Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik heb ervaring met de Smart Sam. Redelijk geschikt voor mtb als achterband.
Jowie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: do 15 maart 2018, 11:34

Heb de smart sam plus op me mtb, maar moet erg wennen zeg wat een zware banden. Me mtb lijkt wel een tank geworden :)
Ik weet wel voor de volgende keer spit ik eerst dit forum uit.
Fijn weekend gr jowie

{edit} Gisteravond en vandaag de bossen ingeweest, ondanks de zware band( ff wennen ) is het een fantastische band voor mijn doen in het bos.
Rolt best fijn, door stukjes mul zand enzo. En heerlijk geruisloos. Tijdens het fietsen was al aan het schemeren terug naar huis zag ik 2 herten en een geluid wat er uit kwam ( bronstijd) heerlijk gewoon! Dit is echt de reden dat ik gek ben van een mtb. Grtz jowie
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef:Ik heb werkelijk waar nog nooit banden gewisseld voor seizoenen. Je rijstijl aanpassen is waar het mee begint, verlies aan grip begint bij jezelf;) .
Vind ik wel een goede. Ik doe dat ook niet. zie me al paar keer per jaar kliederen met notubes.. Ik pak een band voor de ondergrond waar ik het meeste kom. Dikke noppen voor all mountain heb ik op dorst en op rondjes door de polder niks aan. Ik heb altijd rara/roro gereden. Tb is ook prima. Ook swinters. Op b'hoek of zoetermeer is dat iets minder maar prima te doen. Goeie behendigheids training zeg maar. Alles in 2.1 evo versie. Nog nooit grip of lek problemen gehad.

Ben best nieuwsgierig naar vittoria of maxxis banden maar het gewicht houd me tegen.. Stomme weightweenie gedoe :roll: :lol:

De niet tnt banden van vittoria zijn toch ook wel tubeless te rijden neem ik aan, iemand ervaring mee?
life starts @ 150bpm...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De niet-TNT van Geax gingen in ieder geval prima tubeless.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Dan zal de vittoria dat ook wel doen dan. Heb nog een 2.2 aka tnt liggen.. loei zwaar man!

Zie net dat vredestein wat vernieuwde types van de spotted cat en black panther heeft. Heavy dutie's en wat ik interessant vind superlight's (onder de 500 gram voor een 2.2 29'' ) .. :D

https://www.vredestein.nl/bicycle/tyre- ... ain%20bike" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit, ik zie net dat ik 2 jaar achter loop.. :lol: :roll:
life starts @ 150bpm...
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

g60 schreef:
Kapitein Iglo schreef:Ik heb werkelijk waar nog nooit banden gewisseld voor seizoenen. Je rijstijl aanpassen is waar het mee begint, verlies aan grip begint bij jezelf;) .
Ik heb altijd rara/roro gereden. ria of maxxis banden maar het gewicht houd me tegen..
Een Maxxis Ikon Silkworm weegt maar 560 gram, dat is best een aardige om eens te proberen dan.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Zal eens kijken :-q
life starts @ 150bpm...
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

g60 schreef:Dan zal de vittoria dat ook wel doen dan. Heb nog een 2.2 aka tnt liggen.. loei zwaar man!

Zie net dat vredestein wat vernieuwde types van de spotted cat en black panther heeft. Heavy dutie's en wat ik interessant vind superlight's (onder de 500 gram voor een 2.2 29'' ) .. :D

https://www.vredestein.nl/bicycle/tyre- ... ain%20bike" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit, ik zie net dat ik 2 jaar achter loop.. :lol: :roll:
Ik rijd al het hele jaar met de BP superlight's, 29". Super banden. Niet van die papieren flanken als Schwalbe en Continental. Lage rolweerstand, laag gewicht, de limiet is goed te vinden en voorspelbaar gedrag. Echter over mulzand gaat de voorband zoeken en de achterband blijft niet 'drijven'.
Haast u langzaam
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Ja dat zijn hele mooie allrounders zo te zien.. Acceptabel gewicht. Die zijn zeker een optie, of 2 sets voor de seizoenen, spotted cat zomers en bp xtrac swinters..
life starts @ 150bpm...
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

g60 schreef: Ben best nieuwsgierig naar vittoria of maxxis banden maar het gewicht houd me tegen.. Stomme weightweenie gedoe :roll: :lol:

De niet tnt banden van vittoria zijn toch ook wel tubeless te rijden neem ik aan, iemand ervaring mee?
Op wo 1 april 2015, 13:01 in het Vittoria MTB banden hoekje geeft brianteveldhuis aan dat de niet TNT versie prima tubeless te krijgen is. Hij geeft dacht ik ook nog aan dat je alleen niet met een te hoge druk moest gaan rijden. Boven de 2 a 2.3 dacht ik. ( even opgezocht, staat de alinea er onder. http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... e&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Top thanks. Vittoria/geax niet tnt prima tubeless te doen dus. Dacht ik wel, heb in het verleden de flinterdunne schwalbe's dicht staan schudden en doen. En dat lukte ook dus moet alles dicht te krijgen zijn volgens mij.

Ik ga nog eens verder kijken maar vind vredestein ik wel erg mooie bandjes hebben voor wat ik veel rij.
life starts @ 150bpm...
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

g60 schreef:Top thanks. Vittoria/geax niet tnt prima tubeless te doen dus. Dacht ik wel, heb in het verleden de flinterdunne schwalbe's dicht staan schudden en doen. En dat lukte ook dus moet alles dicht te krijgen zijn volgens mij.

Ik ga nog eens verder kijken maar vind vredestein ik wel erg mooie bandjes hebben voor wat ik veel rij.
Vittoria 'gewoon' draadband is prima tubeless te rijden in mijn ervaring. Vittoria is wat zwaarder maar ook wat steviger. Ik wil nog wel eens met de druk aan de lage kant door een rockgarden heen knallen, ook in relatief weinig technische routes als Vlaardingen kan je dat al een snakebite in je buitenband opleveren. Dus voor mij geen superlichte bandjes. Vallen die Vredesteins nog altijd zo supersmal trouwens? Zo te zien zijn ze nog steeds niet breder dan 2.2 te krijgen, maar de 2.2 die ik heb is meer een 2.05.
Give me little bits of / more than I can take
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

ak-77 schreef:Zo te zien zijn ze nog steeds niet breder dan 2.2 te krijgen, maar de 2.2 die ik heb is meer een 2.05.
Nee, zijn nu wel reeële breedtes, ik zou het op moeten meten. RaRa 2,25 is iets breder op Ryde Trace velg.
Mijn ervaring met Geax Mezcal en Barro Race van een aantal jaar geleden is juist smal :lol:
Haast u langzaam
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Ik rijd met 2.1 breedte en 75 kg niet op heel lage druk. En de rockgardens die ik tegen kom knal ik niet (meer) als een malle door. Nog nooit lek gereden of iets dus blijf nog steeds lichte bandjes aandurven. Hoewel ik toch naar iets breder neig met een nieuwe set.

Zijn de wangen van vredestein superlight steviger dan schwalbe evo's?
life starts @ 150bpm...
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

Ja. Ik rijd vooral rond op de Veluwe en kom nauwelijks rockgardens tegen. Die ene keer in Limburg heb ik niet lekgereden, met schwalbe heb ik wel andere ervaringen.
Haast u langzaam
Plaats reactie