bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Het regent hier momenteel. Baan was al niet best, ik zou een zandbaan opzoeken als ik jou was. Of rij naar Vlaardingen, die is wat beter bestand tegen al die nattigheid.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ja, ik had het Net geschreven en toen begon het te regenen. Wordt vld denk ik, geen zin om de auto te pakken.
Give me little bits of / more than I can take
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Giant-E schreef:Of rij naar Vlaardingen, die is wat beter bestand tegen al die nattigheid.
Serious :~!?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Jazeker. 2 weken terug gereden en was voor 98% droog. Alleen de kuil in het bikepark stond vol water.
Zeker vergeleken met B’hoek heeft Vlaardingen het tegenwoordig goed voor elkaar.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ja dat was twee jaar terug wel anders, in Vlaardingen is het in ieder geval een stuk verbeterd. Is het echt zo dat B'hoek nu slechter tegen regen kan dan de Broekpolder? Ik was daar ook twee weken terug en het lag er goed bij maar toen hadden we wel net een week zonder regen achter de rug. Ik ben al sinds september ofzo niet meer in Bergschenhoek geweest maar wat ik me herinner is toch vrij vergelijkbaar qua weersbestendigheid met wat Vlaardingen nu is.
Give me little bits of / more than I can take
Bleiswijker
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 27 januari 2015, 16:48

Ik denk dat het vooral komt omdat Bergschenhoek dagelijks ongeacht het weer en staat van het parcours door wielrenners op een mtb gebruikt wordt. Ik rij bij slecht weer nog wel eens een rondje om de Rotte of andere fietspaden in de omgeving en verbaas me dan over de hoeveelheid mtb'ers die je tegenkomt richting Bergschenhoek of die je helemaal onder de drek terug ziet komen. Door mijn werk kan ik ook buiten het weekend overdag fietsen en ook op de door de weekse dagen zie je ze dagelijks rondfietsen.
2 weken geleden op zondag was ik sinds lange tijd ook weer een keertje op het parcours en de slijtlaag was nagenoeg overal weggetrapt. Na de kleine hoeveelheid regen van gisteravond en de afgelopen dagen verwacht ik ook niet dat het er nu goed bij ligt.
Ik ga vanmiddag wel een stuk op de weg fietsen of iemand moet kunnen bevestigen dat het er vergelijkbaar als 2 weken geleden bij ligt.
henk164
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 547
Lid geworden op: zo 28 september 2008, 16:50

blijf maar gewoon weg van de baan , gisteren even wezen kijken maar er is helaas een hoop kapot gereden
ik ben na de kleine berg en de single track langs het water maar verder langs de rotte gegaan
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ik was in Vlaardingen maar daar heb ik ook maar wat stukken laten liggen. Op het grootste deel van de baan ging het maar er waren stukjes die beter even met rust gelaten kunnen worden. De
Give me little bits of / more than I can take
patrickvb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 27 augustus 2014, 17:29
Mijn mountainbike: Is neon geel en heeft 2 wielen

Vanochtend ff lekker een paar rondjes getrapt op de bevroren ondergrond. Was flink afzien gezien ik een tijd niet gefiets had;)
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Ik durfde het vandaag na een paar droge dagen weer eens aan.
Over het algemeen was de track heel goed en droog, met maar een paar slechte stukken.
Toen het ging sneeuwen veranderde dat heel snel en ben ik maar weer gestopt.

Kennelijk was ik er heel lang niet geweest want ik zag voor het eerst allemaal bordjes 'verboden te wandelen' en trail-respect borden. We hebben het hier al regelmatig over het nut daarvan gehad. Goed dat ze er nu staan!
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Matn schreef: Toen het ging sneeuwen veranderde dat heel snel en ben ik maar weer gestopt.
Zo slecht geweest daar? Plan is om daar morgen een rondje te doen. Hoe erg is het?
Hier was het de hele dag droog, dus ik kan me er weinig bij voorstellen.
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

StephanR schreef:
Matn schreef: Toen het ging sneeuwen veranderde dat heel snel en ben ik maar weer gestopt.
Zo slecht geweest daar? Plan is om daar morgen een rondje te doen. Hoe erg is het?
Hier was het de hele dag droog, dus ik kan me er weinig bij voorstellen.
Het sneeuwde maar heel weinig maar net genoeg om het eerst droge pad een nat laagje te geven. Toen werd het snel een kledderbende. Inmiddels valt er hier al een flink aantal uren natte sneeuw. Tenzij het morgen verder droog blijft zal het niet optimaal zijn.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Matn schreef:
Het sneeuwde maar heel weinig maar net genoeg om het eerst droge pad een nat laagje te geven. Toen werd het snel een kledderbende. Inmiddels valt er hier al een flink aantal uren natte sneeuw. Tenzij het morgen verder droog blijft zal het niet optimaal zijn.
Oke, thanks. Denk dat ik het plan maar even omgooi.
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Matn schreef:Ik durfde het vandaag na een paar droge dagen weer eens aan.
Over het algemeen was de track heel goed en droog, met maar een paar slechte stukken.
Toen het ging sneeuwen veranderde dat heel snel en ben ik maar weer gestopt.

Kennelijk was ik er heel lang niet geweest want ik zag voor het eerst allemaal bordjes 'verboden te wandelen' en trail-respect borden. We hebben het hier al regelmatig over het nut daarvan gehad. Goed dat ze er nu staan!
De trailrespect borden zijn nieuw maar alle andere borden staan er al een jaar of 2. Is nu alleen wat bijgeplaatst op de kruising met het nieuwe calamiteitenpad naar de uitkijktoren.
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

B100 schreef: De trailrespect borden zijn nieuw maar alle andere borden staan er al een jaar of 2. Is nu alleen wat bijgeplaatst op de kruising met het nieuwe calamiteitenpad naar de uitkijktoren.
Ah, ok.
En vroeg me ook al af waarom er een snelweg was aangelegd naar de toren. Voor calamiteiten dus.
Plaats reactie