Strandrace seizoen 2017/2018

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

de strandrace in Katwijk was echt heel gaaf en bevatte alles wat strandracen gaaf maakt:vier rondjes met snelle stukken over het strand en drie technische op- en afgangen met mul zand, klimmetjes en een lastig stuk over basaltblokken. Het weer en de omstandigheden waren prachtig, organisatie erg goed. Enige minpunt was dat je elkaar tegen kwam doordat er een achtje gereden werd. En dat ging één keer goed mis waardoor de trauma helikopter moest komen voor een een deelnemer die er akelig bij lag... ik hoop dat dit goed is afgelopen.

Edit:”Dit zag er even spannend uit, maar uiteindelijk viel het mee. De betreffende rijder maakt het goed. Met dank aan Knrm Katwijk, Katwijkse Reddingsbrigade en ambulancedienst”. Facebook Katwijk fietst.
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Klopt het zag er even spannend uit maar het liep gelukkig met een sisser af. Hoe de rijder, iemand van onze club, ten val is gekomen weet hij niet meer. Er was verder niemand bij betrokken in ieder geval en het had dus ook niet te maken met tegemoet komende rijders.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Vandaag de race in Texel gereden. Bij het inrijden kwam er een stevige regenbui met windstoten langs waardoor iedereen naar binnen ging om te schuilen in de strand tent of tent van de organisatie. De wind rukte zo hard aan de tent dat sommigen dachten dat de tent weg zou waaien. De start werd een kwartier uitgesteld en er werd een lus van 13km afgehaald. Starten ging snel maar zo sterk afgekoeld en dan in een keer volle bak starten gaat me slecht af. Daarna wel lekker kunnen rijden, onder prima weersomstandigheden maar met een slecht strand, maar in dik een uur was het al weer voorbij. Al met al blijft Texel een speciale race maar verliep de dag wat anders dan ik gehoopt had.
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Lefty29 schreef:Vandaag de race in Texel gereden. Bij het inrijden kwam er een stevige regenbui met windstoten langs waardoor iedereen naar binnen ging om te schuilen in de strand tent of tent van de organisatie. De wind rukte zo hard aan de tent dat sommigen dachten dat de tent weg zou waaien. De start werd een kwartier uitgesteld en er werd een lus van 13km afgehaald. Starten ging snel maar zo sterk afgekoeld en dan in een keer volle bak starten gaat me slecht af. Daarna wel lekker kunnen rijden, onder prima weersomstandigheden maar met een slecht strand, maar in dik een uur was het al weer voorbij. Al met al blijft Texel een speciale race maar verliep de dag wat anders dan ik gehoopt had.
Helemaal eens, ik vond het jammer van de lus die weggelaten was.
Starten ben ik ook niet goed in maar als ik dan eenmaal op gang ben, ben ik lekker bezig.
Nu was het een hele onderneming voor 29.2km.
En ja ik heb hem nu voor de vierde keer gereden, maar het blijft altijd "apart" die race.
Nog nooit droog gered en altijd storm in combinatie met een slecht strand.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Dijk tot Dijk strandrace...
Kan er kort over zijn, heen wind licht in de rug circa 40km/uur met een lekker groepje.
Terug in het zelfde groepje met een draaiende waaier wind schuin tegen, circa 30km/uur.
Geen toptijd wel lekker gereden op een zeer hard en breed strand.

Het kruizen van de groepjes bij het keerpunt was het meest spannendste van de wedstrijd.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Gebruikersavatar
jan old skool
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: za 16 juni 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Giant Anthem Pro

Vond de Dijk tot Dijk een prima rit. Goed georganiseerd. Niet te massaal. Leuk parcours. Heerlijk gereden als liefhebber.
Goed man. Prima
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

ook de DtD gereden en vond het ook een mooie race. Eerste lusje door de duinen blijft spectaculair. Ik heb eindelijk eens voorin mee kunnen rijden en goed door het tweede keerpunt gekomen. Na het keerpunt voorin met een mooi groepje van een man of 16 met maar één probleem; er werd niet gereden (omdat de top van het (basisleden)klassement er in zat denk ik). Daardoor sloot er een tweede groep aan en met 33 man een massasprint door een smalle en mulle finishstrook. Benen waren op en op die manier sprinten is niet mijn ding dus als laatste van het eerste ‘blik’ gefinished.

Nu vooruit kijken naar zondag (ek) en hoop dat het weerbericht er volledig naast zit :~
Gebruikersavatar
jan old skool
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: za 16 juni 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Giant Anthem Pro

EK gereden. Regen, wind, lichte vorst en in de 2e ronde nog n bak sneeuw. Voor t eerst gestart tussen de basisleden en dat merkte ik goed in de start. Met 110 kg zijn de duinop- en afgangen vrij pittig. Maar een heerlijke heroïsche rit. Als langzamere basislid zijn de groepjes vrij klein. In de 2e ronde bij t keerpunt in de afdaling raakte ik op voor op mijn groep. Stoute schoenen aangetrokken en alleen teruggereden. Inmiddels was t zicht nog zo'n 150 meter. Dus kijkend op de teller afzien
Goed man. Prima
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Vandaag Noordwijk gereden. Ontzettend afgezien met slechte uitslag. Geen fijne comb :-?

Tot de lus bij Zandvoort goed voorin (basisleden) en rond p20 het strand af. Het klimmetje dat volgde lopend gedaan (door de drukte niet te fietsen) en vervolgens mezelf opgeblazen om weer aansluiting bij de eerste groep te krijgen. Wat niet lukte. Op de terugweg in een mooie groep die andere groepje oprolde (en denk ik de tweede groep werd) maar die niet kunnen houden. Omstandigheden (weer, strand) waren perfect, daar lag het niet aan. Op naar Renesse...
Gebruikersavatar
jan old skool
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: za 16 juni 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Giant Anthem Pro

Nog iemand EPE gereden? Wat vonden jullie van de 2 extra hindernissen bij Wijk aan Zee. Ik vond de eerste hindernis, het surferspad, geen toegevoegde waarde. Met zo'n groot deelnemersveld wordt t grotendeels lopen. Vond die klimproef wel leuk. Alleen die bulten bij de afdaling.......
Goed man. Prima
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

EPE ook gereden en ik vond beide lussen een hele verrijking. Ik vond EPE tot toe niet de leukste race, het wat saaie korte parcours en de massaliteit, maar wel een klassieker die er bij hoort. Nu vond ik het echt gaaf geworden. Een hele andere race en beide lussen voegden m.i. veel toe. Die hobbels kende ik uit de WAZ beachbattle en vind ik beter te verteren dan de strobalen die bij Castricum lagen. Bij de hobbels Kun je tenminste op de fiets blijven (al las ik dat Jasper Ockeloen over de balen heen hopte...).
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

En ik kwam dit bericht toevallig tegen op de site van de knwu.
“De finale van de strandrace topcompetitie - die stond gepland op 11 februari 2018 in Castricum - is verplaatst naar zondag 4 februari, tijdens de 8e TC-wedstrijd in Renesse”.

Vreemd dat daar niet actief over is gecommuniceerd.
Gebruikersavatar
jan old skool
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: za 16 juni 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Giant Anthem Pro

Lefty29 schreef:En ik kwam dit bericht toevallig tegen op de site van de knwu.
“De finale van de strandrace topcompetitie - die stond gepland op 11 februari 2018 in Castricum - is verplaatst naar zondag 4 februari, tijdens de 8e TC-wedstrijd in Renesse”.

Vreemd dat daar niet actief over is gecommuniceerd.
Had t al via via gehoord na EPE. Stond vandaag ook in t lokale dagblad. Er was geen ondersteuning vanuit KNRM ivm hardloop evenement op dezelfde dag.
Goed man. Prima
Gebruikersavatar
jan old skool
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: za 16 juni 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Giant Anthem Pro

Lefty29 schreef:Die hobbels kende ik uit de WAZ beachbattle en vind ik beter te verteren dan de strobalen die bij Castricum lagen. Bij de hobbels Kun je tenminste op de fiets blijven (al las ik dat Jasper Ockeloen over de balen heen hopte...).
Die hobbels waren voor n beetje MTB-er redelijk te nemen. Persoonlijk had ik er ook niet zoveel moeite mee. Wat ik bedoelde is dat menig deelnemer daar over de kop is gevlogen.
Goed man. Prima
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Zondagochtend wakker geworden zwaar verkouden tegen griep aan, besloten om evengoed maar heen te gaan.
Tijdens het warmrijden / parcours verkennen al compleet buiten adem in combinatie met zwabber benen
Besloten om met ons jeugdige damesteam mee te rijden ter ondersteuning.
Heenweg licht tegenwindje 26 per uur op de teller en met groep hijgende en puffende meiden in het wiel richting Zandvoort gereden.
Terug met een gehalveerd setje meiden in het wiel de teller op 32 per uur gezet en wederom weer koers gezet richting de finish.
Leuke ervaring, en nog nooit een wedstrijd gereden met zo'n lage hartslag.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Plaats reactie