Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Wordt nog druk op de route!

Geen idee trouwens wat mijn pr is. Meestal pak ik alle ttfs mee, dus is mijn tijd niet echt snel...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

1e rondje meestal een volle bak Strava rondje. 2e op het gemak met de meeste TTF's. Daarna nog effe spelen in het bikepark. :-q
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ik rij er meestal op de fiets heen, dus een strava rondje zit er vaak niet echt in dan ;)
Mocht je me zien op m'n knalgele commencal, zeg ff gedag!
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Het wordt wel 11uur eer ik op de tracks ben. Wie weet zien we elkaar nog.
I’m all black, op m’n grijze haren na dan. :-D
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ik was een tijdje niet op het parcours geweest maar blij verrast met de de staat van de ondergrond, zeker na een extreem nat najaar. Dikke pet af voor de onderhoudsploeg! Je kunt zien dat de afwatering op sommige plaatsen veel beter geregeld is dan voorheen. Onklaar gemaakte afsnijders doen mij ook deugd. Twee ronden alleen gedaan in de vroegte en één met mijn zoontje van 7 iets later,was heerlijk.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Was gezellig druk op de track :bier:

Zoals verwacht rijd ik trouwens de track bij lange na niet onder het half uur, vanmorgen m'n PR "aangescherpt" naar 34 minuten zegt strava :lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Mocht er overigens iemand een SKS pompje vinden, ik ben de mijne verloren :(

https://www.bike-components.de/de/SKS/A ... pe-p42192/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Giant-E schreef:1e rondje meestal een volle bak Strava rondje. 2e op het gemak met de meeste TTF's. Daarna nog effe spelen in het bikepark. :-q
Ik heb gewoon een strava segment aangemaakt met de ttfs en kleine zijtrackjes erbij, vind ik leuker dan er aan voorbij rammen. Al moet ik zeggen dat vanochtend de eerste keer in maanden was dat ik mijn strava weer eens aan had.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

ak-77 schreef:Twee ronden alleen gedaan in de vroegte en één met mijn zoontje van 7 iets later,was heerlijk.
Dan zat ik achter jullie volgens mij. Jullie gingen rechts opzij over de boomstammetjes TTF. Ik riep nog iets van "knap hoor". Of het was een andere vader/zoon combinatie.
Heerlijk gereden, 2x blauw, 2x rood. Ik was rond 11 uur op de track en het was verrassend druk. Rondje lag er, op soms wat natte bovengrond na dan, eigenlijk best goed bij.
Het bikepark op zich ook wel, alleen onder in de kuil is het echt een bende. Ben gewoon door alle plassen gereden maar echt lekker is dat niet met deze temperaturen. Daar wat repack storten denk ik.
Nog om me heen gekeken naar MacReal op z'n knalgele bike maar die heb ik niet kunnen ontdekken. Misschien net ervoor, of net erachter gereden. Wie weet een volgende keer.
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

complimenten voor de staat van de track. Was vandaag prima te doen :)
de mudpit in het bikepark heeft idd wat aandacht nodig.

Mag hier graag komen, leuk parcours en overal leuke ttfjes op het speels en uitdagend te houden, tof!
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Giant-E schreef:
ak-77 schreef:Twee ronden alleen gedaan in de vroegte en één met mijn zoontje van 7 iets later,was heerlijk.
Dan zat ik achter jullie volgens mij. Jullie gingen rechts opzij over de boomstammetjes TTF. Ik riep nog iets van "knap hoor". Of het was een andere vader/zoon combinatie.
Heerlijk gereden, 2x blauw, 2x rood. Ik was rond 11 uur op de track en het was verrassend druk. Rondje lag er, op soms wat natte bovengrond na dan, eigenlijk best goed bij.
Het bikepark op zich ook wel, alleen onder in de kuil is het echt een bende. Ben gewoon door alle plassen gereden maar echt lekker is dat niet met deze temperaturen. Daar wat repack storten denk ik.
Nog om me heen gekeken naar MacReal op z'n knalgele bike maar die heb ik niet kunnen ontdekken. Misschien net ervoor, of net erachter gereden. Wie weet een volgende keer.
Zou goed kunnen dat wij dat waren. Hij vindt de ttf's het leukst, ook als ze niet altijd in 1 keer lukken. We kregen een aantal keer vergelijkbaar commentaar dus welke jij was weet ik hieruit nog niet. Was dit bij die uitkijktoren in de buurt (kindergarten/troubled waters op het kaartje)?
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

ak-77 schreef:We kregen een aantal keer vergelijkbaar commentaar dus welke jij was weet ik hieruit nog niet. Was dit bij die uitkijktoren in de buurt (kindergarten/troubled waters op het kaartje)?
Stuk verderop. Na een 180* bocht met bruggetje, nog voor Double D (de 2 klimbulten achterop het parcours). Ik was voornamelijk zwart gekleed. Mijn Canyon is ook zwart.
Kon de kleine de felle klimmetjes wel aan? Het is allemaal niet superzwaar maar voor zo'n knaap nog een hele uitdaging hoor. Knap als ie 'm rijdt zonder afstappen.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Dan denk ik dat ik het nog weet, maar ik heb niet heel erg gelet op wie er allemaal voorbij kwamen dus de volgende keer herken ik je niet denk ik :) . Het is een doorzettertje hoor, afstappen moet soms maar hij stapt ook weer op. Het is zeker niet makkelijk met zulke kleine benen, en een fiets die bijna de helft van je eigen gewicht is. Eerste Dubbel D klim haalde hij niet, veel andere wel (niet de eerste van de dag want hij krijgt de shifter voor het voorblad niet rond). Roller-coaster hebben we afgesneden want toen begon hij al moe te worden en ik wilde het laatste stukje wel leuk houden.
Give me little bits of / more than I can take
Nigel1711
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 4 december 2017, 21:48
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF SL 8.0 2020

Ik ben van het weekend door de broekpolder gelopen,
Maar ik heb me ogen uitgekeken, wat een gaaf rondje moet dat zijn, zag ook dat het druk was.
Beetje spijt gehad wel, want het was zondag een super mooie dag en nadat ik er gelopen had is deze ook met wat meer uitdaging.
Dit parcours staat er zeker op voor de volgende keer.

Alhoewel de weersberichten wel heel verdrietig zijn.....
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

route vrijdag waarschijnlijk slecht begaanbaar

De kans is vrij groot dat er na de storm van vanochtend behoorlijk wat bomen of in ieder geval dikke takken op het parcours liggen. Plan is om morgenmiddag bewapend met zaag de polder in te gaan om die dingen zoveel mogelijk weg te halen zodat jullie dit weekend weer normaal kunnen rijden. Het kan zijn dat er een dikke boom naar beneden gekomen is; in dat geval is het nog even wachten op de beheerder omdat we daar helaas het materiaal niet voor hebben.

In de tussentijd willen we jullie verzoeken waar mogelijk zo min mogelijk van het pad af te wijken om zo het bos een beetje netjes te houden. Dit betekent dat de eersten regelmatig even af moeten stappen om losse zooi opzij te gooien.

Pluspunt is dat we waarschijnlijk weer bergen aan gratis bouwmateriaal hebben voor nieuwe TTFs.. 8)
Plaats reactie