Kan allemaal nog even duren hoor, maar mocht ik tzt toch nog willen experimenteren neem ik zeker contact met je op.
Overbodige post maar precies dit is waarom ik per direct de XT remmen verkocht heb en terug ben gegaan naar Hope's.ijskonijn schreef:Nu snap ik je beter waarom je (nog) aan Shimano denkt. Ik heb de verstelbare remhandel en die zijn waanzinnig goed. Beetje afgesteld op de manier zoals ik dat wil, precies op het juiste moment aangrijpen en vanaf minimale vertraging tot volledig, het gaat perfect. Dat was bij Shimano onmogelijk. Meer alles of niets...
Hebben beide hendels hetzelfde fenomeen? Ik had iets soortgelijks bij mijn rechterhendel. Dat zijn wel tech3 dus mss iets anders opgebouwd. Als je de hendel eruit haalt zit daar een shim onder, bij mij was die een fractie te dik waardoor de hendel moeilijker inkneep en slechter terug naar de originele positie ging. Niet veel, maar wel genoeg om verschil te voelen. De shim even over een vijl gehaald om wat in dikte af te nemen en het probleem was opgelost.kermit schreef:Reach adjust heeft elke rem, en een instelling voor het aangrijpingspunt, dat heeft XT toch ook gewoon?
En die bitepoint instelling heb ik nog nooit gemist op mijn remmen.
Maar wat ik al zei, daar zit het probleem niet.
Mijn hendels hebben in het vrije slag gedeelte al een soort van weerstand (sponzig), ook bij het terugkomen. Dat voel ik niet bij andere Hope's dus íets is er anders. Ik zou graag weten wat dan...
Hope heeft de Race remgreep ontwikkeld om een zo laag mogelijk gewicht te bereiken, niet om maximale remkracht te leveren. Het inzetbereik is (dus) xc gebruik, bij voorkeur lichte wedstrijdrijders.ThaSingleTrackMastah schreef: Het idee van Lars spreekt mij niet aan.
Een setje van deze naam en faam (en prijs) hoort gewoon lekker te werken, geen geknutsel.
Als je als Hope koper nog een set moet kopen en dan mixen, dat is toch van de zotte?