Bar End mtb-weekend 10 en 11 maart 2018 powered by Merida!

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vooral regen in de ochtend volgens het weerbericht.
Wel temperaturen van 15+ graden, maar dat zal niet in de ochtend zijn.

Wellicht een korte broek, even kijken of het nog veranderd.
Zal de asssaver maar klaarleggen en een voorspatbord. Evenals wat grover profiel banden voor de modder.

Route ziet er leuk uit, helemaal omdat ik liefhebber ben van de Veluwe.
Hoop echt dat ik er van mag genieten zaterdag :)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

De regen schijnt gelukkig mee te vallen.
De temperatuur is vrij hoog. Ik zit ook te denken aan de korte broek.
Omdat het de Veluwe is gok ik dat het met de modder nog wel mee kan vallen.
Ik heb er zin in!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Lichte regen of motregen staat er nu, dat klinkt al beter :)

Iemand enig idee of je na half 10 nog een stuurbord op mag halen?
Er staat namelijk dat de bordjes ophalen tot half 10 is maar ik start pas na 10.10u met de 70km.

Dan zou ik wat later van huis kunnen. (Heb vandaag nog avonddienst dus laat thuis)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Mooie marathon.
Zware zuigende grond en meer singletrack dan ik had verwacht.
Toch nog 23gem kunnen rijden, precies goed voor een plek in het midden.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Zat ook net boven de 23 km gemiddeld op de 105 km. Ging best goed. De zuigende ondergrond maakte het tijdelijk zwaarder dan verwacht. Een keer over de kop gegaan omdat een biker die net voor me reed volledig onverwacht ten val kwam. Gelukkig niets gebeurd, maar wel de aansluiting verloren met twee andere bikers. Kostte me bijna 8 km om weer in het achterwiel van de twee te komen. Zag helaas nog een een biker op de grond liggen in ronde twee , die blijkbaar hard onderuit was gegaan. Stonden al drie andere bikers hem te helpen en een was bezig met bellen. Toen ik in ronde 3 weer langskwam stonden nog steeds twee ambulances. Hoop dat het meevalt en wens degene van harten beterschap. En ja, dank aan de organisatie. Alles goed geregeld en een leuk evenement. Goed dat er niet al te veel hoogtemeters in zatten net voor het begin van het seizoen.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Complimenten aan de organisatie voor deze perfect georganiseerde tocht!!
Een leuke route en goede verzorging en ook het ophalen van het stuurbord ging vlot.
Ik vond het een pittig dagje. De zuigende ondergrond maakte het best zwaar.
Uiteindelijk heb ik de 105km in 4:50 uur gedaan, wat een gemiddelde van 21,8km/h oplevert.
Dat ik sinds de Drenthe200 niet meer fatsoenlijk getraind had en überhaupt nog maar 450km had gereden brak mij aardig op...

Wat ik wel heel erg jammer vond was dat ik bij een verzorgingspost van de verzorgers hoorde dat er enkele fanatieke deelnemers waren geweest die de verzorgers uitgescholden hadden.
Hoe haal je het in je domme kop om die mensen uit te gaan schelden en dat alleen maar omdat ze volgens jou het bekertje niet goed aangeven?!?!
Die mensen hebben een vrije dag opgeofferd om jou/ons een leuke dag te bezorgen en dan krijgen ze allemaal gevloek naar hun hoofd.
Volgens mij mis je dan echt een groot aantal hersencellen in je kop!!!
Ontoelaatbaar gedrag wat mij betreft en van mij mogen zulke deelnemers direct uit de wedstrijd gehaald worden.
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Paar foto's gemaakt bij een verzorgingspost.. https://photos.app.goo.gl/VcdM2MfsD4HBAqpA2" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op zo 3 september 2023, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op zo 3 september 2023, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Mario070 schreef:Overgelopen door een op hol geslagen paard zonder rijdster, die lag er namelijk zelf ook al af.....hopelijk gaat het onder deze omstandigheden goed met hem.....ik weet wel dat het niet best is voor deze jonge rijder van 19 jaar, het was vandaag zijn eerste dag als training na langen tijd van herstel na een gebroken nekwervel en juist vandaag met de voorbereiding voor de officiële wedstrijden waar hij weer aan zou gaan beginnen gebeurd dit.
Pffff. Dat meen je niet. Ongeloofelijk.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Voorzitter van BarEnd schreef dit op facebook:
Wat een geweldig evenement, de Mountainbikeclub Bar End Marathon powered by MERIDA BIKES. Maar helaas was er ook en heel vervelend voorval in de tweede ronde van de 70 kilometer. Een groep met ruiters ging na een aantal waarschuwingen toch het wedstrijdparkoers op. Een van de paarden gooide de ruiter er af en sloeg op hol. Tijdens deze rit werd een mountainbiker uit de kopgroep van zijn fiets gelopen en de andere koplopers werden achtervolgd. De mountainbiker werd uitgescholden en achtergelaten. Deze mountainbikers was een van de favorieten voor de overwinning, Marc Bouwmeester van het Stappenbelt Specialized MTB Team. En zoals ik deze week al schreef had Marc vorig jaar een waardeloos jaar en was weer helemaal in topvorm. Ik heb nog nooit iemand zo hard over de Kamelenbulten zien gaan. Na 2 uur is Marc afgevoerd naar het ziekenhuis en is er gelukkig niets gebroken, maar wel veel zwellingen en een gebroken achterbrug (,aar dat in niet zo belangrijk). Maar hoeveel pech kan iemand hebben? Maar waarom deze voorzitter heel kwaad is, is het volgende. Waarom scheld je iemand uit en laat je iemand gewond achter. Er is inmiddels iemand door de politie aangehouden. Marc is weer thuis op krukken maar heel, heel veel sterkte.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op zo 3 september 2023, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Bizar zeg.
Heb idd een hoop ruiters zien lopen langs het pad waar deze jongeman lag.
Toen ik langsreed waren er inmiddels al ambulancebroerders bij en lag de persoon in een warmte folie gewikkeld.

Vervelend dat mensen een sportevenement niet serieus nemen en toch doen waar ze zin in hebben.
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Veel foto op: https://www.facebook.com/pg/9thwavecycl ... 6091633050" onclick="window.open(this.href);return false;
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Leuk! Bedankt voor de tip! :-q
Plaats reactie