zondag ochtend fietsclubje

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Dice Oldskool schreef: Mountainbiken is een zomersport en dan schijnt hopelijk ook de zon. Die klep, ook wel visor of vizier genoemd houdt dus de zon uit je ogen omdat een zonnebril meestal te donker wordt in een bos. Ook heeft het een beschermende functie om takken uit je gezicht te houden. :bier:

Maar dat zou jij toch moeten weten? :tong
Ik heb gewoon een fatsoenlijke sportzonnebril die het ook goed doet bij weinig licht. Perfect dus voor een vier-seizoenen sport als MTB'en.

:P
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dice Oldskool schreef:
Pat. schreef: Dan is dat nog altijd beter dan thuis op de bank GTST kijken ofzo :-q
Dat wordt niet op zondagochtend uitgezonden. :-D
dat weet jij dan weer :roll:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

jimbo schreef:Is club kleding sowieso niet vaak lycra?
Vaak wel, maar de meeste mountainbike verenigingen hebben (ook) baggy's
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

MacReal schreef:
dat weet jij dan weer :roll:
Yep, omdat het altijd na het RTL nieuws komt. :bier:
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Ik heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en op zaterdag gefietst, ik heb nu wel last van mijn bennen, dit heb ik op zondag normaal niet :lol:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Dat krijg je ervan.
NoepZor
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 1 april 2009, 19:11
Mijn mountainbike: Giant Fathom 29 1 LTD 2017
Contacteer:

Dice Oldskool schreef:
38x10 schreef:
Van sommigen moreel verhevenen krijg je het stempel boswielrenner als je op zondag fietst.
Alleen als je net als Leo Lycra strak gekleed gaat, een 29er HT hebt en zonder vizier op je helm rond fietst. :bier: :winkie:

Mocht je jezelf in dat profiel herkennen is de kans groot dat je over een aantal weken weer op de weg zit. :-D
29'er HT, check
Lycra, check
Helm zonder vizier, check
Racefiets, check
:winkie:

Ik moet juist altijd lachen om die lui met zware semi-downhill fietsen, full face helmen en dan rondjes door het bos in NL :lol: Omgeving Twente is op een hardtail meer dan prima te rijden. Lijkt me voor UHR niet veel anders :D

Ik wissel juist het wielrennen weer af met MTB, sinds een jaartje weer opgepakt na een tijdlang niet geMTB'ed hebben. Als motivatie een 29'er gekocht om lekker te vlammen. Voordeel is dat het intensief is, 1,5 uur volle bak gassen. En liggen mooie routes om de hoek (Markelo / Rijssen). Maar lekker een stukje zoeven over het asfalt is ook lekker. 8)

Edit: en ja ik fiets ook op zondagochtend. Geen kids, ook de fietsmatties niet. Maar gewoon een fijn moment. Zaterdag is vaak vol met klusjes en door 's ochtends te gaan heb je nog mooi wat aan de middag. En de toertochten zijn vaak ook op zondagochtend.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Dat is exact de reden dat als het zo uitkomt dat ik op zondag ga fietsen, dat na 13:00 is. Dan is het bakken rustiger dan 's morgens, wanneer het nog wel eens filerijden is op de populairdere routes.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Sssst... ik ben gisterochtend gegaan... en ik vond het lekkerrrr.....


:bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Jij was gistermorgen toch ook op Zeist? Ik heb 't nog nooit zo gek meegemaakt. En gewoon schreeuwen en douwen (boswielrenners) achter je, alsof je op dat drukke tijdstip een PR kan rijden.
Ga dan 's middags, als dat tenminste mag van de vrouw. Of op zaterdag, nog beter. Gisteren kon het niet, maar ik probeer zoveel mogelijk die zondagmorgen te mijden. Gisteren wederom achter gekomen.
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Bokmaaa schreef:Dat is exact de reden dat als het zo uitkomt dat ik op zondag ga fietsen, dat na 13:00 is. Dan is het bakken rustiger dan 's morgens, wanneer het nog wel eens filerijden is op de populairdere routes.
Dan moet je eens bij ons komen... op een mooie dag struikel je in de middag over de wandelaars met loslopende honden...

Ik ga in de winter ook meestal op zondag morgen (deze winter kan ik eigenlijk ook wel zeggen altijd). Tot 2 jaar terug (toen is onder zoon geboren) ging ik ook wel eens vrijdagmiddag ook een fijn moment...

Ik sluit me trouwens ook aan in het rijtje Lycra, 29-er HT, Helm zonder Vizier. O, en in de schuur staat nog een racefiets die dadelijk in maart weer naar buiten mag :)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Op het moment is het op veel plaatsen verleidelijker om de MTBs in de schuur te laten staan en een kromstuurfiets te pakken, of met een MTB gewoon op het asfalt te blijven.
Snap niet dat ze zo veel "offroad" evenementen in de winter hebben en nauwelijks wat op asfalt; dat asfalt is eigenlijk ideaal om te overwinteren: bolt vrij aardig en lijkt ook weinig onderhoud nodig te hebben wanneer je er 1000 fietsers over stuurt na een week regen...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik snap sowieso niet dat er zoveel mensen op zondagochtend vroeg kunnen opstaan om te gaan fietsen.
Ik bedoel, zatersagavond/nacht is toch stapavond en worden er enige alcoholische versnaperingen genuttigd??

Of is iedereen hier niet-drinker?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Massaal worden er toertochten georganiseerd in de meest verschrikkelijke maanden van het jaar. Zowel wat omstandigheden, én ondergrond betreft.
En als het dan eindelijk weer lekker weer wordt is er amper nog een leuke tocht te vinden op de kalender. Schiet mij maar lek. :roll:
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Ook vanmorgen weer gefietst met het vaste zondag ochtend groepje.

Maar ook vandaag weer gewoon over de weg, trail respect zullen we maar zeggen :-D

En Ray, niet iedereen stapt meer op zaterdagavond :bier:
Plaats reactie