Is er iets leuks in de buurt van Ede/Lunteren?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
MrC11
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 26 juli 2013, 00:42

Jan Willem schreef:Uuhh, ja ze zijn niet lang nee.. Maar er zijn er toch wel een paar waar ik bepaald niet met twee vingers in de neus even naar boven kachel.
Heb het idee dat je er nog een paar niet ontdekt hebt...
Waar zitten die dan? Vanaf het zandgat gezien is alles makkelijk omhoog. Vanaf het middelpunt kun je ook alles makkelijk omhoog fietsen. Sommige zijn iets moeilijker dan de andere, maar de meeste kan je wel omhoog fietsen.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Zijn er nog mensen die dit ondergewaardeerde gebied nog wel eens bezoeken? Ik wel in ieder geval, ik stoorde me laatst al een aantal keer aan een omgezakken eik op het mooie navigators down afdalinkje.

Afbeelding

Maar daar wist ik wel wat op, dus,

Afbeelding

We kunnen weer naar beneden raggen.
Sneeuwmonster
linksmetfietsen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: za 24 juni 2017, 20:57
Mijn mountainbike: zwart wit

sama schreef:Zijn er nog mensen die dit ondergewaardeerde gebied nog wel eens bezoeken? Ik wel in ieder geval, ik stoorde me laatst al een aantal keer aan een omgezakken eik op het mooie navigators down afdalinkje.

Afbeelding

Maar daar wist ik wel wat op, dus,

Afbeelding

We kunnen weer naar beneden raggen.

goed bezig!!!!
linksmetfietsen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: za 24 juni 2017, 20:57
Mijn mountainbike: zwart wit

maar wat zijn ze toch extreem bomen aan het kappen
hele velden halen ze weg...
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

sama schreef:Zijn er nog mensen die dit ondergewaardeerde gebied nog wel eens bezoeken? Ik wel in ieder geval, ik stoorde me laatst al een aantal keer aan een omgezakken eik op het mooie navigators down afdalinkje.

Afbeelding

Maar daar wist ik wel wat op, dus,

Afbeelding

We kunnen weer naar beneden raggen.
Dat is fantastisch. Ik had al een keer zitten kijken om het met een handzaag te doen maar dit is veul beter.
Dank je wel!!!!
Dus zak maar zegge
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

Dank u Sama. Ben er vandaag weer heerlijk afgeknald. (stond er eerst niet bij stil dat daar een boom hoorde te liggen, totdat ik je foto zag).

@linksmetfietsen. We hebben erg veel stormschade gehad. Dit hebben ze opgeruimd en te gelijkertijd ook maar wat extra bomen opruimen (als ze toch bezig zijn, anders zit je over 2 jaar weer met die bende). En naast camping de goudsberg hebben ze de amerikaanse eik? gekapt. Inheemse soort dus die moest weg
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Wvdb, mooi afdalinkje hé?

Het zijn de Amerikaanse eiken ja, maar volgens mij bedoel je dat het een uitheemse soort is :tong
Sneeuwmonster
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Goed werk Sama.
Wij stonden er laatst met 3 man nog naar te kijken of we de boom aan de kant konden trekken maar daar was idd toch echt een kettingzaag bij nodig.
Top gedaan. :-q :-q
spiked
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 19 februari 2018, 10:11

Ziet er tof uit! Is er misschien een GPX beschikbaar voor een rondje in dit gebied, inclusief die afdaling?
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Nu die boom weg is wordt het nog makkelijker dan het was :lol:
Goed werk van die Stihl :-q
Voor het archief en het nageslacht dan nog een paar foto's van hoe het er bij die natuurlijke TTF aan toe ging;
Afbeelding

Afbeelding



En ja TS, er is nog wel wat leuks in de buurt van Lunteren.
Allemaal niet echt geschikt voor smalle bandjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het betere klimwerk; lifting front wheel..
Afbeelding
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

spiked schreef:Ziet er tof uit! Is er misschien een GPX beschikbaar voor een rondje in dit gebied, inclusief die afdaling?
https://www.strava.com/activities/1496211738

Dit rondje komt langs die afdaling maar gaat er niet naar beneden want de boom lag er nog.
Als je de afdaling pakt en een beetje links aan houdt kom je weer op hetzelfde klimmetje waar je al eerder was.
spiked
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 19 februari 2018, 10:11

Jefro98 schreef:
spiked schreef:Ziet er tof uit! Is er misschien een GPX beschikbaar voor een rondje in dit gebied, inclusief die afdaling?
https://www.strava.com/activities/1496211738

Dit rondje komt langs die afdaling maar gaat er niet naar beneden want de boom lag er nog.
Als je de afdaling pakt en een beetje links aan houdt kom je weer op hetzelfde klimmetje waar je al eerder was.
Top, bedankt!
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Je kunt er echt prima spelen, ik ontdek nog steeds leuke stukjes. Onderstaande is er ook zo een.
Afbeelding
Sneeuwmonster
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Yep, met 2 uurtjes spelen in het zandgat en rond Middelpunt van NL ben je helemaal total loss en heb je misschien 15km gefietst. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

sama schreef:Wvdb, mooi afdalinkje hé?

Het zijn de Amerikaanse eiken ja, maar volgens mij bedoel je dat het een uitheemse soort is :tong
heel mooi afdalinkje. heb onderaan wel eens een keer in de bramenstruik gelegen met de fiets bovenop me. Als je er middenin ligt kom je er ook niet zo makkelijk weer uit. :P

Bedoelde natuurlijk uitheems. :)

heb je de afdaling op je laatste foto al fietsend genomen? Zit er zelf al een tijd over te twijfelen, maar de 2e drop houdt me nog tegen.
Plaats reactie