Al lang wil ik gaan mountainbiken, maar na het recent een keertje gedaan te hebben heb ik de knoop door gehakt en wil ik zsm een mountainbike gaan kopen. Nu ben ik al een tijdje aan het kijken en ik moet zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Na dit forum zo'n beetje kapot te hebben gelezen leek het dus wel een goed idee om zelf een berichtje te posten. Ik ben op zoek naar een mountainbike die uitsluitend gebruikt gaat worden voor het rijden van trails. Het lijkt me wel belangrijk dat hij tegen een stootje kan. Ik heb er namelijk nogal een handje van situaties te onderschatten en in de bosjes of tegen een boom tot stilstand te komen

Budget is hier het grootste probleem, ik ben op het moment 17 en heb een prijzige studentenperiode voor de boeg, dus ik wil mijn uitgaven zo veel mogelijk beperken. Op dit moment kijk ik op marktplaats naar fietsen ongeveer tussen €250 en €300. Is het überhaupt mogelijk een fatsoenlijke fiets te vinden voor dit bedrag?
Zelf dacht ik aan bijvoorbeeld een Giant Talon, een Focus Whistler of een Cube Analog. Deze fiets zou ik kunnen krijgen voor €300, https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... nberichten" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dit iets, en is dit een goede prijs? Hebben jullie nog suggesties? Is mijn budget echt veel te laag? Het zou geweldig zijn als jullie me zouden kunnen helpen.
Joris