rondje gieten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
suelle
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 16 november 2017, 02:10

Voor mij is het al een tijd geleden dat ik een rondje Gieten heb gedaan. Ik zit er over te twijfelen om dat dit weekeind weer te doen. Ik las namelijk op http://www.kerstmarktzenderen.nl/ dat er dit weekeind een kerstmarkt in Gieten is. Daar kan ik dan meteen even langs fietsen. Iemand die recent nog in Gieten is geweest en die weet of dit de moeite waard is?
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5838
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op ma 16 oktober 2023, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

:lol: :lol: :bier:
ATBoetie
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 01:01
Mijn mountainbike: zuidlaren

rondje gieten is altijd de moeite waard
the right to ride
margie
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 16 november 2017, 21:31

Ik heb dit weekeind ook weer een mooie rit gemaakt. Ik heb meegedaan aan de http://powertoolchallenge.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; in Maastricht. Het was echt top. Een mooie rit met leuke mountainbike genoten. Het was helaas wel erg slecht weer. Hierdoor konden we niet de gehele route doen. De grond was zo nat dat er te veel modder aanwezig was, waardoor de fietsen vast zouden komen te zitten. Het was een mooie dag en een aanrader voor alle mountainbike fans!
A i r
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 7 april 2014, 21:41

Weet iemand hoe de route er bij ligt? Wil morgen misschien een rondje doen.
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Route ligt er prima bij, voor het grootste deel droog en een paar stukken met wat modder. Vandaag wwide het hard met wat miezer, gelukkig merk je van beide in het bos bijna niks.
Voor het eerst heb ik op een mtb route zo’n draad met kastje gezien waarmee ze de verkeersdrukte meten. Ben beniewd wat ze met die data gaan doen.
Het was lekker rustig op de route maar ben wel zes mtb-ers tegengekomen die tegen de route in reden. :~ :cry:
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Zo'n "draadje met kastje" ligt er in dit geval waarschijnlijk voor de ultra marathon Drenthe 200 komende donderdag.
A i r
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 7 april 2014, 21:41

Weet iemand hoe de route er bij ligt? Wil zondag een rondje doen op Appelscha of Gieten.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Afgelopen woensdag heb ik een rondje gedaan. He-le-maal stuk gegaan :') De route was zeer goed te doen, maar op sommige punten nog erg zwaar door de vochtige ondergrond. Handige Harrie was z'n bidon en wat eten vergeten. Tel daar weinig fietsen en drank- en spijsrijke feestdagen bij op, en de laatste kilometers waren echt op het tandvlees :)

Deprimerende Strava tijden ook, 1x een 3e tijd op een willekeurig stukje, en 20 minuten langzamer dan mn beste tijd (die ook al niet top is). Met alle nieuwe stukken singletrack is het rondje 2017 in Strava sowieso niet meer representatief qua rondetijden, tijd voor een 2018 versie!
ATBoetie
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 01:01
Mijn mountainbike: zuidlaren

haha handige harrie vergeet wel vaker iets :D (zuidlaren topic)
the right to ride
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Ja niemand kijkt er meer van op als ik weer eens iets kwijt of vergeten ben... maar in dit geval is het vooral een goeie smoes voor een matige prestatie ;)
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Gisteravond voor het eerst in m'n leven een nachtrit (uurtje of 20:00) gedaan. Wat gaaf is dat! Om de snelle tijden hoef je het natuurlijk niet te doen, maar ik vond het mooi :) Af en toe best schrikken als de bevroren sporen dieper en ruiger zijn dan verwacht.

Afbeelding
Dit is met de stuurlamp volle bak aan, daar heb ik alleen de laatste 10 minuten mee gereden.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13024
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Heb je ook een lampje op je helm? Dat werkt een pak fijner, dan hoef je niet de boomtoppen te verlichten in een korte klim en kun je nog eens de bocht om kijken.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Kapitein Iglo schreef:Heb je ook een lampje op je helm? Dat werkt een pak fijner, dan hoef je niet de boomtoppen te verlichten in een korte klim en kun je nog eens de bocht om kijken.
Ja, maar een erg goedkope, bedoeld voor op het stuur. Dat vierkante blokje licht rechtsvoor komt van m'n helm, de lichtbundel was erg smal.
Plaats reactie