Let's Ride Zeeuwse Kust 2018 (pag 38)

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Ik heb genoten vandaag!!!

Bedankt voor de mooie route :-q
Kom nog wel een keertje terug voor meer 8)
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 3 augustus 2023, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mannen bedankt en vooral JJ Speed die de route van ruim 70 km in elkaar geknutseld had maar ook Kabookie die als achterrijder fungeerde. Zo uit jezelf zoek je een uithoek als Zeeland niet zo snel op maar met mensen die er de weg weten is het een leuke kennismaking met een provincie die zich iets minder leent voor mountainbiken dan bv Limburg of Gelderland. Het weer was fantastisch, de trappen zijn ook geen dagelijks dingetje voor mij en het was een gezellig groepje. Helaas 1 afgebroken derrailleurpad en ook nog een keer een bandenwissel. Dat heeft er een complete dagbesteding van gemaakt. In het donker weg en met donker terug.
"This species has amused itself to death"
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ja gasten was een top ritje! Al vaak daar wezen fietsen maar dit was verreweg het mooiste ritje! Ik was wel helemaal op aan het eind van de rit.. volgende keer toch even wat beter trainen op verdere ritjes offroad.. ik heb wel vaker zulke ritjes maar daar zit toch vaak wat verbinding tussen.. al met al een topritje!! Bedankt speed en kabookie voor de planning en de rest voor de leuke dag!
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

En zo zit deze Let's Ride er weer op.

Wederom eentje die we niet snel zullen vergeten..... :tong

Een gemêleerd gezelschap van acht stond zaterdagochtend klaar op de parking.
Last minute arriveerde nummertje negen ook.
Beleefdheden (nou ja..), bikebabbels en verdere (on)zinnige gesprekken werden gevoerd alvorens 'en route' te gaan.
Warmtrappen in Nollebos, waar toch al iemand het klaarspeelde zich van de groep te scheiden. Na hereniging met de groep, troostende woorden en geruststellingen werd er vervolgens koers richting de duinen gezet. ..
Daar werden de eerste (en tevens laatste) overtollige kledingstukken ontdaan, want man wat was het een geweldig weertje!

Slingerend en deinend de duinen, genietend van de vergezichten over zee en Walcheren.
Trappen werden geslecht, waarbij opviel dat naarmate de tijd vorderde, flinke progressie gemaakt werd door menigeen.
Pomphuisje werd even tot speeltuin, show-off en copy-paste gedrag. Vanuit mijn centraal sanitair-positie had ik vrij zicht op alle gebeurtenissen.
One-twenty was voor enkelen toch n flinke kluif, lopend.
Terunky wist m even n flink stuk rijdend af te leggen.
In Zoutelande een vrolijke ontmoeting met een onbekende 'oude' bekende; duitse peuter die iedereen meende te herkennen, vrolijk geïnteresseerd tegen iedereen kletste, en zelfs even een heuse mtb-helm op zn kop mocht zetten. Goede daad voor die dag zat er op!
Zoutelandse Boulevard op allerlei manieren op-en-af en de vele (duitse) wandelaars vonden het 'geil'. Wij ook!
Door naar WKappel. Helaas daar een lusje moeten afbreken wegens ontbreken van n spoor; daar zal de gemeente toch eens iets aan moeten doen.
Een welverdiende koffie met appelrondje genuttigd bij Polderhuis, na 'Liberty Bridge' bestormt te hebben, een of twee maal.
Forza door naar Domburg; een mooie wallride-demo van Mario070, een lekke band (of ventiel volgens de gevoelige lippen van Gei-Kek) van mauke.
Gezien de drukte in Domburg werd er een klein stukje asfalt gereden (daar was het echter ook legaal druk) en vervolgens de single-tracks weer opgezocht. Toen helaas de grootste domper van de dag, toen een mega tak de derailleurpad van Pieterw33 liet kraken. Erg jammer, want hij was zo lekker genietend op dreef.
Met vereende krachten, tiewraps en kettingpons hebben we zn bike kunnen ombouwen tot singlespeeder, waardoor hij de thuisreis toch nog zelfstandig bikend kon afleggen.
Gezien alle stops (gepland en/of ongepland) was het tijdschema redelijk in het gedrang gekomen. De aard van de rit is en blijft genieten, relaxed rijden en af en toe afzien. In overleg besloten om de rit om te zetten tot een GWVTT. Dus geen duintjes terug meer, maar trailtjes, ruiterpaden, Veerse Meer, watergangen en Kanaal door Walcheren.
Dat betekent helaas ook een stuk fietspad tussen Okappel en VPolder. Maar dat makkelijk stukkie werd vervolgens snel teniet gedaan door een aantal ruiterpaadjes met verraderlijke zandstukjes. Opmerkelijk detail was dat de twee nestors van de groep (kan niet meer en jj speed) deze stukken soepel en ((vrijwel)geheel) rijdend af konden leggen, terwijl de verwensingen vanuit het peloton niet mals waren, als er wederom afgestapt moest worden. Vermoedelijk hebben hun ook weinig van het omringende natuurschoon genoten.
Dit achter ons latende, werd de schapendijk genomen, waar dezelfde stem(men) dezelfde verwensingen over het Veerse Meer heen riepen, vanwege natuurproducten die zich op hun bike deden hechten.
Veerse Kreken waren mooi; rondje van de zaak genomen en door naar het Bastion ('dit is wel een van de meest bizarre dingen die ik gedaan heb').
Veere doorkruist en naar de Watergangen. Die lagen er prachtig bij en kregen iedereen stil. Klein verbindingsstukje naar het Kanaal door Walcheren, waar het een knobbelstukje richting Middelburg was, maar waar iedereen zich heroïsch doorheen sloeg. Middelburg via de Kinderdijk naar het laatste stukje van de route.
Bovenlangs de dijk naar Vlissingen; Koningsbrug over en 'Uncle Beach' beklommen om op de Groene Boulevard via de Oranjemolen en Koopmanshaven, langs Michieltje, te eindigen bij Waterfront, waar we door de charmante bediening voorzien werden van een (uuhhhh: enkele) welverdiende versnaperingen. Voordien afscheid genomen van Mario070 en mauke die door tijdgebrek genoodzaakt waren verder te gaan.
Evaluatie gedaan en besloten dat het een goede dag was geweest! :bier:
Opvallend hoe onopvallend Kabookie zn werk als rode lantaarn heeft verricht; tnx mate!

Afbeelding
(de aktiefoto's mogen de heren strax zelf plaatsen... :tong )
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

MAAR: die hangbrug hebben wij (JJ Speed en Kan niet meer)dan weer links (in dit geval rechts) laten liggen. :(
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

kan niet meer schreef:MAAR: die hangbrug hebben wij (JJ Speed en Kan niet meer)dan weer links (in dit geval rechts) laten liggen. :(
Selectief geheugen, ouwe! :oops:

Wellicht dat iemand anders zn belevingservaringen kan schrijven....
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Was erg gezellig mannen! nu eerst maar eens op zoek naar een derailleur pad ( of 2 ) :lol:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 3 augustus 2023, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Haha Yes Ketting sprong toch nog een tandwiel hoger vanachter en toen bleef hij goed zitten. ( wel een beetje strak maar ging goed)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 3 augustus 2023, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

jj speed schreef:En zo zit deze Let's Ride er weer op.

Wederom eentje die we niet snel zullen vergeten..... :tong

Een gemêleerd gezelschap van acht stond zaterdagochtend klaar op de parking.
Last minute arriveerde nummertje negen ook.
Beleefdheden (nou ja..), bikebabbels en verdere (on)zinnige gesprekken werden gevoerd alvorens 'en route' te gaan.
Warmtrappen in Nollebos, waar toch al iemand het klaarspeelde zich van de groep te scheiden. Na hereniging met de groep, troostende woorden en geruststellingen werd er vervolgens koers richting de duinen gezet. ..
Daar werden de eerste (en tevens laatste) overtollige kledingstukken ontdaan, want man wat was het een geweldig weertje!

Slingerend en deinend de duinen, genietend van de vergezichten over zee en Walcheren.
Trappen werden geslecht, waarbij opviel dat naarmate de tijd vorderde, flinke progressie gemaakt werd door menigeen.
Pomphuisje werd even tot speeltuin, show-off en copy-paste gedrag. Vanuit mijn centraal sanitair-positie had ik vrij zicht op alle gebeurtenissen.
One-twenty was voor enkelen toch n flinke kluif, lopend.
Terunky wist m even n flink stuk rijdend af te leggen.
In Zoutelande een vrolijke ontmoeting met een onbekende 'oude' bekende; duitse peuter die iedereen meende te herkennen, vrolijk geïnteresseerd tegen iedereen kletste, en zelfs even een heuse mtb-helm op zn kop mocht zetten. Goede daad voor die dag zat er op!
Zoutelandse Boulevard op allerlei manieren op-en-af en de vele (duitse) wandelaars vonden het 'geil'. Wij ook!
Door naar WKappel. Helaas daar een lusje moeten afbreken wegens ontbreken van n spoor; daar zal de gemeente toch eens iets aan moeten doen.
Een welverdiende koffie met appelrondje genuttigd bij Polderhuis, na 'Liberty Bridge' bestormt te hebben, een of twee maal.
Forza door naar Domburg; een mooie wallride-demo van Mario070, een lekke band (of ventiel volgens de gevoelige lippen van Gei-Kek) van mauke.
Gezien de drukte in Domburg werd er een klein stukje asfalt gereden (daar was het echter ook legaal druk) en vervolgens de single-tracks weer opgezocht. Toen helaas de grootste domper van de dag, toen een mega tak de derailleurpad van Pieterw33 liet kraken. Erg jammer, want hij was zo lekker genietend op dreef.
Met vereende krachten, tiewraps en kettingpons hebben we zn bike kunnen ombouwen tot singlespeeder, waardoor hij de thuisreis toch nog zelfstandig bikend kon afleggen.
Gezien alle stops (gepland en/of ongepland) was het tijdschema redelijk in het gedrang gekomen. De aard van de rit is en blijft genieten, relaxed rijden en af en toe afzien. In overleg besloten om de rit om te zetten tot een GWVTT. Dus geen duintjes terug meer, maar trailtjes, ruiterpaden, Veerse Meer, watergangen en Kanaal door Walcheren.
Dat betekent helaas ook een stuk fietspad tussen Okappel en VPolder. Maar dat makkelijk stukkie werd vervolgens snel teniet gedaan door een aantal ruiterpaadjes met verraderlijke zandstukjes. Opmerkelijk detail was dat de twee nestors van de groep (kan niet meer en jj speed) deze stukken soepel en ((vrijwel)geheel) rijdend af konden leggen, terwijl de verwensingen vanuit het peloton niet mals waren, als er wederom afgestapt moest worden. Vermoedelijk hebben hun ook weinig van het omringende natuurschoon genoten.
Dit achter ons latende, werd de schapendijk genomen, waar dezelfde stem(men) dezelfde verwensingen over het Veerse Meer heen riepen, vanwege natuurproducten die zich op hun bike deden hechten.
Veerse Kreken waren mooi; rondje van de zaak genomen en door naar het Bastion ('dit is wel een van de meest bizarre dingen die ik gedaan heb').
Veere doorkruist en naar de Watergangen. Die lagen er prachtig bij en kregen iedereen stil. Klein verbindingsstukje naar het Kanaal door Walcheren, waar het een knobbelstukje richting Middelburg was, maar waar iedereen zich heroïsch doorheen sloeg. Middelburg via de Kinderdijk naar het laatste stukje van de route.
Bovenlangs de dijk naar Vlissingen; Koningsbrug over en 'Uncle Beach' beklommen om op de Groene Boulevard via de Oranjemolen en Koopmanshaven, langs Michieltje, te eindigen bij Waterfront, waar we door de charmante bediening voorzien werden van een (uuhhhh: enkele) welverdiende versnaperingen. Voordien afscheid genomen van Mario070 en mauke die door tijdgebrek genoodzaakt waren verder te gaan.
Evaluatie gedaan en besloten dat het een goede dag was geweest! :bier:
Opvallend hoe onopvallend Kabookie zn werk als rode lantaarn heeft verricht; tnx mate!

Afbeelding
(de aktiefoto's mogen de heren strax zelf plaatsen... :tong )

JA net! :-q

Wat hij boven zegt :D

Dacht in de auto nog: als ik de andere kant op deze km rij zit ik in Z-limburg.
Maar blij dat ik hierbij was.
Plus dat ik de zee weer paar keer gezien heb, gebeurt te weinig :((
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Mamba
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 februari 2014, 22:52
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy Lt

Leuk om te lezen. Hoop er volgende keer bij te zijn.
Gebruikersavatar
jj speed
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2700
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 04:18
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 8.9
Contacteer:

jj speed schreef:Ook zal ik later dit jaar nogmaals de rit proberen te organiseren. Ik zit aan een Zeeuwse-Indian-Summer dag te denken. :-q
ONDER VOORBEHOUD:14 OKTOBER a.s.
Dit is mijn enige mogelijkheid op n weekend-dag in oktober.

Zeeuwse-Indian-Summer Ride

Als basis wil ik een A-B-A rit aanhouden.

Vlissingen-Westkapelle :
voldoende hoogtemeters, vergezichten, zilte zeelucht, duinen, trappen(!), wandel- en ruiterpaden, diverse singletrails.


Ondanks het feit dat Zeeland als platte provincie bekend staat, zal de rit menigeen wellicht toch aangenaam verrassen.
Een afwisselende zilte mix van wandel- en ruiterpaden, singletrailtjes, trappen, duinen, kreken. Ja, zelfs een heus stukje officieel mtb-route zit er in verwerkt.

Info:
* De beoogde rit beslaat ruim 50km en heeft ruim 500hm. (afwijkingen mogelijk, afhankelijk van weersomstandigheden)
* OLT (Ouwe Lullen Tempo), dus ook met stops waar nodig. Het gaat niet alleen om het biken, maar ook om de gezelligheid!
* De route is géén officieel parcours; Indien wandelaars/ruiters: remmen, ruimte maken, vriendelijk groeten en bedanken dus!
* Verkijk je niet op de afstand én op de trappen!
* Op vrijdag 13 oktober zal er een go-no-go gegeven worden, afhankelijk van de weersomstandigheden.

Ik wil om 09:30uur vertrekken.
Inclusief (koffie)stops, plaspauzes en andere (on)voorziene onderbrekingen zal het al gauw tegen 15:00uur aanlopen alvorens we terug zullen zijn.
Starten doen we vanaf de grote (gratis) parking bij Sauna Thermen & Beauty Zeeland, Zwanenburgseweg 11, 4384 LW Vlissingen.

:bier:
I'll be back..... soon
Snel is hetzelfde als langzaam, alleen sneller
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dan wil ik me bij deze al ovb aanmelden :)
Plaats reactie