Let's Ride Walporzheim! Za 21 oktober. Pics p3!

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Je moest wel houden van haarspeldbochten. En dan gaat het over haarspelden die vrijwel op hetzelfde pad weer uitkomen, zo krap. Volgende keer beter flats monteren. Ik heb niet veel foto's, alleen wat omgeving beelden.

Hoe was die laatste afdaling nou? Achteraf had ik toch wel een beetje spijt dat ik die overgeslagen heb.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

zonoskar schreef: Afbeelding
Wat een prachtige foto dit!!!!! Heb je die voor mij in high res?
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Here ya go: https://www.dropbox.com/s/u0ev8yoniuvg5 ... 2.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;

/edit: op een of andere manier was de bewerking ineens heel licht. Nu is het beter...
Laatst gewijzigd door zonoskar op zo 22 oktober 2017, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

@zonoskar daar mag je best een beetje spijt van hebben, het was de kers op de taart..daar waren we het aardig over eens :wink: eerste stuk behoorlijk grof terrein en daarna lekker naar beneden surfen over de bladeren(heh Peter)
Tussen de switchbacks zitten zeker een paar krappe, niet te doen.. het duurde ook even voordat ik m'n draai(goede positie) gevonden had, maar toen ging het ook echt heerlijk 8)
Iedereen nogmaals bedankt, het was een mooie dag!
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

zonoskar schreef:Here ya go: https://www.dropbox.com/s/u0ev8yoniuvg5 ... 2.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;

/edit: op een of andere manier was de bewerking ineens heel licht. Nu is het beter...
Thx!!

En jullie hebben me op ideen gebracht om hier ooit een vakantie te plannen! Prachtige omgeving!
mojana
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: di 19 april 2005, 11:59
Mijn mountainbike: Intense Tracer 275 Expert

zonoskar schreef:Je moest wel houden van haarspeldbochten. En dan gaat het over haarspelden die vrijwel op hetzelfde pad weer uitkomen, zo krap. Volgende keer beter flats monteren. Ik heb niet veel foto's, alleen wat omgeving beelden.

Hoe was die laatste afdaling nou? Achteraf had ik toch wel een beetje spijt dat ik die overgeslagen heb.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mooi foto's! Jammer dat ik ook de laatste heb overgeslagen, maar was toch de juiste keuze voor mij :) :S
mojana
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: di 19 april 2005, 11:59
Mijn mountainbike: Intense Tracer 275 Expert

Retep87 schreef:Het lag er schitterend bij gisteren, een goede groep bikers mee, super dagje!
Ik heb niet veel actiepics, we waren druk met shredden :tong
NICE!
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Ja we waren ff vergeten van de vorige keer hoe gruwelijk die laatste afdaling was! Het komt niet vaak voor dat 150mm niet voldoet, maar die laatste kuil did the trick :-)
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Die is een volgende keer makkelijk als eerste te doen... :roll:

1) Hairpins was an sich nog wel vermakelijk alleen het bladerendek maakte het doorgaans extreem lastig tot onmogelijk om in te schatten tot waar je grip had en waar je eigenlijk al over het randje was (~ de ondergrond begon te schuiven wanneer je 100% het gewicht op het voorwiel zette). En afgezien van de voorlaatste afdaling (op die wijnberg aan de overkant van de weg), doorgaans op een helling waar je niet al te veel wilde stunten...

2) Afgezien van de laatste die ik omwille van m'n fantastische klimcapaciteiten (~ het totale gebrek eraan) heb gelaten voor wat het is (en dus niet kan beoordelen), viel het mij eigenlijk reuze mee; het is steil maar er zaten geen stukken in waar je echt een point-of-no-return hebt en het aantal obstakels dat niet te rollen was is volgens mij op een hand te tellen (met de drop op de foto als grootste tenzij er wat groters in de laatste afdaling zat). Veel veerweg had je volgens mij dan ook niet echt nodig (met 160 had ik toch zeer geregeld het idee dat het overkill was).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

We hebben het gewoon te mooi voorgespiegeld, anders kregen we niemand mee;) ook is het maar net welk terrein je gewend bent natuurlijk..
Maar ik vroeg me eigenlijk ook af waar dat hele steile gedeelte nou bleef.. blijkbaar went het snel want ik had die ene beleving van de vorige keer niet..
Ik denk dat als je een beetje met beleid rijdt dat een 120 vork al voldoende is.. maar aan het einde van de laatste afdaling zat een greppel waar je, als je je voorwiel niet liftte flink in dook;)
Aan het begin van die afdaling zat een van de steilste/lastigste passages maar ook daar is iedereen (volgens mij)moeiteloos doorheengekomen.

Verder wel kunnen genieten van de rit? :P
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Iemand nog goede tips voor image hosting? Photobucket wil 350 dollar per jaar van me om foto's te delen hier, gaat 'm niet worden.
Zal vanavond de foto's wel fixen als ik weer thuis ben!

En inderdaad, in mijn hoofd (was er pas 1x geweest) was het steiler dan het was, maar alsnog wel good fun en op snelheid behoorlijk technisch.

Volgende rit wordt alweer bekokstooft, gegadigden kunnen zich melden :winkie:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ja daar was ik al bang voor, ik heb wat gemist... wanneer gaan jullie weer :) ?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Ik heb een plannetje om op korte termijn te gaan trailhunten, iets verderop in het dal. Eens kijken wat voor leuks daar te vinden is. Dus geen garanties op mooie trails, maar ik heb er wel redelijke hoop op ;)
Wie wil kan mee! Even het weer afwachten, dit weekend is ruk denk ik...
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Retep87 schreef:Iemand nog goede tips voor image hosting? Photobucket wil 350 dollar per jaar van me om foto's te delen hier, gaat 'm niet worden.
Zal vanavond de foto's wel fixen als ik weer thuis ben!

En inderdaad, in mijn hoofd (was er pas 1x geweest) was het steiler dan het was, maar alsnog wel good fun en op snelheid behoorlijk technisch.

Volgende rit wordt alweer bekokstooft, gegadigden kunnen zich melden :winkie:
Pinkbike!
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Ja dat dacht ik dus ook, maar heb nog niet kunnen uitvinden hoe je dan linkt. Dat werkte vorige keer niet bij mij, ik kreeg alleen maar de tekst ‘ afbeelding’ te zien.
Nooit gedacht dat ik zo’n enorme computernoob zou worden :tong
Plaats reactie