vaste voorvork 24" v-brakes, eventueel verend - mag op slot

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heideveld
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: di 16 september 2003, 20:59
Mijn mountainbike: JULIN 2.0 carbon / Fuji Jari / Kona Unit SS RAW / GT ZASKAR 27.5"(1997) / Twinpower MTB Tandem

om de fiets voor m'n dochter compleet te krijgen...

voorkeur star
voorkeur aluminium
voorkeur 1 1/4" shaft
Laatst gewijzigd door heideveld op do 12 april 2018, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
HARD, HARDER HARDST
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zeldzaam. Desondanks een suggestie. Er van uitgaande dat de vork een 24” ‘geveerde’ vork vervangt kun je een 26” starre vork gebruiken. En dan een set verstel dingen monteren. Die ik nieuw te koop heb liggen.
Gebruikersavatar
heideveld
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: di 16 september 2003, 20:59
Mijn mountainbike: JULIN 2.0 carbon / Fuji Jari / Kona Unit SS RAW / GT ZASKAR 27.5"(1997) / Twinpower MTB Tandem

Hey Jurriaan, je aanname klopt en ik had ook al gekeken naar carbon voorvorken met die geklemde nokken maar dat werd best prijzig.
Kan je me eens een linkje of wat foto's sturen van die "versteldingen"?
Heb nog wel een 26" vorkje liggen....
HARD, HARDER HARDST
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Versteldingen Diegene die ik heb line zijn zwart. Nooit gebruikt, worden per 2 sets verkocht.

24" mtb met 26" wielen
Afbeelding
Gebruikersavatar
heideveld
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: di 16 september 2003, 20:59
Mijn mountainbike: JULIN 2.0 carbon / Fuji Jari / Kona Unit SS RAW / GT ZASKAR 27.5"(1997) / Twinpower MTB Tandem

wow, dat ziet er goed uit, echt gaaf met die wielen zo.
Past dat een beetje aan de achterkant met die grote wielen? Bij mij paste het niet.
Betekend dat jij het omgekeerde probleem had, 24" nokjes en 26" wiel. hoe heb je het zelf opgelost?

Wat wil je voor die adapters hebben? is misschien iets om te proberen.
HARD, HARDER HARDST
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De roze bike is van mijn dochter. De turquoise overigens ook ;-)
Afbeelding

Met mtb banden heeft ze nooit gereden (de fiets wordt intensief ingezet als woon-schoolfiets, met spatborden en bagagedrager). De mtb was voor de foto uitgerust met Schwalbe 1.8 modderbanden, en dat was ook gelijk de maximale banden maat die pasten. 26" wielen zijn echt een meerwaarde. Snelheid is hoger en makkelijker vast te houden. Het is een 24" frame met voor een 26" vork en achter de genoemde adapters. Werkt al weer 2 jaar probleemloos.
Plaats reactie