Lang geleden (±1992) ooit begonnen met mountainbiken op een Stumpjumper. Toen het frame daarvan begon te scheuren, is dat onder garantie vervangen door een demo S-works frame. Daar heb ik lang plezier van gehad. Na een aantal jaren begon het toch wel te kriebelen om over te stappen naar schijfremmen en een modernere voorvork. Op marktplaats vond ik een volledige uitgeleefde S-works M5, deze heb ik weer helemaal fris opgebouwd moet goede componenten en lekkere lichte wielen.
Helaas scheurde ook dit frame weer (zelfde plek als de 1992 Stumpjumper), maar dat bood wel weer een mooie kans om nu naar 29 inch over te stappen.
De 2004 S-works zoals gekocht.
Na heropbouw
Hij werd niet gespaard
Na 5200 extra kilometers was het 'game over'.
Stumpjumper zoals gebruikt gekocht, bijna in nieuwstaat!
Wat is het eerste wat je doet als je een nieuwe fiets hebt? Je haalt hem uit elkaar...
Mooie spulletjes!
De hudige staat, in wintertrim met 1x9 XT aandrijving.
Heel tevreden met het gewicht!
Huidige (zomer) specs.
- 2013 Specialized Stumpjumper Expert Carbon frame M;
- Originele Ringle H20 bidon houder(!)
- C-bear trapaslager;
- XX1 Cranks;
- Shimano XT M8020 spd Trail pedalen;
- Fox Grip 32 G2 Boost vork met remote lockout;
- ZTR Crest;
- Straightpull 240 boost voornaaf, American Classis achter;
- Schwalbe Thunderburt 2.1 & 2.25;
- Ritchey carbon zadelpen;
- Magura M2 remmen;
- Selle Italia Flite;
- Sram 10 speed X0 derailleur met Gripshift
- Gewicht 9.2kg
- Remote lockout vervangen door knop;
- Pedalen wisselen voor Time ATAC XC8;
- Snelspanner steekas vervangen door lichtere inbus variant;
- Onder de 9 kg komen;