Hobby mag geld kosten...

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

kermit schreef:
Uiteindelijk zijn spullen slechts materie, en dat lijkt blijkbaar allemaal heel belangrijk want "we" zijn vooral bezig om zoveel mogelijk geld te verdienen om maar zo mooi of zo veel mogelijk spullen te kunnen aanschaffen. Totdat er bijvoorbeeld iets met je gezondheid (of die van je dierbaren) aan de hand is, dan kom je er wel achter wat echt belangrijk is... en dat is dus niet de prijs van de fiets die in je schuur staat ;-)
Amen.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

kermit schreef:[...] doe ik net alsof het een roestige Aldi-bike is :D
Bij deze plaatsvervangend excuus voor de lezer die onnoemelijk trots op zijn roestige Aldi-bike is :cry:
Ja, doei !
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Dice Oldskool schreef:
kermit schreef:
Uiteindelijk zijn spullen slechts materie, en dat lijkt blijkbaar allemaal heel belangrijk want "we" zijn vooral bezig om zoveel mogelijk geld te verdienen om maar zo mooi of zo veel mogelijk spullen te kunnen aanschaffen. Totdat er bijvoorbeeld iets met je gezondheid (of die van je dierbaren) aan de hand is, dan kom je er wel achter wat echt belangrijk is... en dat is dus niet de prijs van de fiets die in je schuur staat ;-)
Amen.
Er zijn stromingen die er vanuit gaan dat de mens ook materie is.....
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Daar kan ik wel een boompje over opzetten met mijn dochter, die studeert filosofie :-D
Joepie de schreef:
kermit schreef:[...] doe ik net alsof het een roestige Aldi-bike is :D
Bij deze plaatsvervangend excuus voor de lezer die onnoemelijk trots op zijn roestige Aldi-bike is :cry:
Nee, hoeft niet. Dat vind ik nou juist ook leuk!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
BartleDoo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 5 december 2017, 13:38

In principe rijd ik ook geen deuk in een pakje boter maar heb ik toch oa. een carbon fiets staan. En toch vind ik het geweldig om die high end fietsen te bezitten. Genieten van technologie en bling. Je verbazen over hoe goed het rijd etc. Heerlijk! Een geavanceerde fiets geeft mij zo ongeveer het grootste gevoel van vrijheid dat ik ken.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

BartleDoo schreef:In principe rijd ik ook geen deuk in een pakje boter maar heb ik toch oa. een carbon fiets staan. En toch vind ik het geweldig om die high end fietsen te bezitten. Genieten van technologie en bling. Je verbazen over hoe goed het rijd etc. Heerlijk! Een geavanceerde fiets geeft mij zo ongeveer het grootste gevoel van vrijheid dat ik ken.

Nou dat is bij mij dus precies gelijk ik heb er zelfs 2 staan
Heerlijke fietsen :D
BartleDoo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 5 december 2017, 13:38

Same here, een alu s-works en een scott carbon. Geen gezeik met tanken, verzekeren etc. Wel genieten van de meest high end spullen, en nog goed voor de gezondheid ook. :D
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Ik vind het een heerlijke hobby en ja die kost geld! Zolang ik het mij kan permitteren en mijn gezin niets tekort komt! Heb twee fietsen waar ik super blij mee bent! Vlieg minstens twee keer per jaar naar Spanje en neem mijn fiets(in koffer) gezellig mee :winkie:
Ben zeker geen racert, vind het gewoon heerlijk om te biken en vooral met de jongens van Los Potencias in Villayojosa (Esp) :-q
En ook ik kan genieten van high-end spullen :winkie:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Geniet ervan zo lang het kan.
Ik heb door ziekte een paar jaar geleden fysiek fors en blijvend moeten inleveren waardoor ik zowel met sporten als met werk (waar ik bij beide 200% voor ging) bij lange na niet meer kan wat ik daarvoor kon.
Daarvoor altijd veel hardgelopen en lange wandelingen gedaan. Omdat dat niet meer ging alsalternatief gaan mountainbiken wat prima werkt.
Ik heb door ziekte wel heel duidelijk geleerd dat je best mag nadenken over de toekomst, maar leef toch vooral ook in het hier en nu en geniet waar en wanneer het kan want echt je hebt geen idee wat de toekomst soms brengt. :roll:

Wij hebben geen kinderen wat een hele hoop knaken scheelt en werken allebei 32u in een prima baan en de vaste lasten redelijk verlaagd waardoor ik de meeste jaren probleemloos tussen de 2 en 3 maandsalarissen per jaar aan hobby speelgoed kan uitgeven...en dus ook structureel gebeurd :lol:
Dat is bij mij naast het MTB-en Windsurfen en Suppen, 2 sporten waar ik qua materiaal nog veel meer los op ga als MTB :lol:
Die spullen koop ik niet om indruk te maken op anderen, wel omdat ik er zelf erg blij van wordt.
Electronica, mode en auto,s boeien mij niet bijster veel, maar het bij elkaar zoeken, hebben en buiten spelen met de perfecte set op zee of MTB op een gave trail kan ik gewoon heel erg blij van worden, ook al kan ik er niet meer mee presteren op het nivo dat ik vroeger deed.
Toen het een periode echt niet lekker ging ook veel aan compensatie kopen gedaan wat niet echt een oplossing is, maar het verzacht dingen wel, en ach zolang het kan waarom niet? :-q

Er zullen zeker nu ongetwijfeld mensen zijn die met goedkoper materiaal beter presteren en met minder veerweg harder naar beneden kunnen, maar hee, ik heb er lol mee, ben blij met wat ik er nog mee kan mee dus boeie wat een ander daarvan vind.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Jurf schreef:Geniet ervan zo lang het kan.
Ik heb door ziekte een paar jaar geleden fysiek fors en blijvend moeten inleveren waardoor ik zowel met sporten als met werk (waar ik bij beide 200% voor ging) bij lange na niet meer kan wat ik daarvoor kon.
Daarvoor altijd veel hardgelopen en lange wandelingen gedaan. Omdat dat niet meer ging alsalternatief gaan mountainbiken wat prima werkt.
Ik heb door ziekte wel heel duidelijk geleerd dat je best mag nadenken over de toekomst, maar leef toch vooral ook in het hier en nu en geniet waar en wanneer het kan want echt je hebt geen idee wat de toekomst soms brengt. :roll:

Wij hebben geen kinderen wat een hele hoop knaken scheelt en werken allebei 32u in een prima baan en de vaste lasten redelijk verlaagd waardoor ik de meeste jaren probleemloos tussen de 2 en 3 maandsalarissen per jaar aan hobby speelgoed kan uitgeven...en dus ook structureel gebeurd :lol:
Dat is bij mij naast het MTB-en Windsurfen en Suppen, 2 sporten waar ik qua materiaal nog veel meer los op ga als MTB :lol:
Die spullen koop ik niet om indruk te maken op anderen, wel omdat ik er zelf erg blij van wordt.
Electronica, mode en auto,s boeien mij niet bijster veel, maar het bij elkaar zoeken, hebben en buiten spelen met de perfecte set op zee of MTB op een gave trail kan ik gewoon heel erg blij van worden, ook al kan ik er niet meer mee presteren op het nivo dat ik vroeger deed.
Toen het een periode echt niet lekker ging ook veel aan compensatie kopen gedaan wat niet echt een oplossing is, maar het verzacht dingen wel, en ach zolang het kan waarom niet? :-q

Er zullen zeker nu ongetwijfeld mensen zijn die met goedkoper materiaal beter presteren en met minder veerweg harder naar beneden kunnen, maar hee, ik heb er lol mee, ben blij met wat ik er nog mee kan mee dus boeie wat een ander daarvan vind.
En zo is het! Ik begrijp je verhaal.... mij is 6 jaar geleden iets erg vervelend overkomen. Had niet veel gescheeld of ik had dit niet kunnen vertellen. Ook was het bij mij de vraag of ik nog kon mtb-en dan wel uberhaubt kon sporten. Gelukkig nog wel.....ondanks de bij gekomen beperkingen.
Ik geniet er nu nog veel meer van, sowieso van het leven en samen met mijn gezin!

Daarom.... live your life to the fullest!!!

:-q
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Jurf schreef:Geniet ervan zo lang het kan.
Ik heb door ziekte een paar jaar geleden fysiek fors en blijvend moeten inleveren waardoor ik zowel met sporten als met werk (waar ik bij beide 200% voor ging) bij lange na niet meer kan wat ik daarvoor kon.
Daarvoor altijd veel hardgelopen en lange wandelingen gedaan. Omdat dat niet meer ging alsalternatief gaan mountainbiken wat prima werkt.
Ik heb door ziekte wel heel duidelijk geleerd dat je best mag nadenken over de toekomst, maar leef toch vooral ook in het hier en nu en geniet waar en wanneer het kan want echt je hebt geen idee wat de toekomst soms brengt. :roll:

Wij hebben geen kinderen wat een hele hoop knaken scheelt en werken allebei 32u in een prima baan en de vaste lasten redelijk verlaagd waardoor ik de meeste jaren probleemloos tussen de 2 en 3 maandsalarissen per jaar aan hobby speelgoed kan uitgeven...en dus ook structureel gebeurd :lol:
Dat is bij mij naast het MTB-en Windsurfen en Suppen, 2 sporten waar ik qua materiaal nog veel meer los op ga als MTB :lol:
Die spullen koop ik niet om indruk te maken op anderen, wel omdat ik er zelf erg blij van wordt.
Electronica, mode en auto,s boeien mij niet bijster veel, maar het bij elkaar zoeken, hebben en buiten spelen met de perfecte set op zee of MTB op een gave trail kan ik gewoon heel erg blij van worden, ook al kan ik er niet meer mee presteren op het nivo dat ik vroeger deed.
Toen het een periode echt niet lekker ging ook veel aan compensatie kopen gedaan wat niet echt een oplossing is, maar het verzacht dingen wel, en ach zolang het kan waarom niet? :-q

Er zullen zeker nu ongetwijfeld mensen zijn die met goedkoper materiaal beter presteren en met minder veerweg harder naar beneden kunnen, maar hee, ik heb er lol mee, ben blij met wat ik er nog mee kan mee dus boeie wat een ander daarvan vind.

Deels eens met je verhaal.
Alleen dat zinnetje "kinderen kosten een hoop knaken" snap ik niet zo.

Ik heb zelf kinderen, en ja ze kosten geld.
Maar wat je er voor terug krijgt is niet in geld uit te drukken.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat zegt hij ook niet hè, ik lees nergens een waarde-oordeel.
Maar het geld wat het opvoeden van kinderen je kost kun je niet meer in iets anders stoppen, that's all.

Het wordt pas echt grappig als je zoon of dochter op een gegeven moment ook het mtb-en ontdekt en dat niet op een Aldi-bike wil doen... :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

@Jo, lezen ze mee? :wink:
Verder volledig wat Kermit schrijft. Het is absoluut geen waarde oordeel en had ze ook best leuk gevonden, maar als je ze niet hebt en niet bij Mantel/CRC/Bikecomponents etc kan aanklikken en in het mandje kan stoppen blijft er weer budget over voor andere zaken in dat mandje :bier:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

kermit schreef:Het wordt pas echt grappig duur als je zoon of dochter op een gegeven moment ook het mtb-en ontdekt en dat niet op een Aldi-bike wil doen... :wink:
:bier:

Jo2601 schreef:Maar wat je er voor terug krijgt is niet in geld uit te drukken.
Overigens snap ik dit zinnetje niet zo... . Dit is veel meer een oordeel dan waar je Jurf van 'beschuldigde'... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

r


Deels eens met je verhaal.
Alleen dat zinnetje "kinderen kosten een hoop knaken" snap ik niet zo.

Ik heb zelf kinderen, en ja ze kosten geld.
Maar wat je er voor terug krijgt is niet in geld uit te drukken.[/quote]


Daar heb je helemaal gelijk in! Hoe veel ik ook van mijn hobby's hou...... het gevoel voor mijn kids is gewoonweg niet in geld of woorden uit te drukken! Onvoorwaardelijke liefde :P :winkie:
Plaats reactie