Het grote fietsvakantie en bikepacking topic

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Oakley
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 11:23
Mijn mountainbike: Rotterdam
Contacteer:

rutger079 schreef:Gaaf avontuur Oakley! Waren de wandelpaden echt geen doen dat je geswitched bent naar fietspaden?
Een deel van het wandelpad was prima te fietsen. Maar soms ging het dusdanig omhoog dat lopen de enige optie was. Een enkele wandelpassage is op zich niet zo erg, maar de eerste dag was ik na flink wat wandelen omhoog er wel klaar mee. En toen kreeg ik zo'n technische afdaling voor m'n kiezen dat ik ook die moest lopen. Dat was trouwens een afdaling die lopend zonder fiets met bergschoenen al uitdagend was geweest...
En zoals gezegd zijn fietsroutes in dat deel van Polen ook uitdagend genoeg. De Sudeten marathon gaat ook over dat soort paden en die wedstrijd staat bekend als flink zwaar en technisch.
MTB: Scott Scale RC
Gravel/race: Mason Bokeh 650b/700c
Strava
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Zo! Ik ben weer terug van fietsvakantie op Corsica, en dat vraagt natuurlijk om een paar plaatjes. Enjoy:

https://goo.gl/photos/DH8itmbsmhRkWWMJ7" onclick="window.open(this.href);return false;
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Kapitein Iglo schreef:Zo! Ik ben weer terug van fietsvakantie op Corsica, en dat vraagt natuurlijk om een paar plaatjes. Enjoy:

https://goo.gl/photos/DH8itmbsmhRkWWMJ7" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaaf!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mooie foto's van een mooie trip :-q Vond de kleine het ook nog een beetje leuk? Zo de hele dag in een aanhanger zitten?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

In het begin zeker, maar aan het eind werd dat wel minder. Een dreumes van twee maak je het meest blij door bij een riviertje, of bij het strand, of waar dan ook te gaan zitten en steentjes in het water of een put te gooien. En aangezien we van Ajaccio door het binnenland terug moesten naar Bastia (waar de auto stond), was dat op de fiets geen optie meer (want steiler, zwaarder en langere afstanden vanwege minder campings), hebben we in Ajaccio onze trektocht beëindigd. Met de trein de auto gehaald en teruggereden naar tent en fietsen en vanaf daar gewoon met de auto rondgetrokken en dagtochten gemaakt. Vond de kleine man helemaal prima!

Was ronduit fantastisch - en waarschijnlijk voorlopig het laatste jaar dat we dit doen, juist vanwege die kleine. Komende twee, drie jaar zal het wel gewoon kamperen worden, en fietsen mee, maar dan met meer luxe en dagtochten plannen. Da's prima uit te houden wat mij betreft!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Scaramaus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 24 mei 2016, 13:19

Hoi Allemaal,
Met een paar weekjes wil ik m'n eerste bikepack tochtje gaan maken.
Via het WF forum een tocht gezien, off-road, van Roermond naar Nijmegen, onderdeel van een tocht van Bergen-op-Zoom tot in twente, maar laat ik eerst met een kort tochtje beginnen.
Roermond - Nijmegen is zo'n 150km, dus prima in 2 dagen te doen.
Ik vroeg me af wat jullei ervaringen zijn met (kortere) bikepack-tochten in Nederland. Bijv. de TNNZ, die staat ook op m'n lijstje.
Tochten in het nabije buitenland staan ook op m'n lijstje, maar dat is voor later, denk ik.

Dank!
Maurice
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Scaramaus schreef:Hoi Allemaal, Met een paar weekjes wil ik m'n eerste bikepack tochtje gaan maken. Via het WF forum een tocht gezien, off-road, van Roermond naar Nijmegen, onderdeel van een tocht van Bergen-op-Zoom tot in twente, maar laat ik eerst met een kort tochtje beginnen. Roermond - Nijmegen is zo'n 150km, dus prima in 2 dagen te doen. Ik vroeg me af wat jullei ervaringen zijn met (kortere) bikepack-tochten in Nederland. Bijv. de TNNZ, die staat ook op m'n lijstje. Tochten in het nabije buitenland staan ook op m'n lijstje, maar dat is voor later, denk ik. Dank! Maurice
Er is maar een handvol mensen die TNNZ volledig hebben gereden. Verder dan een paar etappes kom ik zelf niet. Het is zo'n 500km. Onder Nijmegen wordt het zwaar. Onder Roermond nog zwaarder. Neem voor Roermond naar Vaals nog rustig een hele dag. Het record is iets van 5 dagen.
Scaramaus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 24 mei 2016, 13:19

bert l. schreef: Er is maar een handvol mensen die TNNZ volledig hebben gereden. Verder dan een paar etappes kom ik zelf niet. Het is zo'n 500km. Onder Nijmegen wordt het zwaar. Onder Roermond nog zwaarder. Neem voor Roermond naar Vaals nog rustig een hele dag. Het record is iets van 5 dagen.
Het is ook mijn ambitie niet om dat record te gaan verbreken hoor. Ik denk aan eerder 6-7 dagen om het te rijden. :-D
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Scaramaus schreef:
bert l. schreef: Er is maar een handvol mensen die TNNZ volledig hebben gereden. Verder dan een paar etappes kom ik zelf niet. Het is zo'n 500km. Onder Nijmegen wordt het zwaar. Onder Roermond nog zwaarder. Neem voor Roermond naar Vaals nog rustig een hele dag. Het record is iets van 5 dagen.
Het is ook mijn ambitie niet om dat record te gaan verbreken hoor. Ik denk aan eerder 6-7 dagen om het te rijden. :-D
kies een paar droge dagen uit, anders is het niet te doen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Scaramaus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 24 mei 2016, 13:19

Afgelopen week heb ik m'n eerste bikepack tripje gemaakt.
Eerst met de trein naar Roermond en vandaar uit in 2 etappes naar Nijmegen gefietst. In totaal iets meer dan 150km met meer dan 80% offroad.
Omdat dit de eerste keer was heb ik niet gelijk alle kampeerspullen meegenomen, maar verbleef ik een nachtje op een Vrienden op de Fiets-adres.
Al met al was het een hele geslaagde trip. Het begin was heel pittig, ook omdat ik nog niet veel km's op deze fiets had gemaakt. Later ging het beter.
Op dag 2 een flink stuk door NP De Maasduinen, wat ik niet kende en erg mooi vond, en een flink stuk door het Reichswald bij Groesbeek, ook erg mooi.
Hieronder een paar foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De route was gebaseerd op een Wereldfietser tocht van een paar jaar geleden.
Lijkt me leuk om andere meerdaagse routes uit te wisselen. Liefst in Nederland of onze buurlanden. Interesse?
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

Ziet er goed uit, Scaramaus. Meteen verslaafd geraakt?
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

De 1e Onverharde Overnighter is een feit: Zandvoort -> Enschede
Dag 1 - NS Zandvoort 10:26uur - Assel 18:17uur - 149km.
Dag 2 - Assel 07:36uur - NS Enschede 14:44uur - 132km.

Fiets en bepakking: Salsa Fargo met bovenbuis- en stuurtasje uit Polen, frametasje van Extreme (huismerk Rose) en 3 x 750ml. bidons op de fiets.
Afbeelding

Afbeelding
Overnachting op een natuurkampeerterrein in Assel, waar ik mijn Adventurefood opgiet avond- en ochtendmaaltijden gemaakt heb.

Deze setup is goed bevallen, ook op singletracks nagenoeg rammelvrij! Bovendien voldoende ruimte voor het noodzakelijke en zelfs wat aangenaams als schone sokken ;)
Denk dat er nog wel wat ruimtewinst te boeken is (onafhankelijk van de lengte van de trip) wanneer ik niet zelf ga "koken" en meer gebruik maak van o.a. zakken in mijn fietsshirt en de gps vul met tankstations, boerderijwinkels en supermarkten onderweg.
Wat foto's https://drive.google.com/drive/folders/ ... Uk4RGpidlE" onclick="window.open(this.href);return false;
!! 26inch en dikke banden !!
Scaramaus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 24 mei 2016, 13:19

Ik probeer een beetje mooie routes in Nederland te plannen.
Heeft er iemand ervaring met het fietsen over LAW's? (Lange Afstand Wandelpaden)

Thanks!
Maurice
weltons
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: za 15 februari 2014, 18:23

Jap hiero iemand, 2009 pieterpad onverhard van pieterburen naar maastricht
2015 rondje brabant gedaan allerlij wandelroute aan elkaar verbonden
Als klap op de vuurpijl 2016 onverhard naar santiago de compostella was ook geen probleem
Alles was goed te doen en supervet ben nu bezig met rondje nederland, en volgendjaar staat de rit naar oostenrijk op de planing
Even goed bekijken thuis welke routes je pakt goede voorberijding is het halve werk.

Sucses
Mainturion
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: ma 18 augustus 2008, 14:56
Mijn mountainbike: SantaCruz Tallboy C, Nordest Bardino, Ibis Ripmo, LaPierre Rapt 2.1, Trek Fuel Ex 5
Contacteer:

Ruim een jaar na de laatste post bij deze een nieuwe invalshoek: bikepacking 'light' met een fully op technische paden in de Franse Alpen.
Vorige week gedurende vier dagen het eerste deel van de Grande Traversee des Hautes Alpes gereden (van Col du Lautaret naar Reallon). Om nog een beetje lekker te kunnen biken en niet teveel kilo's mee te zeulen hebben we gekozen voor overnachtingen in hutten en gites.
Bagage verdeeld over een Thule bagagedrager, Salsa Anything 'bidonhouder', gewone bidonhouder, 2 tasjes aan het frame en de usual stuff in de 16 liter EVOC rugzak.

Dat zag er zo uit op mijn SantaCruz 5010C:


Afbeelding
Een dag niet gebiked is een dag niet geleefd

Aka https://www.facebook.com/slow.joe.7
Plaats reactie