Baby mee in Thule Chariot fietskar (mag niet van Thule)

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Ik begrijp de twijfel niet. Je weet de mening al van de experts.
tikeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:29
Mijn mountainbike: Giant Anthem 27.5 1 2016

Forau schreef:Ik begrijp de twijfel niet. Je weet de mening al van de experts.
De twijfel zit men name bij wie je nu moet geloven. De fabrikant dekt zich in omdat er in Canada/VS strengere regels zijn dan hier. Meerdere leveranciers geven aan dat het geen probleem is en dat je niet hoeft te wachten totdat je kind 10 maand oud is.

Donderdag volgt er nog een advies van het consultatiebureau.

Verder heb ik meerdere leveranciers/websites gemaild aangezien er tegenstrijdige adviezen worden gegeven.
Soms is iets mooi van ver, maar ver van mooi!
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

De adviezen zijn hier ook streng als het op de nek van je kind aankomt. Van auto- en fietsstoel tot hoe je hem/haar in bad doet. Ik zou gewoon nog even wachten.
Ruben L
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 16:49

Shaken baby syndrome komt door het extreem naar heen en weer schudden van het hoofdje t.o.v. het lijfje (alle nieuwe ouders hebben de instructievideo wel gezien neem ik aan toch?), dat zie ik met een fietskar niet zo snel gebeuren... Wij hadden overigens wel de losse hoofdbeschermer (dikke zachte stootkussens direct links en rechts van het hoofdje icm met 4punts'harnas'). En je moet natuurlijk NOOIT gaan fietsen met een baby die z'n hoofdje niet rechtop kan houden, dat lijkt me logisch... (Weet eigenlijk niet wanneer een gemiddelde baby dat kan, maar die van ons kon het vrij snel in ieder geval.)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Eigenlijk is het best simpel, toch? Bij twijfel: niet doen.

En je twijfelt.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Kapitein Iglo schreef:Eigenlijk is het best simpel, toch? Bij twijfel: niet doen.

En je twijfelt.
Dit dus, ook is niet elk kind gelijk en niet elke situatie hetzelfde, advies is dus 'algemeen' en niet kind specifiek. Jij kan dat ook niet beoordelen, ik zou het niet doen.
Rouge baste
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 7 september 2016, 14:53
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp FSC 2017

Ik heb een Croozer kid for 1 met de originele hangmat van Croozer voor mijn zoontje van nu 8,5 maand en ik maak wel korte fietstochtjes van ongeveer 10 km. Bij Croozer heb ik nooit een vermelding gevonden dat je er niet mee zou mogen fietsen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Integraalhelm?
Zonder gekheid: bij enige twijfel niet doen.

(Was je van plan stukjes over het asfalt te gaan cruisen, of wilde je echt de bergen in, dus schotter, en meer, gehobbel en gebobbel over stenen, wortels? Rondje verhard langs het stuwmeer in een maxicosi een uurtje is natuurlijk van een hele andere orde dan een paar uur echt de bergen in.
Vroeger wel eens gefietst met de kleine in een Baby Bjorn op mijn beuk, lekker rustig, niet te lang, simpele ondergrond, dat was ook erg gezellig (zolang je niet valt, jawel).
En: wandelen in de bergen, met baby, is ook mooi..!).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Waarom moet een baby van 4 maantjes nu persé door elkaar geschud worden....laat een baby gewoon in z'n wiegje liggen....
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Wij hebben het met 3 kids gedaan. In een kar in een baby schaal met eigen gordels. Kinderen sliepen als een roos. Iedere vergelijking met fiets of autostoeltjes klopt niet. De baby's zitten nml niet. Ze liggen nagenoeg in de schaal.

Maar toen zeiden ze dat het makkelijk kon. Nu zaaien ze twijfel en als er nu onverhoopt toch iets gebeurd zul je het jezelf of elkaar altijd verwijten.

Lastig
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Laten we er geen complete verkettering van maken he - ik kan me heel goed voorstellen dat je graag wil fietsen met de kleine, ik had dat ook. Maar die van ons was sowieso niet heel rustig 's nachts (dat duurde wel een jaar of drie, serieus). Wij hebben met lange fietsvakanties dus ook zo'n anderhalf jaar gewacht. Kleine tochtjes volgens mij niet eerder dan met zes-acht maanden.

Daarbij gebruikten wij in onze Thule geen babyschaal, onze Thule Chariot Chinook was uitgerust met verschillende hoofdkussens, gordels en weetikveelwat. Maar als echte kleine baby kon-ie er simpelweg niet in. Te rechtop.

En als-ie sliep was het ok. Maar als hij wakker werd en hij had er geen zin meer in, nou, hoed je dan maar...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Niks lastig, gewoon niet doen.....en een baby'tje slaapt als een roos....wel eens over na gedacht dat het ook een soort van beveiliging kan zijn....in de plaats van schattig....
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Mario070 schreef:....en een baby'tje slaapt als een roos....
Spreek jij ff lekker voor jezelf :lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik heb het toch ook zelf geschreven.... :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ging dat ook over je eigen kind? Dan is het goed :lol: :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie