project12: patientZERO LTHT

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Mooie foto's hoor! En die Zero.2 ziet er ook nice uit :)
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Kijk, helemaal goed gekomen zie ik! Leuk dat je wat aan mijn tips gehad hebt :)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi verslag, mooie trip, mooie bikes.
Enige wat iets minder is, is dat ik zelf niet verder ben gekomen dan Remouchamps/Nonceveux.
Wat hebben we het toch slecht ;)
(Ik ga er van uit dat je gps aan stond?)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ondanks dat de Hg de meeste kilometers maakt (want nou eenmaal het leukste op de Hollandse trails) krijgt de patient toch ook echt wel de zwaarste meters voor zijn kiezen. Nadat in Zwitserland de linker slider van de dropout los was gekomen en ik daarna nog 1000 technische hoogtemeters naar beneden ben gereden bleek de achterkant niet helemaal recht meer te zijn. :o Balen! Maar het mooie aan staal is, dan buig je het weer recht en zet je er een extra dwarsverbinding in om dit in de toekomst te voorkomen. :winkie: (Had misschien wat mooier gekund, maar gezien de plannen voor de nabije toekomst gaat dit frame waarschijnlijk een rustige oude dag tegemoet)

Afbeelding

En toen was hij dus weer helemaal recht en mocht hij mooi 2 dagen mee spelen in de Franse Ardennen. Perfect testterrein om te kijken of alles ook wel echt weer goed zit. (ja dus :D )

Afbeelding

Afbeelding

En een dagje Filthy Trails om het springen wat te oefenen is ook nooit vervelend!
Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Goed bezig. :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Volgens mij herken ik dit plekje...
:D
Afbeelding

Mooi dat-ie weer heel is, dat is inderdaad het fijne van staal (en helemaal als je het zelf kunt).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Was een dikke trail ook! Op het steilste stuk net wat te glad om helemaal te rijden helaas.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
mda
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 188
Lid geworden op: di 20 september 2011, 02:00
Mijn mountainbike: Project XII - No. 5 - Long Low and Slack LTHT

Ha... ja. Zwitserse hoogtemeters zijn de zwaarste... :)
Intussen ligt er hier sneeuw op onze favoriete berg achter het huis. Dus de MTB gaat in het vet, en komt er in het voorjaar weer uit :)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Goed om te weten, kan ik mijn neiging om jouw kant op te rijden weer even onderdrukken. ;-)
Maar mooi dat jouw patient zijn eerste jaar goed (beter..) heeft doorstaan. Altijd handig, zo'n Zwitserse testpiloot. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

De Patient heeft zich weer eens in zijn natuurlijk habitat mogen begeven, deze keer gegidst door Legenduro rondom Alp d'Huez en Les 2 Alpes. 3 dagen op enorm gevarieerde trails gekeken hoe en of mens en materiaal heel bleven. Denk wel dat dit de laatste trip is geweest; het frame houdt zich voorbeeldig en rijdt fantastisch, maar de alu sliders in de dropouts zijn simpelweg niet opgewassen tegen de remkrachten en werken zich los. (en er is al een opvolger in the works..)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Cool, mooie foto's! Jammer van de bike, geen pogingen voor oplossen van de issues?

Hoe bevalt Legenduro trouwens als organisatie? Ze stonden dit jaar ook op de shortlist maar uiteindelijk ging dat niet door.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb wel overwogen nieuwe, eigen 12mm dropouts er in te zetten, maar aangezien dit nr2 is, grotendeels opgebouwd uit non butted buizen en een onnodig complexe yoke heeft zou ik hem nu liever helemaal overnieuw doen in Zona of 853 maar wel met deze geometrie.

Legenduro is een enorme aanrader. Frederic is een sympathieke gast die een enorme kennis heeft van de mooiste trails in de Oisan en ook weet hoe hij deze aan elkaar kan knopen. Daarnaast is zijn vrouw Anne een briljante kok die elke avond heerlijke gezonde maaltijden voorschotelde en ons een lunchpakketje meegaf.
In drie dagen tijd een mooie mix gereden van full on bikepark met flow, kombochten en jumps, wat technischere trails daar net naast, stukken van de Megavalanche en Mountain of Hell en volledig natuurlijke wandelpaden verder van de liften en beschaving. Alles wel behoorlijk pittig voor ons, maar ook daarin heeft Frederic een mooi evenwicht gevonden met de skills in onze groep.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Goed te horen van Legenduro, die houden we dus op het lijstje ;-)
Als ik dat zo lees hebben jullie niet de 'all mountain trip' gedaan?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Het werd de Gravity-Enduro trip genoemd in de inschrijving, maar ik weet natuurlijk niet hoeveel tammer hij de trails heeft gemaakt na op dag 1 ons niveau te hebben gezien :lol: Maar ik heb tot dusver nog niet technischer gereden dan dit volgens mij.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En zo zie je maar weer dat je met een hardtail gewoon supergave dingen kunt doen :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie