15-10-2017 Geopark Hondsrug classic

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

15-10-2017 Geopark Hondsrug classic Gieten

De Hondsrug Classic is een van de grootste mountainbike evenementen waarbij alle categorieen in een wedstrijd starten. Van ervaren wedstrijdrijders tot en met de recreant en liefhebber. Vanaf 1997 tot en met 2011 werd deze klassieker jaarlijks in oktober georganiseerd en hebben vele bekende mountainbikers deelgenomen evenzo vele liefhebbers deze wedstrijd door de Staatsbossen van Gieten gereden. Jansen Event-Sportmanagement heeft het initiatief genomen om de Hondsrug Classic nieuw leven in te blazen. Sinds 2014 onder de nieuwe naam: Geopark Hondsrug Classic.
 
De Geopark Hondsrug Classic wordt dit jaar georganiseerd op zondag 15 oktober. Om 11.00 uur zal het startschot worden gegeven voor deze unieke wedstrijd waar alle categorieen van licentiehouders tot de liefhebber aan kan deelnemen. De start is vanaf het Nije Hemelriek in Gasselte, het unieke parcours door de Staatsbossen van Gasselte en Gieten bestaat uit 2 ronden van ruim 30 kilometer.
 Algemene informatie
Bij de editie van 2017 gaan we opnieuw op basis van inschrijving het startnummer uitreiken. Dat betekent dat na het KNWU wedstrijdlicentie vak de deelnemers een startnummer krijgen op volgorde van inschrijving. We zullen ook deze inschrijflijst vroegtijdig op de website tonen, zodat iedereen daar het startnummer kan zien.

Het maximaal aantal deelnemers is bepaald op 1000, zodat iedere deelnemer zonder oponthoud de Classic kan rijden.

Startvolgorde 2017:
1 - 150  -  KNWU wedstrijd licentie
151 - 750 (afhankelijk van aantal voorinschrijvingen)  -  Voor inschrijvingen op basis van volgorde van inschrijving en team inschrijvingen
751 - 950 (afhankelijk van aantal voorinschrijvingen en teaminschrijvingen) Na inschrijvingen op de wedstrijddag

951 - 1000 - Sponsoren

Bij het toekennen van de startvolgorde wordt rekening gehouden met het regelmatigheidsklassement.
 
Inschrijven op de wedstrijddag is mogelijk de kosten zijn dan: € 21,- en voor KNWU leden: € 18,-
 
Inbegrepen in het inschrijf bedrag:

-deelname aan de Geopark Hondsrug Classic
-stuurbordje met startnummer inclusief chip
-tijdwaarneming
-massastart samen met licentiehouders en recreanten, funklasse
-verzorging met sportdranken en voeding
-herinnering Geopark Hondsrug Classic
-uitslagenlijst deelnemers
-uniek en duidelijk uitgezet en afgezet parcours
-fiets afspuit gelegenheid

Het is niet toegestaan om op een cyclocross fiets deel te nemen aan de wedstrijd.

De wedstrijd wordt gereden onder auspicien van de KNWU.
Voor de wedstrijd geldt een totaaluitslag voor dames en heren op volgorde van finish.
Prijzengeld voor plaats 1 t/m 10 bij de dames en 1 t/m 20 bij de heren.

De start is om 11.00 uur voor iedereen (dus zowel met licentie als zonder, wedstrijdrijder en toerfietser).
Je kunt maximaal 4 uur over de wedstrijd doen. Iedereen dient om uiterlijk 15.00 uur binnen te zijn.
Er kan gekozen worden om 1 lus van ongeveer 30 km te rijden, je doet dan niet mee in het klassement, uiteraard ligt er wel een herinnering voor je klaar.
 
De tijdregistratie zal plaatsvinden met het My Laps tijdregistratie systeem. Dat betekent dat iedereen met een tag achterop het stuurbordje zal rijden. Van iedereen wordt de tijd geregistreerd waarop hij/zij de startlijn en de finishlijn passeert. Alle tijden worden op de website weergegeven.
 
Tijdens de Geopark Hondsrug Classic zondag 15 oktober verzorgd Codagex voor alle deelnemers voeding en een sportreep van Win2 Sportvoeding. Bij start/finish is er de mogelijkheid je bidon te vullen met voeding en halverwege de route is er verzorging aanwezig met voeding en sportrepen.
 
Start/ finish:
Nabij Nije Hemelriek Gasselte
Houtvester Jansenweg 1
9462 TB Gasselte

Inschrijven/ ophalen startbewijs:
Startnummer en chip kunnen zaterdag 14 oktober tussen 16.00 en 18.00 uur en zondag 15 oktober vanaf 8.00 uur opgehaald worden.
Nije Hemelriek Gasselte
Houtvester Jansenweg 1
9462 TB Gasselte


Douche en kleedgelegenheid:
Camping De Lente van Drenthe
Houtvester Jansenweg 2
9462 TB Gasselte
 
Team deelname Geopark Hondsrug
Team inschrijving
Naast individuele inschrijving is het ook mogelijk om als team deel te nemen aan de classic. Nieuw dit jaar zijn de teamprijzen, de eerste 3 teams worden na afloop gehuldigd op het huldigingspodium. De tijden van de eerste 5 renners worden bij elkaar opgeteld.
 
Deelname teams
Een team bestaat uit minimaal 10 deelnemers. Voor iedere extra deelnemer betaal je het reguliere inschrijfbedrag. De startvolgorde wordt bepaald aan de hand van volgorde van inschrijving, dus hoe eerder je het team inschrijft hoe verder voorin je zult starten! Uiteraard zullen de deelnemers met een wedstrijdlicentie automatisch in het wedstrijdvak starten.

Inschrijven
Teamdeelname (10 personen)
125,- per team
Extra deelnemers met KNWU licentie 
15,- per persoon
Extra deelnemers zonder licentie
18,- per persoon
Teamplaats op teamarea
45,- per plaats
 
Inbegrepen bij inschrijving
* Deelname aan de Geopark Hondsrug Classic
* Stuurbordje met startnummer inclusief chip
* Tijdwaarneming
* Massastart samen met licentiehouders, recreanten en liefhebbers
* Verzorging met sportdrank en voeding
* Herinnering aan de Geopark Hondsrug Classic
* Uniek en duidelijk uitgezet en afgezet parcours
* Fiets afspuit gelegenheid

http://www.geoparkhondsrugclassic.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Aanwezig.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Iemand nog een startbewijs over voor aankomende zondag ?
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Wat een weertje 8) en wat een mooie wedstrijd. Had het geluk dat ik redelijk vooraan kon starten, dat scheelt natuurlijk ook. Tijdje bij Annemiek van Vleuten in het wiel gezeten, hard rijden op de rechte stukken kon ze wel maar voor een waterplas kneep ze vol in de remmen. En in het zand ging ze onderuit, ondanks dat is ze toch nog voor mij gefinished :winkie: . Jammer dat de wegjeannetten met de winst vandoor gingen. Parcours was net niet mtb specifiek genoeg, ondanks dat de zand stroken veel energie kosten.

S-Wapse nogmaals bedankt voor de verzorging :-q
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Heb ik dan gehoord dat een verzorger genoemd wordt door de speaker?
Volgens mij heb ik de naam van S-Wapse voorbij horen komen namelijk!

Waren inderdaad zware zandstroken en weer een mooie aanpassing aan het parcours.
Ik vond het in elk geval een verbetering.
Alleen wel zwaar :D
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Ghizz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 16:12

Als ik het goed begrijp gaat hier volgend jaar het NK marathon worden verreden...???? Pffff ik weet dat de KNWU geen ***** interesse heeft in de marathon sport, maar hier een NK marathon?
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Ghizz schreef:Als ik het goed begrijp gaat hier volgend jaar het NK marathon worden verreden...???? Pffff ik weet dat de KNWU geen ***** interesse heeft in de marathon sport, maar hier een NK marathon?
Tja,..wedstrijd is bij de start al beslist. Mis je de voorste groep dan ben je gezien. Hoogtemeters zijn vrijwel nul. Ze hebben er nu wat nulzand passages ingegooid omdat je anders eigenlijk nergens het verschil kan maken. De Hondsrug vind ik overigens een goed georganiseerde wedstrijd maar voor mijn gevoel alleen gericht op de paar 'grote ' namen. Startopstelling is pure willekeur en geen klassementen op leeftijd, slecht een podium voor nr's 1,2,3. Ik werd 24ste alg ofzo maar als bijna 50tiger heb ik weinig in te brengen tegen profwielrenners en elite mtbers. Zou ze sieren ook hier wat meer na te denken over breedtesport! Eigenlijk rij je hier voor spek en bonen mee als je Geen top 20 algemeen kan halen.
Luukvd
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 15 december 2017, 15:13

Gereden.. prachtig! Helaas dag ervoor wedstrijd gereden en gevallen. Was dus brandhout.. en ben na 1.5 ronde lekker gestopt.
Plaats reactie