Welke overschoenen voor mountainbike schoenen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Op dit moment heb ik BBB waterflex overschoenen, maar de onderkant was al vrij snel kapot. Nu heb ik dat in der mindere mate ook wel bij de BBB hardwear, maar die lijken het toch wat beter vol te houden.

Wat aanvullende informatie. Ik gebruik mijn (over)schoenen op 2 fietsen (race en ATB) en fiets het hele jaar door. Ik wil overigens geen extra paar schoenen. Dus vandaar de overschoenen vraag.

Vraag is dus, welke overschoenen gebruiken jullie.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Geen, ik heb er dus ook geen problemen mee ;)
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Doe jezelf een plezier en ga toch maar voor een setje winterschoenen. da's zo'n verschil en luxe bij koud of nat weer.
Ik heb de NW GTX en nooit last van koude of natte voeten.
Je slaat je echt voor je kop om te bedenken waarom niet eerder.
overtrekken blijft een oplapmiddeltje
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

In de tijd dat ik nog onder alle winterweersomstandigheden ging baggerbiken, gebruikte ik én winterschoenen én overschoenen.
Had toen voor een paar tientjes, de eerste de beste van Rose aangeschaft.
Die gingen best lang mee.
Niet teveel lopen maar vooral fietsen als je die dingen gebruikt.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Over schoenen das niks das voor wielrenners
Ik heb meerdere merken en materialen gehad
Alles zo kapot toen winterschoenen aangeschaft
Heerlijk gewoon ik heb ze maandag nog gebruikt
Toen het zo hard regende geen natte voeten gehad ....
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Heb een setje Grib Grab gekocht. Deze zitten goed, zijn waterdicht en lekker warm. Echter ik gebruik deze overschoenen alleen bij zeer koude/natte weer icm wind...eigenlijk niet zo vaak dus :lol: Heb zelf ook twee paar winterschoenen die ik tijdens de winterperiode gebruik (waarvan eentje die ik al zeker 20 jaar heb maar nooit niet weg doe omdat ze zoooo fijn zitten :winkie: ).

succes :-q
Laatst gewijzigd door Shaggadellick op wo 2 mei 2018, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
massah
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 14 november 2012, 22:26
Mijn mountainbike: is geniaal!

Deze:

https://www.rosebikes.nl/artikel/endura ... aid:811746" onclick="window.open(this.href);return false;

Vorig jaar week lang gebruikt tijdens een winters aandoende Transalp.
Regelmatig moeten lopen op stenen en rotsen, maar de onderkant is mooi heel gebleven.

Overigens heb ik ook een paar winterschoenen, die heeft zeker de voorkeur boven deze overschoenen.
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Koop goede winterschoenen, als je redelijk wat fietst gaan overschoenen maximaal 1 jaar mee voordat ze kapot zijn. Je ontkomt bijna niet aan lopen met die dingen en daar kunnen ze allemaal slecht tegen. Degelijke overschoenen kosten al gauw 30-40€ per set. Goede winterschoenen koop je nu in de opruiming voor 100-120€. Alleen tijdens extreme omstandigheden (veel modder) trek ik oude helemaal kapotte overschoenen over de winterschoenen heen. Ik vond/ vind die overschoenen over de fietsschoenen aantrekken ook altijd zo'n gedoe. Als je onderweg stuk moet lopen zitten ze niet meer in positie, handschoenen uit doen gevolg koude handen en smerige klauwen. Nee dankje. Winterschoenen en een Gabba zijn beste fiets gerelateerde aankopen ever. Kan mensen die het hele jaar met winterschoenen fietsen omdat ze zo fijn zitten.
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Ik geloof dat ik dan toch maar een paar winterschoenen ga scoren. Die zijn momenteel inderdaad aantrekkelijk geprijsd. Hoop dat ik de financieel directeur thuis ook kan overtuigen. Bedankt voor jullie adviezen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Aantrekken overschoenen: eerst de overschoenen aan, dan de schoenen en op die manier trek je makkelijk de overschoenen over je normale schoenen. Zolang je weinig loopt gaan ze toch vrij lang mee bij mij, makkelijk meerdere seizoenen.

Ik rijd tegenwoordig met flatpedals, dan zijn overschoenen niet echt handig want die pinnen vreten ze binnen no-time op. Als het echt koud en nat wordt gebruik ik een paar lage wandelschoenen met Goretex, dus aardig waterdicht. Voor zover mogelijk, want meestal komt het water op andere manieren binnen dan door het materiaal heen...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

kermit schreef:Aantrekken overschoenen: eerst de overschoenen aan, dan de schoenen en op die manier trek je makkelijk de overschoenen over je normale schoenen.
Ik zou het toch andersom doen. :bier:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Jij hebt er duidelijk geen ervaring mee ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik probeer mij een beeld te schetsen waarbij ik eerst overschoenen aantrek en dan pas de fietsschoenen maar zie het niet voor me.

Heb er idd geen ervaring mee. :-D
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

:-)

Vaak gaan ze erg strak om je schoenen heen en is het een heel geworstel om dat voor elkaar te krijgen zonder je overschoenen kapot te trekken. Als je die dingen eerst aandoet, een beetje omhoog schuift en dan je gewone schoenen aandoet kun je ze van bovenaf over de neuzen van je schoenen trekken. Gaat echt veel gemakkelijker.

Ik praat hier geen onzin hoor ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

kermit schreef::-)

Vaak gaan ze erg strak om je schoenen heen en is het een heel geworstel om dat voor elkaar te krijgen zonder je overschoenen kapot te trekken. Als je die dingen eerst aandoet, een beetje omhoog schuift en dan je gewone schoenen aandoet kun je ze van bovenaf over de neuzen van je schoenen trekken. Gaat echt veel gemakkelijker.

Ik praat hier geen onzin hoor ;-)

Zo heb ik het geleerd van de fietsenmaker
Plaats reactie