Route Holten/Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Cube-Dennis
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: di 9 augustus 2016, 13:28
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

awinkel schreef:Ik heb altijd wat tijd nodig om op gang te komen. Het 1ste rondje is altijd afzien en na ongeveer 30km begin ik op stoom te geraken. Het maakt ook niet uit op welke route ik rij.
Het laatste rondje was in 44:59 minuten dan ook het snelste rondje... :-?
F a duck kom de eerste keer niet eens fietsend boven. (was er ook zaterdag trouwens)
Mijn 2 meter en 110 kg is niet gemaakt om naar boven te fietsen
Gebruikersavatar
Edgecrusher
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 21:08
Mijn mountainbike: Niner 'WFO9' & Orange Clockwork Evo29

awinkel schreef:Ik heb altijd wat tijd nodig om op gang te komen. Het 1ste rondje is altijd afzien en na ongeveer 30km begin ik op stoom te geraken. Het maakt ook niet uit op welke route ik rij.
Het laatste rondje was in 44:59 minuten dan ook het snelste rondje... :-?
PffF, volgens mij nog niet sneller dan 47m rond geweest...
Ook niet helemaal de doelstelling om het hele rondje vol gas te doen, beetje genieten he! ;)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Vandaar eerst ook 2,5 rondje kalm aan en het laatste rondje volgas. :-)
Als het weer wat warmer weer wordt wil ik nog eens wat routes aan elkaar knopen.
Het is een mooie omgeving om te fietsen.
Weer heel anders dan de Flevopolder waar ik woon of de Utrechtse heuvelrug waar ik regelmatig kom.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

awinkel schreef:Vandaar eerst ook 2,5 rondje kalm aan en het laatste rondje volgas. :-)
Als het weer wat warmer weer wordt wil ik nog eens wat routes aan elkaar knopen.
Het is een mooie omgeving om te fietsen.
Weer heel anders dan de Flevopolder waar ik woon of de Utrechtse heuvelrug waar ik regelmatig kom.
Zeker waar, afhankelijk van de hoeveelheid kilometers die je wilt maken valt hier mooi wat aan elkaar te knopen, rondje holten/hellendoorn/lemele evt aangevuld met ommen/hardenberg en vanaf holten is volgens mij rijssen ook gemakkelijk op te pikken...
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Van de zomer vanaf Markelo naar Holten en Hellendoorn gereden. Je komt dan praktisch langs Rijssen, maar die hebben we er niet aan vastgeknoopt aangezien mijn partner een bodeminspectie op Hellendoorn gedaan had. Een prachtig veelzijdige tocht heb je dan. Echt een aanrader.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Bedankt voor de tips! Ik heb nu al zin in de zomer. :-)
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Gelukkig kennen we 4 seizoenen .... :bier:
A i r
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 7 april 2014, 21:41

Mijn collega is gisteren zijn zadeltasje met inhoud verloren op route Holten. Mocht iemand deze gevonden hebben, stuur me aub even een pb.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Blauwe route Nijverdal-Holten-Nijverdal prima te rijden. Mulle stukken zijn door regen wel weer aardig aangereden. Ik vond het wel jammer dat de track naast de Motieweg was afgesloten ivm de eerdere droogte.
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

https://www.tubantia.nl/reggestreek/vee ... ~ab853ccf/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

HEEEEL bijzonder, hoeveel zijn er al doodgereden? Vermoed dat ze er ooit 1 gevonden hebben?
Ik rijd hier toch wekelijks en heb nog nooit zo'n beestje gezien....

Voor de renners die er 1 aanrijden... even een eindje de heide ingooien dan maar? Komt het ook niet meer door die vervelende asociale mountainbikers grhmpf
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Als die gevonden is, dan vraag ik me toch af of het hier ook een ingevroren exemplaar betrof?
(als de fameuze korhoender)

:roll:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Ze zoeken waarschijnlijk een stok om mee te slaan. Anti MTB waarschijnlijk.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Ik kom er al jaren, nog nooit een zandhagedis gezien. Ik moet zeggen dat ik redelijk scherp hierin ben, het spotten van dieren.

Straks weer lekker op de betonnen fietspaden..... Zal toch niet na alle investeringen?
V-biker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: za 25 januari 2014, 20:22
Mijn mountainbike: Focus Raven

uit de Tubantia;
De reptielen komen met name om doordat passanten ze aanrijden op mountainbike-routes die door het nationaal Park voeren. De Partij voor de Dieren vindt dat de provincie hiertegen iets moet ondernemen. Zo zouden de fietsroutes aangepast, omgelegd of opgeheven kunnen worden.

Ook ik had ze nog nooit gezien tot eind juli toen ik de route weer eens reed. ( fiets vanaf 1995 in het gebied Holten - Nijverdal ).
Beestje lag te zonnen en schoot ( gelukkig ) net op tijd opzij de heide in.
Ze zijn ook maar ongeveer een wijsvinger groot + iets langer. ( zeg maar een middelvinger :-D )
Als “wij mountainbikers” ze met bosjes tegelijk plat rijden, dan moeten de paden toch vol liggen met deze beestjes ?
Dat is mij dus écht nog nooit opgevallen.
De beste meneer van de Partij voor de Dieren kan er ook met z’n eigen maat 48 op getrapt hebben :o
Blijft jammer dat er misschien zo nu en dan één sneuveld, maar om dan direct met het advies te komen om de route op te heffen ?
Plaats reactie