6-5-2018 - Papendal - Holland Classic

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Deze nog niet gezien. Ik ga zondag voor de MTB-lussen en wil weer proberen alle 3 de lussen te fietsen. Toch een mooie 90km aan mtb-tocht.

Onderstaande teksten heb ik even vrij gekopieerd van de site: http://www.Hollandclassic.nl

Op zaterdag 5 en zondag 6 mei organiseert de NTFU weer de Holland Classic
Dit jaar proberen ze weer wat nieuws; op zaterdag kun je deelnemen aan twee Special Events, op zondag kun je zoals vanouds lussen rijden op de mountainbike en racefiets.
Ze zetten op zondag 3 lussen voor je uit van 20, 30 en 40 kilometer. Combineer naar hartelust (en de vorm van de dag) en stel je eigen tocht samen.

Prachtige landschappen
De routes van de MTB-tocht brengen je door prachtige natuurgebieden; van de bossen van het Gelders landschap en Planken Wambuis, tot de omgeving van Landgoed Warnsborn tot de Ginkelse, Doorwerthse en Rozendaalse Heides.

Pauze op Papendal
We sturen je natuurlijk niet met lege handen op pad, scoor voor vertrek een bakje koffie of thee, een gelletje en vul je bidon met water of sportdrank. Bij terugkomst hebben we bananen en nog meer water en sportdrank voor de liefhebber. Daarnaast kun je gebruik maken van het aanbod van de vele foodtrucks op het terrein (voor eigen rekening).

Kosten: Deelnemen kost € 12,- pp voor NTFU-leden. Niet-leden betalen € 15,-

Starten: Inschrijven van 10.00 tot 12.00 uur, starten tussen 10.00 en 15.00 uur.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Wordt lekker druk dan want datzelfde weekend is ook de UCI BMX worldcup op Papendal met het Framed festival, vandaar de foodtrucks.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Dat is het concept inderdaad van deze tocht. Een gezellige dag met fietsen, muziek en lekker eten.
Vorig was het ook tegelijk met de genoemde evenementen.
Maar ondanks de drukte kon je overal goed bij en was de doorstroming op het terrein heel goed en tijdens de tochten kon je ook lekker doorfietsen zonder dat het te druk was op de paden.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Meest aantrekkelijke aan dit evenement is de lus van de wegritten die door het nat.park de Hoge Veluwe voert.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Wegritten door park de Hoge Veluwe??
Huh, dat is toch dat park waarbij je moet betalen bij de ingang en waar de fietspaden bestaan uit smalle asfalt en beton stukken, daar waar van alles op witte fietsen in de weg fietst? :P
(ja ik heb hier ook regelmatig gefietst met mijn ouders)
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Wij gaan er zondag ook maar eens kijken.
In de ochtend een paar lusjes mountainbike en s'middags wat rond neuzen in het zonnetje tussen de verschillende stands, foodtrucks en natuurlijk even bij het BMXen kijken.
Op het gemak, de ketting strak !!
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

gaaf! ga voor de derde keer en kom alleen om te fietsen. sowieso 40 en 20 lus. super weertje en mooie omgeving
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

As weekend word er mooi weer voorspelt en wij gaan ook met 3 man deze tocht rijden (de 40 km). Heb er nu al zin in :winkie: :-q
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Is erg leuk , vorig jaar ook geweest .Wij gaan de 30 en 20 km rijden, mooie routes zij het elk en het weer is superrrr
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Rayb81 schreef:Wegritten door park de Hoge Veluwe??
Huh, dat is toch dat park waarbij je moet betalen bij de ingang en waar de fietspaden bestaan uit smalle asfalt en beton stukken, daar waar van alles op witte fietsen in de weg fietst? :P
(ja ik heb hier ook regelmatig gefietst met mijn ouders)
Voor mij ook al weer enige decennia geleden dat ik daar was. Het echte unieke aan deze toertocht. Toertochten hebben vooral een meerwaarde als de route veel aspecten heeft waar men normaal niet komt. Overigens kan in een toertocht niemand in de weg fietsen want het woord toertocht houdt al in dat je dat bij voorkeur op het gemak doet.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
rebelede
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: di 17 juni 2014, 22:04
Mijn mountainbike: centurion backfire 29er

kan je via je mobiel de streepjescode laten scannen of moet je echt de streepjescode uitprinten(wat er ook staat)
gang is niet remmen!!
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

rebelede schreef:kan je via je mobiel de streepjescode laten scannen of moet je echt de streepjescode uitprinten(wat er ook staat)
In de mail die ik vandeweek heb gehad staat dat je de code ook kunt laten scannen... :wink: :wink:
linksmetfietsen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: za 24 juni 2017, 20:57
Mijn mountainbike: zwart wit

Super de puper bedankt !!
rebelede
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: di 17 juni 2014, 22:04
Mijn mountainbike: centurion backfire 29er

bedankt voor je reactie
gang is niet remmen!!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag al wat pijlen zien hangen op de route Oosterbeek.

Veel plezier allen die gaan.
Plaats reactie