Adventures of an old rookie .....

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gesloten
Oscarito1908
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 7 september 2014, 12:11
Mijn mountainbike: Cube attention 29 Black/blue 2017

Zo ben hier nieuw, maar dit topic is heerlijk om te lezen. Een doorzettingsvermogen waar je U tegen zegt.
Erg inspirerend!
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

naar aanleiding van bovenstaande reactie het hele topic doorgelezen, wat een mindset zeg, respect!
Heel graag willen ondanks alles wat je tegenzit, maar tegelijkertijd die wilskracht niet de overmacht geven en je inhouden wanneer dat nodig is.
Ongelooflijk knap, ik doe het je niet na! :-q :-q
Noxz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 19 mei 2008, 20:39
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Si

Flow&Co schreef:naar aanleiding van bovenstaande reactie het hele topic doorgelezen, wat een mindset zeg, respect!
Heel graag willen ondanks alles wat je tegenzit, maar tegelijkertijd die wilskracht niet de overmacht geven en je inhouden wanneer dat nodig is.
Ongelooflijk knap, ik doe het je niet na! :-q :-q
Idem hier! Heel leuk om te lezen.
Ik fiets ook regelmatig op Cadettenkamp. Mocht ik je eens tegenkomen zal ik even roepen :D
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Bedankt mannen, voor deze hartverwarmende reacties! Omdat gebleken is dat MTB-en in de zomer te veel van me vergt, ben ik er even mee gestopt.
Maar....het bloed kruipt tóch waar het niet gaan kan......
Ik breng nu heel wat uurtjes op de racefiets door. Ik probeer 2 a 3 keer per week minimaal 50 km per keer te fietsen. En dat gaat goed. En hard! Kruissnelheid ligt tussen de 28 en 30, hoogste snelheid vandaag op het vlak was 39....
De bedoeling is dat ik een beestachtige conditie krijg, zodat ik in de herfst weer lekker kan knallen in de bossen.
Hier nog een selfie van vandaag, ergens tussen Lage Zwaluwe en Drimmelen langs de Amer. Was een prachtige rit van 53 km bij elkaar...

Afbeelding

En oh ja, die dubbele set Cube fietskleding heb ik van iemand hier op het forum gekocht, ik ben vergeten wie! Ik wilde even laten weten dat het perfect bevalt! Ik ben er blij mee! Misschien lees je het wel! :-q
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dat het op de racefiets wel goed gaat, betekent dat je op de mountainbike toch iets fout doet. Rijd je met hartslagmeter? Daarop kun je je inspanning controleren. Mountainbiken vergt wel wat meer discipline dan wielrennen, je gaat al snel te hard!

Maar goed, als je er nu ook lol in hebt, dan is er verder niets aan de hand! Lekker doorgaan :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Eigenlijk vind ik mtb-en veel explosiever dan wielrennen. Op de een of andere manier put het me veel meer uit. En nee, ik gebruik geen hartslagmeter.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ad58 schreef:Eigenlijk vind ik mtb-en veel explosiever dan wielrennen. Op de een of andere manier put het me veel meer uit. En nee, ik gebruik geen hartslagmeter.
Misschien dat laatste toch eens proberen, gewoon om beter te kunnen doseren.


Nu zijn die rondjes die je daar rijdt zeker inspannender dan veel andere rondjes. Maar het blijft een kwestie van op het juiste moment gas geven en ook weer gas terug nemen. Je kunt rustig op een heuveltje af rijden en mocht je snelheid nodig hebben om boven te komen, dan kun je vlak voor het heuveltje drie trappen extra doen om die snelheid te maken. En anders kun je tijdens het klimmen terug blijven schakelen zodat je nooit heel veel kracht aan het zetten bent. Zeker nu je wat meer ervaring hebt zul je ook meer balans hebben om iets langzamer omhoog te kunnen fietsen. Naar beneden toe kun je een heel eind laten uitrollen voordat je echt weer mee gaat trappen. Zo wordt het allemaal een stuk minder explosief en houd je het langer vol/ kom je minder moe thuis.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Goeie tips! Ik denk ook dat ik te hard wil knallen daar. Maar ja dat doe ik op mijn racefiets ook! :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Leuk om te lezen! :bier:
Wellicht helpt het om meer te schakelen, om zo wat meer constant kracht te leveren. Het lijkt soms makkelijker om te gaan stoempen, maar dat is extra uitputtend. Met 30 km/h over de weg zit er zeker nog meer in in het bos!
Gebruikersavatar
Columbo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 28 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Specialized

Leuk om te lezen.

Vooral het schrijven in Jip en Janneke taal. In andere onderdelen van dit fora lees je vaak Engelse fietstermen en uitdrukkingen die ik niet begrijp. Wat dat betreft ben ik ook een beginneling. De uitleg van gevorderde fietsers spreekt mij wel aan. Ik blijf dit lezen! Leuk.
Specialized fan
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

T is al veel te lang stil eigenlijk :(
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Ad is pas afgelopen voorjaar begonnen met mountainbiken.
Maar ondertussen heeft hij besloten om zich in de zomer toch maar te concentreren op het opbouwen / vasthouden van zijn basis conditie op de racefiets en straks (binnenkort ??) weer de mountainbike van stal te halen als het mooie racefiets weer weer voorbij is.

Wie weet meldt hij zich binnenkort weer :-D
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Hallo mannen,

Ik ben er nog hoor! Ik heb afgelopen zomer aardig wat tijd op de racefiets doorgebracht. Helaas gaat het nu even wat minder. Zodra het weer een beetje gaat, pak ik het MTB-en weer voorzichtig op.
Tot dan!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Hopelijk gaat het snel weer wat beter zodat de mtb weer uit de schuur kan.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik hoop het ook! Thnx!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gesloten