BEMC La Roche (Ardennen) 11-13 mei 2018

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Ingeschreven om volgend jaar voor de tweede keer de BEMC te rijden. Vannacht om 0:00u klaargezeten, het moment dat de inschrijving open ging om een plekje veilig te stellen. Ieder jaar is de inschrijving binnen no-time vol van deze mooie meerdaagse. Maar het is gelukt :-q

http://www.bemc.be/
veentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 17:34
Mijn mountainbike: Canyon lux 8 / Grail CF 8

Ook ingeschreven :D Nu nog wachten op de bevestiging :o :o
MV87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 30 maart 2011, 20:13

Ingeschreven. Mooi doel om voor te gaan trainen na een paar jaar weinig aan MTB gedaan te hebben.
RobReijnders
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: do 9 november 2006, 13:34
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert 2016, Bianchi Intenso 2015

stik te laat, dan maar de BAM serie gaan rijden in de Ardennen ook geen straf
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

De bemc zat dit keer in 12 uur na opening inschrijvingen vol... (de open editie, voor licentiehouders nog wel plek). Ik zou het forum in de gaten houden, vaak komen er nog wel inschrijvingen vrij.
MV87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 30 maart 2011, 20:13

Heeft er iemand misschien interesse in een startbewijs? Tegen vroegboekprijs?
Er zijn wat dingen tijdens het weekend wat het mij erg lastig maakt om naar belgie af te reizen/wat mij misschien niet helemaal in dank wordt afgenomen..

Inmiddels overgenomen.
Ronaldh29
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 271
Lid geworden op: za 27 januari 2007, 14:49
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-works

Mocht iemand zijn startbewijs willen verkopen, stuur me PB want neem hem graag over.
poeperman
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 8 november 2014, 11:35

Zijn er mensen die nog op zoek zijn naar een overnachtingsplaats? Ik heb een huisje voorzien in Wibrin op een 15-tal minuutjes van de start, maar door een aantal annuleringen heb ik 2 kamers (1x dubbel bed en 1x 2 enkele bedden) over. Om de kosten per persoon te drukken zou ik dus graag nog een aantal mensen in dat huis hebben :D

Stuur gerust een PM of een mailtje naar mathias.vanwynsberghe@gmail.com

Hopelijk tot binnenkort!
divito
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: za 17 oktober 2009, 21:38
Mijn mountainbike: Scalpel SI Team 2017 F29 Team 2014
Contacteer:

Camping Floreal of Camping Benelux ? ....liggen volgens mij alletwee redelijk dicht bij de start / finish.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Gisteren de BEMC uitgereden en ik vond het weer een fantastisch evenement. Erg goed georganiseerd, prachtig parcours, erg vriendelijke en behulpzame vrijwilligers en de eerste twee dagen prachtig weer natuurlijk. Gisteren was het erg nat en bij de start vraag je je dan altijd af waarom je daar weer staat. Achteraf was het heel goed te doen en weer een gave rit (waarbij overigens in mijn categorie 45 van de 156 deelnemers DNS hadden).

Ik reed hem vijf jaar geleden ook en het grootste verschil is de sterkte van het deelnemersveld. De ‘echte’ wedstrijd is voor alleen eliterijders en aan de open wedstrijd doen overige licentiehouders en niet-licenthouders mee. Maar er wordt erg hard en serieus gereden...

Het parcours vond ik echt gaaf met elke dag mooie trails, weinig asfalt en hele mooie afdalingen (alleen laatste dag het stuk door een bos in de laatste 10km waar je een eind langs een beek moest lopen had voor mij er uit gelaten kunnen worden).

En drie dagen met alleen maar fietsen bezig zijn is natuurlijk altijd leuk :D

(En mocht iemand mijn hartslag-band bij de douches gevonden hebben graag even pb)
Ronaldh29
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 271
Lid geworden op: za 27 januari 2007, 14:49
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-works

Voor het eerst BEMC en dat was een positieve verrassing. Normaal wil het bij de Belgische marathons nog wel eens schorten aan bewegwijzering (las net de verhalen weer van cimes des waimes... :(( ) maar hier was het top uitgezet. Mooie afwisseling van technische trails en snellere stukken en meer dan voldoende strijd. Verder allemaal prima geregeld met bidonservice en, zeker voor mijn gammele rug, top dat je naar een osteopaat kon na de wedstrijd! Zondagochtend was idd even koud en nat bij de start, maar tijdens de wedstrijd prima te doen. Kortom, nu met lekker zure benen op het werk. :lol:
Plaats reactie