Hobby mag geld kosten...

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edgecrusher
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 21:08
Mijn mountainbike: Niner 'WFO9' & Orange Clockwork Evo29

Gaat het hier nu over mtb of over kinderen, daar zijn toch andere fora voor... ;)
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Edgecrusher schreef:Gaat het hier nu over mtb of over kinderen, daar zijn toch andere fora voor... ;)

Mijn mtb's zijn ook kinderen voor mij :wink:
Ben d'r erg zuinig op :-q
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 1 september 2023, 06:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
jorryt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 151
Lid geworden op: di 1 november 2016, 17:48

kermit schreef:Dat zegt hij ook niet hè, ik lees nergens een waarde-oordeel.
Maar het geld wat het opvoeden van kinderen je kost kun je niet meer in iets anders stoppen, that's all.

Het wordt pas echt grappig als je zoon of dochter op een gegeven moment ook het mtb-en ontdekt en dat niet op een Aldi-bike wil doen... :wink:
Dat is bij mij gebeurd :lol:
Mn ouders begonnen en toen wou ik ook, inmiddels mtb ik al 6 jaar en wielren ik fanatiek 4 jaar. De deal met mijn ouders is dat ik het noodzakelijke krijg maar extra's die niet nodig zijn zelf betaal.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Noodzakelijk is een rekbaar begrip :winkie:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

jorryt schreef:De deal met mijn ouders is dat ik het noodzakelijke krijg maar extra's die niet nodig zijn zelf betaal.
Dan verandert er niet veel als je getrouwd bent.

Het noodzakelijke koop je dan gewoon, alle extra's moet je alleen wat meer moeite voor doen om het noodzakelijk te laten lijken. :-D
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 25 augustus 2023, 07:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

:lol: :lol:
gewoon niet zeuren als ze ook wat wilt, schoenen, uit eten, kleren, interieur spul, .... etc
dat werkt hier het beste, maar de kosten lopen dan wel wat op, maar je leeft maar 1 keer ;)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mmm, iedere keer dat ik mijn vriendin een nieuwe fiets geef, vraagt ze inmiddels: "je wilt zelf weer een nieuwe hè?!" :lol:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

:lol: :lol:
Mijn vriendin hoor ik er eerlijk gezegd nooit over als ik wat nieuws koop, hooguit: past het nog wel in deschuur (wat inderdaad een ding begint te worden :roll: ).
Vind het ook leuk voor me als ikblij ben met nieuw speelgoed, maar haar aan een nieuwe fiets krijgen is serieus ingewikkeld!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Helene83
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 8 december 2017, 12:40

Nieuw hier, maar ik moest erg hard lachen bij dit topic..
Ik ben er namelijk ook zo 1 met een te dure fiets voor haar niveau.. :oops: haha. Mijn vriend heeft mij uiteindelijk zo ver gekregen om ook te gaan mountainbiken, ik vond het zo leuk dat ik dan ook maar een eigen fiets aan moest gaan schaffen. Mijn vriend had echter zo zijn eisen voor mijn fiets, betekende dat ik iets verder door moest sparen en dat ik wel een iets te dure fiets heb voor een beginner.. maar ach, het is een fijn ding. En het is geen fiets van 3000 euro, dus dat scheelt ook weer.
Mijn vriend geeft ook genoeg uit aan zijn fiets, waarom niet denk ik dan. Als je het geld hebt en het is een hobby, die kosten altijd geld.
Zelf rij ik ook paard, ook een dure hobby. Ik rij dan gelukkig op Nederlandse Trekpaarden en geen luxe paarden, scheelt ook weer in de kosten.. maar hier gaat ook veel geld in zitten. Alleen al in goede fijne warme (of juist koele) kleding.

Hoe dan ook, als je maar lol hebt.. er niemand mee in de weg zit en je niet elk dubbeltje om moet draaien, zie ik het probleem niet. :bier:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Aan de andere kant, als je als beginner een te goedkope fiets koopt, gooi je het ding ook vrij vlot weer in de schuur omdat het niet leuk is (op zo'n fiets).
Dus als je zeker weet dat je vaker wilt gaan fietsen, zou ik zeker wat meer dan de gemiddelde beginner uitgeven :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

MacReal schreef:Aan de andere kant, als je als beginner een te goedkope fiets koopt, gooi je het ding ook vrij vlot weer in de schuur omdat het niet leuk is (op zo'n fiets).
Dus als je zeker weet dat je vaker wilt gaan fietsen, zou ik zeker wat meer dan de gemiddelde beginner uitgeven :bier:
Ik denk dat dat persoon verschillend is. Ik zie regelmatig mensen met goedkope en oude fietsen die volgens mij veel plezier hebben en die ook regelmatig fietsen. Bij de ATB ben ik vrij snel over gestapt op een "duurdere" ATB (voor zover je € 800 als duur kan beschouwen), terwijl ik op de racefiets toch een paar jaar heb rondgefietst op een fiets van € 200 (uiteraard 2e hands). Duurdere fietsen zorgen niet per definitie voor meer plezier :wink:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Herrick schreef:
MacReal schreef:Aan de andere kant, als je als beginner een te goedkope fiets koopt, gooi je het ding ook vrij vlot weer in de schuur omdat het niet leuk is (op zo'n fiets).
Dus als je zeker weet dat je vaker wilt gaan fietsen, zou ik zeker wat meer dan de gemiddelde beginner uitgeven :bier:
Ik denk dat dat persoon verschillend is. Ik zie regelmatig mensen met goedkope en oude fietsen die volgens mij veel plezier hebben en die ook regelmatig fietsen. Bij de ATB ben ik vrij snel over gestapt op een "duurdere" ATB (voor zover je € 800 als duur kan beschouwen), terwijl ik op de racefiets toch een paar jaar heb rondgefietst op een fiets van € 200 (uiteraard 2e hands). Duurdere fietsen zorgen niet per definitie voor meer plezier :wink:
Ik zeg ook TE goedkoop!
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

MacReal schreef:Ik zeg ook TE goedkoop!
Niet goed gelezen. Blijft echter wel zo dat de prijs niet bepalend hoeft te zijn. Ik denk dat de racefiets voor sommigen in de categorie van 'te goedkope fiets' zou vallen. Toch heb ik daar wel veel plezier aan beleefd. Maar misschien dat dat meer aan mij ligt.
Plaats reactie