Veldrijden op Televisie

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef:
Lars TB schreef: Motortjes!
die gebruiken ze niet het zijn geen electro crossfietsen
En toch hadden Matthieu van der Poel en Wout van Aert 2 motortjes op hun fiets! (goed, dan is het geen verschil...)(het verschil is de aansturing)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

PaganiProductions schreef:De Fiets van Mvp https://www.canyon.com/nl/road/inflite/ ... -race.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De fiets van Woutje van Aert https://www.feltbicycles.com/Internatio ... s/F1x.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat zijn de verschillen tussen beide fietsen behalve de kleur.
Joehoe ik ben dol op raadsels. Verwen ons met jouw wijsheid? :roll:
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

ultimateme schreef:Euh nee hoor. Elke prof staat aan de start met het allerbeste dat er te krijgen is qua materiaal. En dat wordt dan ook nog eens meerdere malen per wedstrijd gewisseld. De benen maken het verschil op een zware omloop.
Bijna helemaal waar. Een beroepsrenner rijdt met allerbeste materiaal van de fabrikant/merk die hem daar het best voor betaalt. En dat maakt in de praktijk meestal niets uit. Het zijn de goede of slechte benen die het verschil maken.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef:Geen MvdP aan de start. Zit ziek thuis met maag en darmklachten, die daags na het WK opkwamen zetten.
Hij wil uitzien en fit het weekend in met 2races voor de boeg.
Mooie koers , misschien wel omdat zowel de beste renner van het seizoen als de wereldkampioen forfait hebben gegeven.
Wat een verschil met afgelopen zondag qua omloop en omstandigheden. Van het ene uiterste in het andere.
Ook het WK is af en toe wel eens op zo'n snelle omloop. In 2008 gingen ze ook met een flinke groep de laatse ronde in en trok Lars Boom aan het langste eind. Van de twee uitstersten gaat in dat geval mijn voorkeur uit naar afgelopen WK in Valkenburg.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
maatchen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 22:52

Rayb81 schreef:Blauw is altijd sneller, zelfde als met motoren.
Wat een onzin, het is al jaren bekent dat rood de snelste keur is.
PaganiProductions

Bowiex schreef:
PaganiProductions schreef:De Fiets van Mvp https://www.canyon.com/nl/road/inflite/ ... -race.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De fiets van Woutje van Aert https://www.feltbicycles.com/Internatio ... s/F1x.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat zijn de verschillen tussen beide fietsen behalve de kleur.
Joehoe ik ben dol op raadsels. Verwen ons met jouw wijsheid? :roll:
Of maakt de fiets geen verschil ligt aan beide crossers.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Net de Brico cross van gisteren teruggekeken.
Wat een mooie was dit, supersnel bochtenwerk op een hoge snelheids parcours en een geweldige strijd om de 2e plaats :)
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Of maakt de fiets geen verschil ligt aan beide crossers.[/quote]

Fiets maakt weinig verschil. Naast de benen,vorm en moraal van de fietser maken banden het grootste verschil. Druk, compound, breedte, profiel.

Oja, blauw is áltijd sneller.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

PaganiProductions schreef:De Fiets van Mvp https://www.canyon.com/nl/road/inflite/ ... -race.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De fiets van Woutje van Aert https://www.feltbicycles.com/Internatio ... s/F1x.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat zijn de verschillen tussen beide fietsen behalve de kleur.
Bowiex schreef:Joehoe ik ben dol op raadsels. Verwen ons met jouw wijsheid? :roll:
PaganiProductions schreef:
Of maakt de fiets geen verschil ligt aan beide crossers.

Enigszins teleurgesteld is mijn verwachting wel bevredigd.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Morgen de thuiswedstrijd van Sanne Cant en Wout Vanaert (Krawaten cross in Lille) vanaf 13.30 u rechtstreeks in Sporza op één.
Zondag de bijna thuiswedstrijd van Toon Aerts (superprestige in Hoogstraten) in samenvatting na 17 uur in Sporza op één. Ik weet (nog) niet of en waar het ergens rechtstreeks is te zien.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Tsjibiti schreef:Morgen de thuiswedstrijd van Sanne Cant en Wout Vanaert (Krawaten cross in Lille) vanaf 13.30 u rechtstreeks in Sporza op één.
Zondag de bijna thuiswedstrijd van Toon Aerts (superprestige in Hoogstraten) in samenvatting na 17 uur in Sporza op één. Ik weet (nog) niet of en waar het ergens rechtstreeks is te zien.
Waarschijnlijk in Hoogstraten.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

nomad030 schreef:
Tsjibiti schreef:Morgen de thuiswedstrijd van Sanne Cant en Wout Vanaert (Krawaten cross in Lille) vanaf 13.30 u rechtstreeks in Sporza op één.
Zondag de bijna thuiswedstrijd van Toon Aerts (superprestige in Hoogstraten) in samenvatting na 17 uur in Sporza op één. Ik weet (nog) niet of en waar het ergens rechtstreeks is te zien.
Waarschijnlijk in Hoogstraten.
:D :-q
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

.... hmmmm, ff uurtje frustratie wegrammen bij VdP zo te zien ....
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Vind leuk dat Mathieu heeft gewonnen, echter was er weer niet veel aan. Vrouwen cross was leuker en zeker de U23 zat meer spanning in, jammer dat die niet volledig wordt uitgezonden.
Volgens mij is de wedstrijd van morgen op Ziggo te volgen. Hopelijk daar meer strijd.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Heb hem net terug gekeken, niet veel aan idd.
Ook het parcours sprak mij niet aan, zat 1 heuveltje in en veel zand.

De cross van afgelopen woensdag had een leuk parcours en was wel spannend, veel inhaalacties gezien daar.
Plaats reactie