Welke mtb voor reserve/woonwerk gebruik max 650 euro

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
PaganiProductions

Ik ga mijn Merida te koop zetten de kosten worden mij te groot.
En daarvoor plaats komt een goedkopere mtb in de plaats die tevens geschikt moet zijn voor een offroad xc gebruik afmontage is wat minder belangrijk ik wil een 29er.
Budget max 650 euro voorvork niet erg belangrijk komt op de duur een vaste carbon voorvork erin.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Een 2e hands is de beste keuze...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Je Merida is de beste zou ik denken...Die heb je al...
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) De Merida...

2) De singlespeed versie van een Commencal Uptown. Onder het motto wat er niet op zit, kan ook niet stuk gaan (~ kun je niet stuk maken). En met een paar RaceKing, RacingRalph, ... <kies uw favoriet> eronder kom je een zandpad of de doorsnee XC route ook nog wel over.

3) Of gelijk een cyclocrosser...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
PaganiProductions

Specialized rockhopper of een vergelijkbaar model van Orbea.
Merida is te duur om op te lappen en de Merida te oud
Wel een 29er.
zoiets of een goedkoper model
https://www.specialized.com/nl/nl/mens- ... 208-128930" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Voor xc heb je al een mooie fiets, ik zou voor woon-werkverkeer dan iets anders kopen.

https://www.canyon.com/nl/urban/commute ... ter-3.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoeft geen vaste vork meer voor gekocht worden, spatborden om jezelf schoon te houden en ziet er kek uit.
PaganiProductions

Dice Oldskool schreef:Voor xc heb je al een mooie fiets, ik zou voor woon-werkverkeer dan iets anders kopen.

https://www.canyon.com/nl/urban/commute ... ter-3.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoeft geen vaste vork meer voor gekocht worden, spatborden om jezelf schoon te houden en ziet er kek uit.
Daar ga ik niet op rijden ben geen wielrenner :cry: :cry:
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op do 22 maart 2018, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Want?
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Je wilt de meest geschikte fiets verkopen en een minder geschikte ervoor terugkopen, terwijl je eigenlijk ook al een betere fiets hebt die precies hetzelfde kan als de fiets die je wilt terugkopen.
Ik denk dat je je stiekem helemaal niet zo druk maakt over de onderhoudskosten en gewoon wat nieuws wilt. (geeft niks, is zelfs heel herkenbaar en precies dat wat dit hele forum draaiende houd)

Maar goed, je maakt je dus druk over onderhoudskosten :wink: :wink: :wink: en je wil grotere wielen.
Volgens mij kun je het best je Merida houden en er zogenaamde speedwheels opzetten. Dat moet met een budget van minder dan 650 euro prima lukken.
PaganiProductions

Dice Oldskool schreef:Want?
because mountainbike
PaganiProductions

Flow&Co schreef:Je wilt de meest geschikte fiets verkopen en een minder geschikte ervoor terugkopen, terwijl je eigenlijk ook al een betere fiets hebt die precies hetzelfde kan als de fiets die je wilt terugkopen.
Ik denk dat je je stiekem helemaal niet zo druk maakt over de onderhoudskosten en gewoon wat nieuws wilt. (geeft niks, is zelfs heel herkenbaar en precies dat wat dit hele forum draaiende houd)

Maar goed, je maakt je dus druk over onderhoudskosten :wink: :wink: :wink: en je wil grotere wielen.
Volgens mij kun je het best je Merida houden en er zogenaamde speedwheels opzetten. Dat moet met een budget van minder dan 650 euro prima lukken.
Die merida is van 2014 daar heb zat uitgehaald nu is die op tijd voor wat nieuws dus.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

N+1 dus
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

Je hebt al een MTB, dus voor woonwerkverkeer zou ik een onroad trekking fiets kopen.
Spatborden, verlichting en 40mm bandjes.
En toch een beetje een MTB houding op de fiets.
Lekker vies is niet bah...
PaganiProductions

Kootje schreef:Je hebt al een MTB, dus voor woonwerkverkeer zou ik een onroad trekking fiets kopen.
Spatborden, verlichting en 40mm bandjes.
En toch een beetje een MTB houding op de fiets.
Onroad trekkingfiets heb ik al gehad daar vind ik niks meer aan
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Hoever is je woon werk afstand?
Plaats reactie