat het op dit moment een en al omleiding is in noord-rotterdam, maar rond 1 uur had ik het eindelijk gevonden.

Wat een heerlijk ritje, het kleine parcour heb ik een aantal keer genomen en het grote 1x. Toen was mijn camelbag op, en tijdens het fietsen krijg je wel erge dorst.

Het kleine parcour was goed te doen, wel een aantal flinke hobbels en bij 1 afdaling veel modder. Na 4 runs wist ik dat wel te ontwijken. De 1e run lag ik voorover in de gras :D. Foutje.

Het grote parcour is een heel groot verschil tegenover de kleine. Je begint een stuk in een dik bebost stuk. Lekker tussen de bomen, waar je net tussen past :D Veel lange afdaling en klimmen. Vooral het stuk vanaf de skiberg naar de kant van de klimtoren is een lang stuk waar je lekker hard kan rijden, en dan helemaal op het eind ga je weer met een scherpe bocht omhoog. Echt heel tof gemaakt.

Al met al was het wel een heerlijk dagje, en dat voor een eerste keer vond ik het best goed gaan. Ik heb met mijn gps gereden, dus hier kun je de tracklog zien.

Afbeelding

Ik moet alleen wel wat dingen aan mijn fiets aanpassen. Voornamelijk de voor-der. afstellen. Die gaat heel lastig op de kleinste wiel. Bij verstellen van de schroefjes wilt hij niet meer op de grootste :cry: . Ook komt het schuifgedeelte tegen het frame aan. Hij kan dus ook niet verder naar binnen schuiven.

hier kun je het zien. Is dit mischien op te lossen?

Afbeelding
MarkMeisner.com
Een Dakine vol Nikon, Sigma en Tokina speelgoed.
Bluey
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 20 oktober 2004, 20:52
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR XC
Contacteer:

Lijkt mij dat jij de kabel moet gaan verstellen. Zet je versnellingen voor en achter op de kleinste bladen en dan zou ik je aanraden om bij de voor derailleur de kabel te gaan verstellen totdat hij het goed doet. Het zou misschien kunnen gebeuren dat de ketting, als het op de grootste blad is achter, naar beneden glijdt als je terug trapt maar je gebruikt toch niet de lichte versnellingen als je op je grootste blad voor rijdt.
Specialized up your sunny ass.
Lenney
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 699
Lid geworden op: vr 27 februari 2004, 20:41
Mijn mountainbike: Specialized FSR
Contacteer:

Wat bedoel je precies met aanpassen? Kan ik aannemen dat je ook upgraden bedoeld? Dan zou ik eens overwegen om de voorderailleur te vervangen voor een LX. Deze lijkt me al een beetje over de houdbaarheidsdatum. :-?

Mooie fotosite heb je. :-q
giantxtc4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 25 oktober 2004, 22:36
Mijn mountainbike: Trek 8500 2005
Contacteer:

mooie fotosite inderdaad!

ik heb bergschenhoek nu ook een keer of drie gereden en het is een mooi parcours errug moeilijk de eerste keer met veel technische gedeeltes maar na een aantal keer leer je het wat kennen en is het heel leuk om te rijden.

en aangezien het een kwartiertje fietsen is van mijn huis zal ik er nogveel komen.
GenesiZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 21 oktober 2004, 23:20
Mijn mountainbike: B1 Byte

Bluey schreef:Lijkt mij dat jij de kabel moet gaan verstellen. Zet je versnellingen voor en achter op de kleinste bladen en dan zou ik je aanraden om bij de voor derailleur de kabel te gaan verstellen totdat hij het goed doet. Het zou misschien kunnen gebeuren dat de ketting, als het op de grootste blad is achter, naar beneden glijdt als je terug trapt maar je gebruikt toch niet de lichte versnellingen als je op je grootste blad voor rijdt.
Bedankt voor de tip, dat ga ik morgen even proberen.
Lenney schreef:Wat bedoel je precies met aanpassen? Kan ik aannemen dat je ook upgraden bedoeld? Dan zou ik eens overwegen om de voorderailleur te vervangen voor een LX. Deze lijkt me al een beetje over de houdbaarheidsdatum. :-?

Mooie fotosite heb je. :-q
Thanx :-q

Met aanpassen bedoel ik idd upgraden. Ik wil overstappen naar een ander remsysteem, een HS33 set. De rest is zover ik weet allemaal nog wel te doen, maar zal ik de loop van de tijd vervangen worden voor betere/mooiere onderdelen.

Ik zal eens kijken naar een LX. Ik weet nog niet precies wat er voor verschil in zit, maar dat zoeken we op met de search. :wink:
MarkMeisner.com
Een Dakine vol Nikon, Sigma en Tokina speelgoed.
GenesiZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 21 oktober 2004, 23:20
Mijn mountainbike: B1 Byte

giantxtc4 schreef:mooie fotosite inderdaad!

ik heb bergschenhoek nu ook een keer of drie gereden en het is een mooi parcours errug moeilijk de eerste keer met veel technische gedeeltes maar na een aantal keer leer je het wat kennen en is het heel leuk om te rijden.

en aangezien het een kwartiertje fietsen is van mijn huis zal ik er nogveel komen.
Ook bedankt.

Het is idd een zeer technisch parcour, ook al reed ik eerst de verkeerde kant op. Verkeerde afslag genomen bij het grote parcour. :oops:

Ik zit even op b2b te kijken en als ik het goed heb is een lx model een instap model, een xt een beter model een een xtr een top-model. De xtr is voor een recreatie-rijder niet nodig omdat je er de voordelen niet uit haalt.

Zou dit een goede keuze kunnen zijn voor 36 eur?

http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=6972

Afbeelding

DUAL PULL DOWN SWING
>Dual Pull: maakt niet uit of de kabel van boven of van onderen komt
>Down Swing: klem zit hoog
>Wide Link design: stijver en gaat langer mee
>Dual Pull, Top Swing, geschikt voor 34.9 of 31.8mm zitbuizen, dus INCLUSIEF ADAPTER!
MarkMeisner.com
Een Dakine vol Nikon, Sigma en Tokina speelgoed.
BounceMeister
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: di 14 september 2004, 21:24
Mijn mountainbike: Red Bull Werks CC-400, RS Reba, XT, Louise FR
Contacteer:

Ik zit even op b2b te kijken en als ik het goed heb is een lx model een instap model, een xt een beter model een een xtr een top-model. De xtr is voor een recreatie-rijder niet nodig omdat je er de voordelen niet uit haalt.
Van deze site:
http://www.shimano-europe.com/cycling/
XTR 2003 (M960) (MTB Pro Racer)
XTR (M950) (MTB Pro)
Saint (MTB Heavy Duty)
Deore XT 2004 (M760) (MTB Hard Core)
Deore XT (M750) (MTB Hard Core)
Deore LX (MTB Enthusiast)
Deore (MTB Adv. Recreational)
Alivio (MTB Novice Recreational)
Acera (MTB Entry Level Acera)
Altus (MTB Entry Level Altus)
Tourney (MTB Entry Level Tourney)

Je kan ook hier even kijken:
http://bike.shimano.com/mtb/index.asp
GenesiZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 21 oktober 2004, 23:20
Mijn mountainbike: B1 Byte

Bedankt BM. Ik heb het allemaal even nagelezen en heb vanmiddag bij mijn LBS een XT besteld. De M761. Ongeveer een weekje levertijd.
MarkMeisner.com
Een Dakine vol Nikon, Sigma en Tokina speelgoed.
MTB4Life
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 30 juni 2004, 15:01
Mijn mountainbike: Superia 'Crosser'
Contacteer:

GenesiZ schreef:Bedankt BM. Ik heb het allemaal even nagelezen en heb vanmiddag bij mijn LBS een XT besteld. De M761. Ongeveer een weekje levertijd.
Lekkere LBS heb jij dan als ze niet eens een M761 op voorraad hebben.
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Lekkere LBS als ze je voor de fiets die jij hebt een XT voorderailleur aansmeren!
GenesiZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 21 oktober 2004, 23:20
Mijn mountainbike: B1 Byte

Ze leveren gewoon wat ik wil hebben, ze hoeven niet te weten wat voor fiets ik heb. En wat is er mis met mijn fiets?

Tsja, ze hadden het niet op voorraad, maar bestel maar eens wat bij b2b. Daar zit je ook 2 weken op te wachten aangezien die een levertijd hebben van 10dagen.
MarkMeisner.com
Een Dakine vol Nikon, Sigma en Tokina speelgoed.
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

GenesiZ schreef:Ze leveren gewoon wat ik wil hebben, ze hoeven niet te weten wat voor fiets ik heb. En wat is er mis met mijn fiets?

Tsja, ze hadden het niet op voorraad, maar bestel maar eens wat bij b2b. Daar zit je ook 2 weken op te wachten aangezien die een levertijd hebben van 10dagen.
Zondagmiddag spullen besteld. Anderhalf uur geleden stond de TPG voor de deur.

Het is maar net of ze het al dan niet op voorraad hebben en om daar achter te komen kost je 1 telefoontje.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Lenney
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 699
Lid geworden op: vr 27 februari 2004, 20:41
Mijn mountainbike: Specialized FSR
Contacteer:

jf schreef:
Zondagmiddag spullen besteld. Anderhalf uur geleden stond de TPG voor de deur.

Het is maar net of ze het al dan niet op voorraad hebben en om daar achter te komen kost je 1 telefoontje.
Zijn ze op zondag open dan? :-D
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Lenney schreef:
jf schreef:
Zijn ze op zondag open dan? :-D
grappenmaker :wink: Ik had dingetjes besteld die ik niet zsm nodig had...

Maar die fietsenwinkel ook niet, dus... Als je ze 's ochtends op een normale winkeldag belt kunnen zij er wel voor zorgen dat je het de volgende dag al thuis hebt.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
GenesiZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 21 oktober 2004, 23:20
Mijn mountainbike: B1 Byte

Ik ben een rustig type en heb niet veel haast. Stressen doe ik wel op een andere manier :wink:
MarkMeisner.com
Een Dakine vol Nikon, Sigma en Tokina speelgoed.
Plaats reactie