Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Van der Poel dus op een LUX met Shimano komend seizoen .... dat worden WB zeges :wink: !
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

v_schultinge schreef:
38x10 schreef:Ben wel benieuwd wat dat in zit dan. Op zich wel interessant, heb 3 jaar terug met de introductie van de exceed het voormalig HT topframe (grand canyon CF SLX) met heel veel korting kunnen kopen. Van mij zouden de huidige lux frames best wel in de uitverkoop mogen dan! ;-)
Ik rijd ook op het Grand Canyon CF SLX frame en ben daar nog altijd zeer tevreden mee. Hele fijne eigenschappen en ook een sterk frame.
Same here. Dat het frame sterk is kan ik beamen (iig sterker dan mijn botjes bleek van het voorjaar :oops: ). Nu ik het frame heb geupgrade met een eagle groep is 'ie eigenlijk perfect voor mij. Toch betrap ik mezelf erop dat ik af en toe met een schuin oog naar full-suspension bikes kijk.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

38x10 schreef:Toch betrap ik mezelf erop dat ik af en toe met een schuin oog naar full-suspension bikes kijk.
Hoef je je niet voor te schamen. Iedereen wordt uiteindelijk verstandig... :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Huidige Lux is al jaar of 4 oud. Als de profs nu al op het nieuwe model rond rijden is de wereldwijde introductie nabij, ook in USA en Australie. Zo gaat dat met al hun modellen.

De oude Lux is een echte marathonracer. Benieuwd of de nieuwe meer naar XC neigt inderdaad, zoals Lars al aanhaalde, nu ze vd Poel hebben als XC boegbeeld. Daar waren ze nog niet goed in vertegenwoordigd.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
sjezer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 18:13

Demperplaatsing als de oude Lux 26". Hadden daar dus al ervaring mee...
canth
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 28 november 2017, 08:45

Jurf schreef:Nadat ik mijn Remedy heb gekocht heeft mijn vriendin voor zichzelf maar een Spectral CF8.0 besteld. :o
Met een week of 2 is die er :)
Wel in saai zwart, maar ik ben al wat roze spulletjes aan het vergaren om het wat voor dr op te leuken.
Roze Superstar Nano X , roze schakelkabel, roze mudguard en roze Esi,s zijn al onderweg. :lol:
Feli!
Ik heb precies dezelfde besteld, maar dan wel flare/forest. Moet helaas nog tot begin maart wachten voordat de fiets binnen is.
Ook al wat accessoires besteld: oranje pedalen, oranje/zwarte chainstay protector (hoe heet dat ook al weer in het Nederlands?) en oranje/zwarte mudguard.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

canth schreef:... oranje/zwarte chainstay protector (hoe heet dat ook al weer in het Nederlands?) .
Binnenband?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
canth
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 28 november 2017, 08:45

haha, wel binnenband klittenband dan :lol:
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

sjezer schreef:Demperplaatsing als de oude Lux 26". Hadden daar dus al ervaring mee...
Die 26" Lux was nou niet een hele goeie fiets volgens de reviews destijds.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Klopt, dat was een waardeloos ding qua vering. Maar ook een voorbij tijdperk.
De huidige is echter een toppertje, blijkt uit alle reviews, en weet ik uit ervaring. Als de nieuwe er alleen maar verder op vooruit is gegaan weet ik wat waarschijnlijk de opvolger van mijn huidige fiets wordt. Maar die is nog niet 'op', dus nog even geduld hebben...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zal je zien dat de reviews nu in eens heel lovend zijn. Rara hoe kan dat bij een soortgelijk veersysteem. Of laten ze nu het draaipunt weg op de liggende achtervork. Dat maakt het systeem beter, getuigen het marketingverhaal van Specialized aangaande de Epic.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Jurriaan schreef:Zal je zien dat de reviews nu in eens heel lovend zijn. Rara hoe kan dat bij een soortgelijk veersysteem. Of laten ze nu het draaipunt weg op de liggende achtervork. Dat maakt het systeem beter, getuigen het marketingverhaal van Specialized aangaande de Epic.
Dat heeft vooral te maken met het Horst Link patent dat Specialized had en dat nu verlopen is :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Flexende chainstays zonder scharnierpunt had de huidige Lux ook al, 4-5 jaar. Huidige vering is overigens ook geheel niets mis mee. Daalt tenminste als een dolle. Niet super plush, maar dat is ook niet de bedoeling, op een marathon racer.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

De Lux is best plush te maken aan de achterkant. Ik heb de aluminium bushings laten veranderen naar teflon exemplaren van Racingbros in combinatie met andere dustwiperseals van Racingbros die de frictie verlagen.

Nu is de achtervering zeer actief, echt een aanrader als je nog wat extra comfort en tractie wilt.
orb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 2 september 2017, 19:16

Afbeelding

Nog een foto!
Plaats reactie