Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

hoe ligt de route er bij?
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 769
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Gisteren toen wij aan het klussen waren was ie een beetje sompig.
Zal nu weggetrokken zijn.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Ironhorse Erik schreef:Gisteren toen wij aan het klussen waren was ie een beetje sompig.
Zal nu weggetrokken zijn.
Vond hem nog steeds behoorlijk zuigen, paar plekken zelf modderig voor schoorlse begripppen.
Afdaling Nok ligt er lekker bij, houden zo :-q
En er is wat nuttig onderhoud gedaan aan de afdaling na zig zag :winkie:
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Iemand een idee hoe Schoorl er morgen bij zal liggen? Het zou mijn eerste keer zijn daar en moet er best een stuk voor rijden maar de route staat al jaren op mijn lijstje....

Het lijkt morgen redelijk droog te worden in ieder geval.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3233
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik denk retesnel.
Als je wilt dat ik met je mee rijdt, laat t dan even weten.
Ik kan in de ochtend.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Geen neerslag tot morgen avond voorspeld, dus ga ik morgen ochtend wat rondjes rijden.
Laatst gewijzigd door rokl op ma 1 januari 2018, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Is het in deze regio gisteren nog redelijk droog gebleven dan? Iemand die het parcours vandaag gereden heeft toevallig?

Het is meer dan 2 uur rijden voor me om daar te komen, dus bij twijfel stel ik het liever uit tot een andere keer. Ik begrijp dat deze route veel water kan hebben maar lees op het forum en zie op strava heel veel informatie voorbij komen over routes die last hebben van teveel water.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3233
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Vandaag nog nat zei het opperhoofd.
Als het goed is valt er weinig regen in noord-Holland, ik denk dat je er morgen wel kunt rijden.
Het is idd snel droog.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5559
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

20mm de afgelopen 3 dagen.

Hangt er ook van af wat je referentie is mbt een droog/ nat parcours.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 769
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Vandaag nog wat meer nuttig onderhoud gedaan rond de Kneet ;-) je moet goed kijken want wij camoufleren het onderhoud zo goed mogelijk. Rond de Kneet was het prima droog trouwens. Ondanks dat het vanmorgen nog gegoten heeft.

Hij ligt er prima bij, het sompige westelijk deel knapt zichzelf wel op, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Op 1 punt (vlak voor de nok) ligt een nat punt, daar heb ik zelf de afwateringsgoot weer vrij gemaakt van bladeren en meuk, eens kijken hoe dat gaat. Verder mogen we ons gelukkig prijzen, ik reed 30.12 in het PWN dat was ongekend slecht qua bagger. Zo slecht dat je je na een uur wel afvraagt what in de fuck je aan het doen bent en dan nog 45minuten terug moet :winkie:
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 572
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Koenuhhh schreef:Is het in deze regio gisteren nog redelijk droog gebleven dan? Iemand die het parcours vandaag gereden heeft toevallig?

Het is meer dan 2 uur rijden voor me om daar te komen, dus bij twijfel stel ik het liever uit tot een andere keer. Ik begrijp dat deze route veel water kan hebben maar lees op het forum en zie op strava heel veel informatie voorbij komen over routes die last hebben van teveel water.
Als je Schoorl wilt doen dan is het ook leuk om de route van Geestmerambacht mee te nemen als je toch naar deze regio komt.
Je zult dan wel even moeten wachten tot het voorjaar, Geestmerambacht heeft 1 a 2 weken droog weer nodig om helemaal droog te worden.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

marcomtb1972 schreef:
Koenuhhh schreef:Is het in deze regio gisteren nog redelijk droog gebleven dan? Iemand die het parcours vandaag gereden heeft toevallig?

Het is meer dan 2 uur rijden voor me om daar te komen, dus bij twijfel stel ik het liever uit tot een andere keer. Ik begrijp dat deze route veel water kan hebben maar lees op het forum en zie op strava heel veel informatie voorbij komen over routes die last hebben van teveel water.
Als je Schoorl wilt doen dan is het ook leuk om de route van Geestmerambacht mee te nemen als je toch naar deze regio komt.
Je zult dan wel even moeten wachten tot het voorjaar, Geestmerambacht heeft 1 a 2 weken droog weer nodig om helemaal droog te worden.
Bedankt voor de tip! :-q
Mnoo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 13 april 2011, 20:40
Mijn mountainbike: heeft noppen

Vandaag het parcours (en omstreken) gedaan, hier en daar een plas, is gelukkig wel goed te doen!
Geesmerambacht moet je nu niet komen...
Check: http://www.duchenneheroes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

4ronden gedraaid en ja goed te doen. Meeste droog, wel een aantal plassen waar je of links of rechts langs kon rijden. Een kort modderstuk maar al in ronde 3 goed opgedroogd. Blij dat ik er was.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 864
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Mnoo schreef:Vandaag het parcours (en omstreken) gedaan, hier en daar een plas, is gelukkig wel goed te doen!
Geesmerambacht moet je nu niet komen...
Wel geprobeerd dan? Ik ben al een maand of 4 niet op mn thuisparcours geweest.
Plaats reactie