Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Het meest aparte vind ik nog dat het duurste alu model ook met een voorderailleur is :o
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

punk86 schreef:Ja, duh, maar de verschillen zijn vergeleken met bijv specialized en cannondale echt enorm. Je gaat mij niet vertellen dat dat allemaal naar de lbs gaat. Het is overigens niet mijn bedoeling om hier een prijsdiscussie aan te wakkeren ;-)
Die Canyon van €6.999,- vind ik niet eens heel goedkoop vergeleken met andere merken! Is pakweg 25% goedkoper op de adviesprijs van Specialized of Cannondale, wat minder is dan de marge van de dealer. En bij die dealer krijg je op dit soort fietsen serieuze korting. Dus blijft in de praktijk 15 tot 20% over.

Los daarvan:
https://www.12gobiking.nl/cube-stereo-1 ... -27-5-2017" onclick="window.open(this.href);return false;
Kashima, XTR, DT-Swiss carbon en zo uit de doos al €1.000,- goedkoper. En dan krijg je er nu nog eens €999,- extra korting op. €1.999,- verschil met die Canyon. Ik blijf er bij, je wordt genaaid door die internetmerken!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

Is alleen uitverkocht...
Lekker vies is niet bah...
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Zo heel goedkoop als enkele jaren geleden is Canyon ook niet meer.
De prijzen stijgen elk jaar weer een beetje.
De Grand Canyon AL SL 6.9 steeg vorig jaar met 200 euro.
Best veel voor een bike die 1000 euro kostte.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

12go en naaien in 1 zin gebruiken..... :lol:
Wel vet dat je nu ook een aero zadelpen hebt en kan bikepacken met je enduro fiets!

Verder is die alu zonder die doorlopende lijn (die spontaan niet meer doorloopt als je gaat zitten..) toch wel de meest geslaagde.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
The Pwep
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 13 januari 2014, 14:14
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 SL

nielsvk schreef:Het uiterlijk is zeker even wennen. Ik ben wel licht verbaasd dat er, met het oog op de Amerikaanse markt, geen 29"-versie is. Mij persoonlijk maakt het niets uit, op papier lijkt het karakter van het vorige model behouden, wat een goede zaak is. Wel jammer dat het minst dure model nu weer met voorderailleur is, maar dat zal wel met de Duitse markt te maken hebben.
Ik had ook gehoopt op een 29” versie, met iets minder veerweg. Maar wat een schitterende fiets!
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Vorig jaar hadden ze een Spectral voor 1999 euri met erg solide afmontage (o.a. Fox Grip vork, GX 1x11). Een groot deel van het jaar zelfs in de aanbieding voor 1799 geweest. Dat was echt een hele goede deal. Blij dat ik die meegepikt heb (helaas nog de 1999 versie, maar dat was al een goede deal).
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik vind het er weer erg fraai uitzien, althans die oranje rode en oranje grijze.
Dat zwart met goud vind ik zo lelluk als de nacht. Beetje teveel Andre Hazes.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ik vind ze er niet knapper op geworden. Gelukkig niet gewacht op het nieuwe model, maar overgestapt op een ander merk. De Spectral (<'17) is trouwens wel echt een super fiets, daar niet van! Zal met deze ook wel goed zitten, alleen de looks zijn achteruit gegaan.
chamonix
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: di 21 februari 2017, 22:00

Ook Vojo ging al een keertje op pad met de nieuwe Spectral 2018:

http://www.vojomag.nl/eerste-test-canyo ... leskunner/" onclick="window.open(this.href);return false;
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Vind hem wel gelaagd, hebben het goed voor elkaar op de design afdeling van canyon, zelfs de verpakking ziet er altijd gelikt uit.
Heb het idee dat ze voor hun designs altijd veel naar ander markten kijken (elektronica en auto branche)

Hellaas geen nieuw 29" dus blijf nog een jaartje op mij 2015 spectral 9.9 ex doorrijden
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Vind de looks van het nieuwe frame en de te kiezen kleuren niet fraai.
Ik denk dat de update in de geo nog de beste verbetering van de spectral is, vooral de langere wielbasis zal de bike ten goede komen.

Een 29er zal er waarschijnlijk niet meer komen, ik heb er 1 uit het laatste jaar ( 2015 / 16 ) dat ze dat model nog voerde, de geo van die 29er zat heel dicht tegen de geo van een nerve 29, en de meeste mensen kozen toen volgens de medewerker van canyon die ik hier over sprak toch voor de nerve 29, het was in die periode geen succes nummer voor canyon.
Misschien waren ze net ff te vroeg en hadden ze de geo niet op orde, en er waren meerdere berichten dat er nog wel eens een achterbrug doormidden ging.

Misschien wordt mijn 29er spectral frame ( hij heeft de originele achterbrug nog ) nog wel geld waard zo :-q
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

marcomtb1972 schreef:Vind de looks van het nieuwe frame en de te kiezen kleuren niet fraai.
Ik denk dat de update in de geo nog de beste verbetering van de spectral is, vooral de langere wielbasis zal de bike ten goede komen.

Een 29er zal er waarschijnlijk niet meer komen, ik heb er 1 uit het laatste jaar ( 2015 / 16 ) dat ze dat model nog voerde, de geo van die 29er zat heel dicht tegen de geo van een nerve 29, en de meeste mensen kozen toen volgens de medewerker van canyon die ik hier over sprak toch voor de nerve 29, het was in die periode geen succes nummer voor canyon.
Misschien waren ze net ff te vroeg en hadden ze de geo niet op orde, en er waren meerdere berichten dat er nog wel eens een achterbrug doormidden ging.

Misschien wordt mijn 29er spectral frame ( hij heeft de originele achterbrug nog ) nog wel geld waard zo :-q
Daarom heb ik destijds ook voor de EX uitvoering gekozen, iets meer veerweg en iets andere geo.
Bij mij ook nog steeds originele achterbrug er in ondank dat hij best is misbruikt in bikeparks als lac Blanc en bikepark Wales (nee niet alleen de groene en blauwe trails)
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Nog een ander opvallend ding, 27,5 met 2.6 banden is het daarmee dan een 27,5+ ?
en betekend dit dat er 29" met een 2.3 in zou kunnen.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Bikeradar: http://www.bikeradar.com/mtb/gear/categ ... iew-51718/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Bikerumor: https://www.bikerumor.com/2017/12/11/ca ... tain-bike/" onclick="window.open(this.href);return false;.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie