Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

Was vandaag behoorlijk glibberig en modderig, al viel het met de plassen wel mee.
Het deel rondom de Mookerhei was zoals altijd gortdroog. Misschien een idee voor de nieuwe route die aangelegd wordt om hier als onderdeel van de grote route een kleinere ronde in te bouwen die je bij elk weer kunt rijden.

Een deel van de rode route bleek vandaag trouwens in gebruik voor een wedstrijd. Zou wel fijn zijn als de organisatie de volgende keer hier ff een berichtje post. Scheelt discussies met teleurgestelde bikers uit de buurt.
Gebruikersavatar
MarcusE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 2 maart 2006, 08:55
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 29er

Ik heb die wedstrijd route wel her en der een paar keer gekruist en zelfs een klein stukje parcours gefietst. Was geen probleem. Linten werden door aanwezige vrijwilligers zonder problemen even omhoog of omlaag gehouden. Het blijft natuurlijk openbare ruimte.
Family jewels
Trek Fuel EX8 29
Trek Emonda SL8
Bulls Copperhead 3
Trek 3700
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

hoe is de staat van route .liggen er veel bomen om op de route,
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Ik heb afgelopen zondag de groene/rode route gereden. Je vind inderdaad regelmatig bomen op het pad. Soms kun je er langs en soms moet je even een ander paadje kiezen. Je ziet ook nog veel bomen ‘scheef hangen’. Deze zullen een keertje omgaan dus pas op, vooral als het waait (zondag was het zo goed als windstil). Gevaarlijker vond ik alle takken op het pad. Als er eentje in je wiel terecht komt...
Oh ja, het was ook erg modderig.
Be Nice, Say Hi!
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

dank je wel voor je reactie.ben benieuwd hoe lang dat gaat duren voor dat alles is opgeruimd is,
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

vandaag groen en rood gereden. staat van de route wisselt. soms nog erg modderig, maar minder dan ik vreesde. nog steeds veel (dikke) bomen op de route. Soms moesten we klunen.
Al met al wel lekker gefietst.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

shit schreef:dank je wel voor je reactie.ben benieuwd hoe lang dat gaat duren voor dat alles is opgeruimd is,
De natuur ruimt het wel weer op. Gaat wel zo'n 10 jaar duren.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Tsjibiti schreef:
shit schreef:dank je wel voor je reactie.ben benieuwd hoe lang dat gaat duren voor dat alles is opgeruimd is,
De natuur ruimt het wel weer op. Gaat wel zo'n 10 jaar duren.
Nou dat valt wel mee. Vandaag (10 dagen na de storm...) zijn de meeste bomen al opgeruimd en waar nog bomen op het pad liggen beginnen al spontaan ‘nieuwe tracks’ door het bos te ontstaan. Een paar nieuwe single tracks op deze route zijn meer dan welkom!
Ik moest, geloof ik, 1x afstappen en 2 alternatieve paadjes zoeken op de hele route. Alleen die modder... Het moet maar snel een tijdje droog en flink zonnig worden.
Be Nice, Say Hi!
dustin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 27 december 2003, 12:35

vraagje: is nijmegen nu een grote moderpeoel of is het te doen?
wordt zondag nijmegen of Amerongen.
Canyon Spectral 125 CF8 2023
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Zondag is er een toertocht in die regio. En die zal zeer waarschijnlijk ook delen van de vaste route gebruiken.

En ik verwacht een grote modderpoel, de routes van nijmegen zijn erg gevoelig voor water is mijn ervaring.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef:Zondag is er een toertocht in die regio. En die zal zeer waarschijnlijk ook delen van de vaste route gebruiken.

En ik verwacht een grote modderpoel, de routes van nijmegen zijn erg gevoelig voor water is mijn ervaring.
Als men toch (onverhard) wil fietsen a.s. zondag is daarom mijn advies: deelnemen aan de toertocht in Schaijk :-q
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Zal wel meevallen allemaal. Een beetje modder hoort wel bij de sport, Amerongen zal wel wat droger zijn. Is ook een mooie route.
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Liggen er nog om gewaaide bomen op de vaste (rode en groene) route van nijmegen of de aanlooproute vanaf De Diepen bij Milsbeek?
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

rood en groen gefietst. ligt er goed bij, dankzij de vorst.
Joppnl
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 18 september 2006, 08:04

Verandering in mtb-routes rond Nijmegen?

https://www.kliknieuws.nl/regio/maasdri ... egen?redir" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets is zo snel dat ik alleen nog maar hoef te trappen....
Plaats reactie