Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Er is de afgelopen dagen toch wel enig onderhoud aan de route geweest! En best fijn ook. De boom bij de eerste klim Braamt is weg. ik vond het eerst wel grappig, dat lusje om de boom, maar dit loopt toch veel lekkerder. Dan aan het eind van die klim een berg zand op de wortels. Dat helpt, maar is waarschijnlijk zo weer weg. Niet erg, het moet ook niet te makkelijk worden allemaal.

Marrrrrrreh….. de meest in het oog springende aanpassing is het opvullen van gaten in het "vernieuwde singletrack Boterweg. Dat gaat ten goede komen aan de berijdbaarheid ervan, top!

Helemaal geweldig was het om te zien dat de mensen van onderhoud -net als wij- vonden dat het "doorsteekje" in het midden van het singletrack, beter liep dan de oorspronkelijke route. Hopelijk ziet de stronkenlegger of leggers, die het afgelopen jaar steeds weer de route blokkeerde met takken, stronken en struikgewas, dat nu ook in.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Afgelopen weekend optimaal genoten van het mooie weer. De agenda liet het toe om zaterdag en zondag lekker de route op de gaan. De singletrack ligt er goed bij en loopt wat mij betreft hartstikke goed. Zondag vroeg vertrokken om de grootste drukte voor te blijven. Halverwege de route begon het toch behoorlijk druk te worden. Ik heb het idee dat het bestaan van de route ook onder wandelaars meer bekend begint te raken. Geen onvertogen woord ( van beide kanten niet uiteraard ). Eigenlijk alleen maar "goede morgens"
De zomer moet nog beginnen maar dit is alvast een goed begin.
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Ik kan mij zo voorstellen dat er tijdens komend pinkster weekend wandelingen zijn georganiseerd in de omgeving van de route. Weet iemand of dit ook het geval is?
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
Roderbike
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 15 december 2013, 16:26
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Cube Reaction GTC SL 29"
Contacteer:

Er zat vanmiddag een stel hun baby te voorzien van een schone luier in de singletrack/afdaling bij Beek, die net na het oversteken van de N-weg. Gewoon zitten op de grond, op het pad. De kinderwagen er naast.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Roderbike schreef:Er zat vanmiddag een stel hun baby te voorzien van een schone luier in de singletrack/afdaling bij Beek, die net na het oversteken van de N-weg. Gewoon zitten op de grond, op het pad. De kinderwagen er naast.
Nou en?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Roderbike
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 15 december 2013, 16:26
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Cube Reaction GTC SL 29"
Contacteer:

Tsjibiti schreef:
Roderbike schreef:Er zat vanmiddag een stel hun baby te voorzien van een schone luier in de singletrack/afdaling bij Beek, die net na het oversteken van de N-weg. Gewoon zitten op de grond, op het pad. De kinderwagen er naast.
Nou en?
Iets met gevaar? Het is dat mijn ketting eraf lag na het stuitergedeelte, anders was ik daar met nog wel wat meer snelheid aangekomen, net na de kombocht.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Roderbike schreef:Iets met gevaar? Het is dat mijn ketting eraf lag na het stuitergedeelte, anders was ik daar met nog wel wat meer snelheid aangekomen, net na de kombocht.
Een MTB-vaste route is niet iets zoals een spoorweg waar een ander zich niet op mag begeven. Iemand die een route fietst dient altijd rekening te houden met andere mensen ,al dan niet op een fiets, op de route. Het MTB-teken waarmee routes zijn bewegwijzerd heeft geen enkele wettelijke status. 99% van de bevolking heeft weet niet wat het betekent als ze het al ooit gezien hebben. Fietsers en motoren horen in principe niet in de natuur thuis en we mogen blij zijn dat het door zo'n route gedoogd wordt. Het is er ver over dat we ons zouden ergeren als anderen zich op die route begeven en dus ook als dat met een kinderwagen of wat dan ook is.
Laatst gewijzigd door Tsjibiti op zo 20 mei 2018, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag de eerste keer deze route gereden. Was even een stukje rijden vanuit Friesland. Wij hebben ons goed vermaakt op de route ook een prachtige route.
De fully was wel lekker met de nodige remhobbels ;)
BadmonkeyNL
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 17 november 2017, 09:23
Mijn mountainbike: Giant Trance (A1)

+1 voor Tsjibiti. De juiste instelling die ik graag zie. Voor iedereen die zich eraan irriteert, koop een racefiets, scheelt ons ook weer een ‘opzij!!!. Eerst zeiken over alle regeltjes in nl maar als hij voor jou geldt, in je voordeel.... ach ja, merk dat het in het buitenland veel relaxter is.

Zeddam staat hier nog op de lijst om te gaan rijden komende maand, ben benieuwd.
Carve2013
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 4 september 2013, 12:58

Ik ben dinsdagochtend geweest voor een ronde Zeddam.. het was voor mij al even geleden en het viel me op dat er op best veel stukken, gewoon geel zand is gestort / aangebracht.
Het maakt de route op die stukken wel sneller, maar ik vond het ook altijd wel leuk om over de boomwortels te moeten fietsen
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

BadmonkeyNL schreef:+1 voor Tsjibiti. De juiste instelling die ik graag zie. Voor iedereen die zich eraan irriteert, koop een racefiets, scheelt ons ook weer een ‘opzij!!!. Eerst zeiken over alle regeltjes in nl maar als hij voor jou geldt, in je voordeel.... ach ja, merk dat het in het buitenland veel relaxter is.

Zeddam staat hier nog op de lijst om te gaan rijden komende maand, ben benieuwd.
Scheelt ONS weer een opzij?????? :-{ :-{ :-{
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Mbt de route: Inderdaad maar weer eens die kant op als afwisseling op de UHR trails.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Opgeschoond. Beperk je tot het onderwerp aub.

@Tsjibiti: Lees je PB's even aub.

Thx.
Erik76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 17 april 2015, 21:01

Hoe ligt de route erbij na de regen van de afgelopen dagen?
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Welke regen?
Plaats reactie