Oosterbeek/Renkum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5843
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Wildrooster voor de mtb route......wat willen we nog meer :-? speciaal voor ons de mtb'ers :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5843
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

ltqalias schreef:Op deze route staan 2 ' bruggetjes ' op het hek waar je overheen kunt rijden .. Wie iemand daar wat meer daarover, waar ze vandaan komen oid? Heeft iemand daar een goede foto van?

Ik kon mij tot aan de foto ff niet bedenken wat je nu precies bedoeld......het zijn geen bruggetjes en ook niet op het hek....het is door het hek heen :lol: maar ze zijn :-q en lekker makkelijk....wel recht over rijden anders hang je mss zelf op het hekwerk... :lol: :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Goed recht insturen inderdaad en niet 90 graden op het pad zetten inderdaad... :roll: -- maarreh, het zijn toch leuke dingen, of niet dan? Ik vind het wel een speelse toevoeging. " nieuwe gebruikers van de natuur vragen ook nieuwe aanpassingen " valt er te lezen bij de afbeelding online, nu is de gebruiker niet zo nieuw (en dit bruggetje ook niet)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5843
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ja....idd, ik vind het een goede toevoeging en ook weer een stukje techniek :-q ....van mij mogen ze naast ieder klaphek komen waar wij anders zouden moeten afstappen of voorzichtig met het voorwiel open duwen....maar ook dit zijn technieken natuurlijk :lol: :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik heb deze route in 2016 eens gereden icm de Rheden route.
Nu wil ik dit komend weekend misschien weer gaan doen.

Mijn vraag is nu, kan ik de route uit 2016 nog gebruiken of is er veel veranderd?
Het stuk bij Papendal door het bosje sla ik sowieso over, dat was toen helemaal niks.

De nieuwe Duno Singletrack mis ik waarschijnlijk op mn GPS maar dat moet wel duidelijk zijn met bordjes etc?

Waarom ik de route toch weer eens wil proberen is omdat de omgeving erg mooi was en stukjes door dorpjes etc die ook erg mooi waren.
Gebruikersavatar
den1972
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: za 19 januari 2013, 10:52
Mijn mountainbike: GIANT Anthem X29er

Ik heb zondag nog dat nieuwe stuk gereden. Een leuke toevoeging. Ik heb de bordjes gevolgd. Er stonden er een paar verborgen tussen begroeing. Maar omdat ik de route vaker heb gereden wist ik dat ik een boardje had gemist. Een combinatie van GPS en de bordjes (en de banden sporen op de grond) kan het niet mis gaan.

Waarom sla je dat stuk bij papendal over. Zondag lag het er droog bij en dan is het naar mijn mening een leuk stuk om er lekker snel door heen te gaan. Maar ieder zijn voorkeuren
You never run out of things that can go wrong.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=100476
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Stukje bij Papendal, het 2e stuk als ik me goed herinner had toen erg hoog gras, met het oog op teken rijd ik daar liever niet doorheen.
Het 1e stuk was toen slecht te fietsen, heel veel modder etc.

Wat betreft het Duno gedeelte, ik heb even bij een rit van iemand anders gekeken.
Waar ik toen vanaf de Italiaanseweg de Dunolaan insloeg zie ik nu dat de route doorloopt door de bossen en uitkomt op de Oude Oosterbeekseweg.
Daar kwam ik ook uit via de Dunolaan destijds.

Dat vond ik een mooi pad door dat park heen.
Zoals ik het nu zien kan na het nieuwe pad weer terug linksaf slaan richting de Italiaanseweg en dan wel de Dunolaan inslaan om toch door het park heen te komen.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Er zijn over / door Duno erg veel leuke paden (illegaal) maar via de Dunolaan naar de Oude Oosterbeekseweg heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Nou ja, op de crosser dan, als ik de singletrack wil skippen.

Maar via de Oude Oosterbeekseweg weer naar de Italiaanseweg en dan over de Dunolaan is idd mogelijk.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dankje,
Deze route is voor mij ook meer voor bezienswaardigheden en natuur dan echt MTBen.

Het zou leuk zijn als de hoogteverschillen die aanwezig zijn gebruikt worden voor een geüpdate route.
Zit er nog iets in de pijplijn?
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Als je weinig geeft om de singletrack kun je de Dunolaan ook eerder oppikken. Vroegah reed je aan het eind van de MTB-klim Italiaanse weg de Italiaanse weg op. Nu buigt het pad af naar rechts en stuit je pas iets later (na een steil stukje) op de Italiaanse weg. De route gaat dan voor deze weg het bos weer in (singletrack), maar je kunt daar prima de oude route weer oppakken. Als je dan halverweg de afdaling van het Dunoplateau (na de oude wegwijzer) rechtsaf slaat (net voor wat schuren in het bos) rijd je naar een doodlopend stukje Middenlaan en pik je nog een stukje Heveadorp mee. Bezienswaardigheid extra erbij.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Zoals vele anderen rijden wij ook een "creatieve" route rond Duno.
Als we onder het A50 viaduct door komen gaan we in de rechtse haakse bocht van de Fonteinallee gelijk steil omhoog de Boersberg over. Dan steken we het Boersberg asfalt weg over, gelijk weer rechts aanhouden terug richting kasteel, afdaling, dan een stuk onderlangs parallel aan de Fonteinallee, langs de oude ijs kelder en dan beklimmen we Duno. Italianse weg slaan we over, er zijn leukere routes om boven te komen.
Er is daar zoveel mogelijk, idd niet allemaal legaal maar als je normaal blijft doen met de eventuele wandelaars en vriendelijk groet is het allemaal wel O.K.
Nooit problemen gehad daar.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Rayb81 schreef:Stukje bij Papendal, het 2e stuk als ik me goed herinner had toen erg hoog gras, met het oog op teken rijd ik daar liever niet doorheen.
Het 1e stuk was toen slecht te fietsen, heel veel modder etc.

Wat betreft het Duno gedeelte, ik heb even bij een rit van iemand anders gekeken.
Waar ik toen vanaf de Italiaanseweg de Dunolaan insloeg zie ik nu dat de route doorloopt door de bossen en uitkomt op de Oude Oosterbeekseweg.
Daar kwam ik ook uit via de Dunolaan destijds.

Dat vond ik een mooi pad door dat park heen.
Zoals ik het nu zien kan na het nieuwe pad weer terug linksaf slaan richting de Italiaanseweg en dan wel de Dunolaan inslaan om toch door het park heen te komen.
Papendal is nu goed te doen wat betreft begroeiing, en juist een leuk stukje van de route. De nieuwe trail op de Duno staat goed aangegeven met bordjes, kan niet missen. De route gaat onderaan de trail naar links, als je naar rechts gaat ga je de Duno weer op en fiets je door het park wat jij bedoelt, alleen dan vanaf de andere kant. Het is jammer dat er op dit deel van route zoveel asfalt in zit terwijl er talloze mooie klims en (wortel) afdalingen liggen. Om het grootste stuk asfalt over te slaan zou je als je onder de A50 door bent gegaan direct rechtdoor de Boersberg op kunnen fietsen, ipv rechts af over de weg. Da's een lekker steil stukje en vervolgens fietst je bovenlangs naar rechts en kom je weer op de route uit.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ik ken dr Komende route niet. Maar komend weekend wordt de Holland classic georganiseerd vanuit Papendal.
De toertochten op zondag komen ook richting Oosterbeek. Kan zijn dat het dus wat druk is op sommige stukken.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Biker67 schreef: Papendal is nu goed te doen wat betreft begroeiing, en juist een leuk stukje van de route. De nieuwe trail op de Duno staat goed aangegeven met bordjes, kan niet missen. De route gaat onderaan de trail naar links, als je naar rechts gaat ga je de Duno weer op en fiets je door het park wat jij bedoelt, alleen dan vanaf de andere kant.
Onderaan de trail naar links? Op dat grindpad heel even ja, maar daarna direct rechts de Oude Oosterbeekseweg op. Ik vind die Duno trail wel het leukste stuk van de route, op de 'illegale' duno trails na.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Ik snap het illegale nog niet helemaal. Woon sinds kort op plasafstand van Duno. Op de bordjes van Gelders landschap en kastelen staat fietsen vrij op wegen en paden, op die van Natuurmonumenten iets verder richting de A50 staat uberhaüpt niets over fietsers vermeld. Voor wat betreft het laatste volg ik graag het adagium "don't ask, don't tell".

Dus waar is het dan verboden te fietsen?
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Plaats reactie