Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
v_schultinge

ultimateme schreef:Best opmerkelijk dat Canyon nog niet over gaat/wil op Boost. Welke reden kunnen ze hiervoor hebben?
Meeste frames zijn recent ontworpen. Ga er vanuit dat bij nieuwe designs ze dat wel gaan doen. Maar wel blij dat er nog genoeg niet-boost frames zijn. Kan ik mooi mijn spulletjes overzetten bij een nieuw frame.
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

Dat maakt het voor mij juist weer lastig. Ik koop een dezer dagen een nieuw (29er) frame. Heb ook geen zin om volgend jaar met een 'oude' standaard te zitten...
Vroemm
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 6 februari 2014, 13:51
Mijn mountainbike: Trek Topfuel 8
Contacteer:

blondie schreef:Komt die NEURON 6.0 nu met een gebruikte Reba uit 2011, als ik de specs moet geloven?
Ik heb ff gevraagd aan Canyon, het is een fout op de site. De vork is sinds 2011 op de markt.
gaisdergerman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 610
Lid geworden op: ma 4 augustus 2008, 13:46
Mijn mountainbike: Stevens manic

Niet echt een mtb maar overweeg om een commuter te kopen. Gaat die er in 2018 wederom komen of gaat deze uit het assortiment?
Ride like a maniac on a manic!
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

gaisdergerman schreef:Niet echt een mtb maar overweeg om een commuter te kopen. Gaat die er in 2018 wederom komen of gaat deze uit het assortiment?
Ik zou het op de Canyon chat proberen.
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
marinus23
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: di 9 juli 2013, 14:40
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL, Ghost SE 6000

Ik heb dit jaar een Neuron 7.9 (Kleur: Greenada) gekocht, en heb vrij snel lakschade opgelopen. Ik vroeg Canyon of zij een lakstift kunnen leveren om dit bij te werken. Vreemd genoeg kunnen ze dit niet leveren, maar daarbovenop kunnen ze niet eens een kleurcode leveren, omdat het een mengkleur is....

Ik vind dat vrij vreemd, haast bizar (tot twee maal toe gevraagd, tot twee maal toe nul op rekest)...

Vraag; wat is de beste manier om de kleur te bepalen? naar een spuiterij? Modelverfwinkel?
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Spuiterij kan er een apparaat op zetten die precies de mengverhouding kan geven van de lak, waarna de spuiter een lakstift kan maken.
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Dus Canyon zou het dan met wat moeite ook kunnen vertellen.
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 886
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Dat ligt eraan hoe ze het spuiten. Soms wordt er gespoten in meerdere lagen. Dat is waarschijnlijk wat canyon bedoeld met mengelwerk.
Mijn tip: nagellak in de goede kleur zoeken. Kan je het iets mee bijtippen.
NIB0R
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 12 augustus 2017, 13:21
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.0 SL 2018, Cube LTD pro 2017

Ik heb ook een Neuron besteld afgelopen donderdag. En volgens DHL wordt hij vandaag (maandag) al bezorgd. Nog even fingers crossed maar als dat echt zo is, dan is dat hele nette service van Canyon.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

En welke kleur heb je besteld? Als het een van de nieuwe kleuren is ben ik erg benieuwd naar de foto's :winkie:
NIB0R
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: za 12 augustus 2017, 13:21
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.0 SL 2018, Cube LTD pro 2017

De stealth 9.0 sl. Helaas geen nieuwe kleur die ik je kan laten zien ;)
FJP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 18 maart 2013, 21:28

Ik ben nog heel vrijblijvend aan het kijken naar wat er aan 27.5 fully's op de markt is. Ik vind Canyons erg mooie bikes en die 6.0 in het bruin erg gaaf. Nu zie ik dat Canyon zoals hier al vermeld in mijn maat (M) alleen nog 29 inch voert ivm optimale geometrie, maar mij lijkt een 27.5er toch fijner dan een 29er.

Hoe staan jullie ten opzichte van deze keuze van Canyon, om de wielmaat vast te bepalen o.b.v. framemaat?
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

FJP schreef:Ik ben nog heel vrijblijvend aan het kijken naar wat er aan 27.5 fully's op de markt is. Ik vind Canyons erg mooie bikes en die 6.0 in het bruin erg gaaf. Nu zie ik dat Canyon zoals hier al vermeld in mijn maat (M) alleen nog 29 inch voert ivm optimale geometrie, maar mij lijkt een 27.5er toch fijner dan een 29er.

Hoe staan jullie ten opzichte van deze keuze van Canyon, om de wielmaat vast te bepalen o.b.v. framemaat?
Al eens bij Radon gekeken?
FJP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 18 maart 2013, 21:28

Luc151 schreef:Al eens bij Radon gekeken?
Ja de Skeen serie spreekt me ook aan. Radon past ook wielmaat aan framegrootte aan, alleen daar heb je bij 18inch nog de keuze.
Plaats reactie