Hallo allemaal,
vanmiddag mijn fiets weer wezen opbouwen.
Heb een XT Boost crank icm Saint Hollowtech 2 BB (73mm) met een standaard DT 350 naaf (135mm) en SRAM 10-42 cassette.
Aan de drive side zit een spacer van 2.5mm, dat moet van Shimano bij een 73mm frame.
De spacer kan er ook niet tussenuit want dan is de kunstof koker te lang.
Hieronder de foto's van mijn aandrijflijn.
Beginnend met het middelste kransje achter en de andere foto's van de lichtste versnelling.
Wat denken jullie, te schuin of niet?
Persoonlijk lijkt het mee te vallen op het middelste kransje maar hij loopt wel iets schuin.
Ik zou die 2,5mm ring weg kunnen laten en dan de plastic koker inkorten en aan elkaar tapen, wat is wijsheid?
Kettinglijn 1x11 Boost crank op standaard naaf (pics inside)
- Edgecrusher
- All rounder
- Berichten: 104
- Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 21:08
- Mijn mountainbike: Niner 'WFO9' & Orange Clockwork Evo29
Spacer weglaten, dan is toch de as te lang?
Spacer naar de andere kant zou volgens mij wel kunnen, maar of het daarvan veel beter wordt?
Spacer naar de andere kant zou volgens mij wel kunnen, maar of het daarvan veel beter wordt?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5593
- Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
- Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14
Haha dat is waar ook dan is de as te lang, even niet aan gedacht.
Spacer aan de andere kant zou dan wel moeten werken?
Boost is 3mm offset dus met 2,5mm eraf compenseert dat bijna alles?
Persoonlijk vind ik het nu niet heel veel schuiner lopen dan de 1x11 X01 SRAM setup op mijn andere fiets.
Spacer aan de andere kant zou dan wel moeten werken?
Boost is 3mm offset dus met 2,5mm eraf compenseert dat bijna alles?
Persoonlijk vind ik het nu niet heel veel schuiner lopen dan de 1x11 X01 SRAM setup op mijn andere fiets.
- Edgecrusher
- All rounder
- Berichten: 104
- Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 21:08
- Mijn mountainbike: Niner 'WFO9' & Orange Clockwork Evo29
Proberen waard lijkt me.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5593
- Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
- Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14
Ik heb hem idd naar de andere kant gezet.
Het maakt weinig uit, maar beter iets dan niets.
Ik denk dat het wel oke is zo, kettinglijn op het middelste kransje is zo goed als recht.
Het maakt weinig uit, maar beter iets dan niets.
Ik denk dat het wel oke is zo, kettinglijn op het middelste kransje is zo goed als recht.
- Nerobiker
- Mountainbike Junk
- Berichten: 240
- Lid geworden op: zo 17 april 2016, 12:03
- Mijn mountainbike: Antidote CarbonJack
- Contacteer:
Mijn vraag is.
Heb je specifiek voor een boost Crankset gekozen?
Je kunt de crankset ook 3mm shims tussen crank en chainring geven. Dan loopt je kettinglijn weer zoals het "hoort"
Heb je specifiek voor een boost Crankset gekozen?
Je kunt de crankset ook 3mm shims tussen crank en chainring geven. Dan loopt je kettinglijn weer zoals het "hoort"
It’s a Szytech thing. You wouldn’t understand..
- Antidote - EVIL - IGL Bike Coatings - Hope - NS-Bikes -
Szytech - Bikes done different
- Antidote - EVIL - IGL Bike Coatings - Hope - NS-Bikes -
Szytech - Bikes done different
- R&DY
- Mountainbike Junk
- Berichten: 201
- Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
- Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup
De dat je dit setje nodig hebt.
Heb ik destijds ook nodig gehad bij ombouw van 2x10 naar 1x11
https://www.bike24.com/p2133357.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb ik destijds ook nodig gehad bij ombouw van 2x10 naar 1x11
https://www.bike24.com/p2133357.html" onclick="window.open(this.href);return false;