Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Hi,

Vroeger (van mijn 14e tot mijn 18e) mijn hele vakkenvullers salaris bij de fietsenmaker gebracht, begonnen met een 2ehandsje, na wat aanpassingen een nieuw frame, nieuwe vork, xt/xtr spulletjes etc.. (alles zelf gedaan). Tijdens de studie weinig meer gefietst, daarna weer terug naar Breda en af en toe de oude fiets uit de schuur, maar nooit echt vol kunnen houden. Tot een paar jaar geleden, wat vaker gaan fietsen met vrienden (dan is het toch makkelijker om van die bank af te komen dan als je alleen eruit moet). In de tussentijd moest er wel het 1 en ander gebeuren aan de fiets, dus nieuwe banden, ketting, casette.
Maandje of 2 terug de knoop doorgehakt en een Cannondale fsi 1 alloy (lefty) gekocht, altijd al een zwak gehad voor de lefty vorken en nu wilde ik deze ook gewoon hebben :).

Ik hou wel van mooie spullen, maar moet tegenwoordig ook aan de rest van het gezin denken als ik geld uitgeef, dus de cannondale blijft voorlopig even zonder verdere upgrades (alleen tubeless gedaan). Tot er wat stuk gaat, dan komt er natuurlijk wel iets beters voor in de plek :D. Ben niet van plan om vaak naar de fietsenmaker te gaan omdat ik graag zelf aan de fiets klus, maar ik kom nog uit het begin van v-brake, 3x8 en vierkante trapassen tijdperk (ben nu 38), dus ik zal ook nog het 1 en ander in gereedschap moeten investeren..

Ik fiets voornamelijk in de buurt, dus Dorst en Cadettenkamp.
Morse92
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 22 augustus 2017, 22:28
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 2015

Hi,

Ik ben Tom, 24 jaar oud. Ben een outdoor persoon, klim sinds mijn 17e. Ben verliefd geworden op de mountainbike na een ervaring in Canada toen ik 19 was, 2 jaar geleden zelf een Bulls Copperhead 3 aangeschaft en hier helaas door fysieke omstandigheden te weinig opgereden. Nu zijn die omstandigheden wat beter dus wil ik het weer fanatiek gaan oppakken!

Ik woon in Arnhem dus lekker dicht bij de Posbank/Veluwe
Emteebeefan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 23 augustus 2017, 19:45
Mijn mountainbike: Cube Attention SL 2017

Hallo iedereen,
Ook maar even voorstellen dan; Hans, 49 lentes jong en sinds een paar maanden ook door de bossen aan het crossen. Vroeger veel gefietst (racefiets) en nu een poging aan het doen om op de mtb conditie te verbeteren, kilo's kwijt te raken, en vooral veel plezier te beleven. Wat tot nu toe aardig wil lukken. Na wat leeswerk Cube Attention SL 2017 gekocht en nog geen spijt van gehad. Woon in midden limburg met veel buitengebied, bos en wat leuke single tracks in de buurt. De betere MTB routes liggen redelijk om de hoek dus hoop nog lang met plezier door de bossen te crossen :-D
Jaxno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 27 januari 2017, 13:46

Hallo allemaal,

Ik ben Jarno, 38 jaar en woon in het midden van het land. Als puber veel op de MTB gezeten maar daarna werden andere dingen interessanter. Een aantal jaar geleden begonnen met MTB-en, om er bij te doen naast het racefietsen. Nu race ik alleen nog als ik tijdgebrek heb of als de route te nat is. Op dit moment nog in het bezit van van een Giant talon 0 Ltd (27.5) uit 2015. Heerlijke fiets waar ik helemaal gelukkig mee ben, maar met pijn in het hart gaat ie binnenkort ruimte maken voor een nieuwe fiets. Dat zal de pijn wel weer verzachten. ;)
Het liefst fiets ik m'n rondjes op de routes van de UHR, en als ik minder tijd heb door de bossen van Flevoland. En met enige regelmaat ga ik samen met vrienden de routes in de rest van het land bekijken, en iets minder vaak naar de Ardennen, maar niet met minder plezier.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Welkom allemaal. :bier:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Welkom!
@Jaxno: bekende combi van fietsen in Flevoland of op de UHR. Het uitwijken vanwege een te natte MTB route in Flevoland is iets waar ik in Zeewolde ook vaak mee te maken heb. Het uit moeten wijken naar de UHR is niet echt een straf. :-D
Jaxno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 27 januari 2017, 13:46

Dank!

En @awinkel, precies! In de polder is het meestal niet zoveel, maar des te meer aan te rijden in een uurtje tijd!
Gebruikersavatar
Side swipe
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 14:24
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 Race (2013)

Goedendag,

Ik ben ook nieuw hier. Pascal 44 jaar jong en woon in Vaassen. Ik heb vroeger (voordat ik mijn rijbewijzen had) veel gefietst op een racefiets met spatborden en bagagerek. Toen haalde ik mijn motorrijbewijs en de fiets verdween in de schuur.

Nu wil ik meer gaan fietsen voor mijn algemene conditie en aangezien ik ca 1,5 km van het bos afwoon wil ik dus gaan mountainbiken. Dus ben me nog aan het oriënteren en heb aankomend weekend een MTB clinic.

Ik zag wel dat er een route is bij beekbergen en bij Heerde.
Weet iemand nog leuke bospaden rondom Vaassen?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Je zou eens kunnen kijken op http://www.gpsies.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Hier kan je een plaats opgeven en nog wat voorkeuren (zoals route geschikt voor de mtb) en dan bijbehorende routes zoeken.
Rondom Vaassen moet je meer dan genoeg routes kunnen vinden! Is een erg mooie omgeving! :-q
Gebruikersavatar
Side swipe
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 14:24
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 Race (2013)

awinkel schreef:Je zou eens kunnen kijken op http://www.gpsies.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Hier kan je een plaats opgeven en nog wat voorkeuren (zoals route geschikt voor de mtb) en dan bijbehorende routes zoeken.
Rondom Vaassen moet je meer dan genoeg routes kunnen vinden! Is een erg mooie omgeving! :-q

Goeie tip, dank je.

ga ik wel even zoeken!
Xcountrybiker
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 17 september 2017, 16:09

Bij deze stel ik mij even voor.

Mijn naam is Richie , kom uit den haag 29 jaar en sinds een paar weken weer terug op de mountainbike.

Vroeger ( wat gaat de tijd toch hard) was ik een fanatieke Mtb-er op mijn geliefde Giant Atx870. Veel zelf aan gesleuteld en gedaan, altijd heerlijk op gereden. Maar.. je bent jong je wil wat, gaat meer werken blablabla... en dan verkoop je je fiets. Eeuwig spijt van gehad maar intussen wel een hoop andere dingen opgepakt en gedaan. Alleen fietsen zat daar niet bij, nu inmiddels een x aantal jaar later en wat kilo's rijker kriebelt het toch weer om te gaan fietsen.
Even gezocht naar een fiets, en wat is er veel veranderd zeg. Gelukkig zijn de bekende merken er nog steeds en mijn voorkeur ging uit naar weer een Giant of een Cube. Na wat zoeken en diverse winkels bezocht te hebben ben ik voor een Cube gegaan. Giant zie ik gewoon niet zoveel en ik stond ook wel open voor een nieuw merk.
Het is een cube ltd geworden model 2017, heel erg blij mee.
Niet echt een beginnersfiets maar ik wil weer op mijn oude niveau komen, daar hoort een fiets bij die even mee kan. Ook de goede afmontage van deze fiets sprak mij erg aan.

Raar om te beseffen dat ik een aantal jaar terug makkelijk naar hoek van holland heen en weer fietste voor de fun en nu al buiten adem ben als ik naar kijkduin moet. Dat moet echt veranderen.
Ik denk dat ik eerst rustig aan conditie moet gaan opbouwen, heb al gemerkt dat dat nu niveau aardbei is. Dus fiets nu elke dag een klein stukje van den haag naar kijkduin incl een klein klimmetje. Even rusten in kijkduin en weer terug. Wil mijn stukje steeds iets uitbreiden enzenz tot ik me er beter bij voel dan ga ik verder.
Wellicht kom ik via het forum nog een maatje tegen om samen mee te rijden


Afbeelding

Heb er een ander zadeltje op laten zetten, spatbordje achter en verlichting.
Medaillon
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 18 september 2017, 07:09

Hallo allemaal,

Mijn naam is Uy en ik kom uit Purmerend. Ik ben 37 jaar en sinds kort verliefd op mountainbiken.
Per toeval vorige maand in Schoorl gefiets en sindsdien ben ik al 2 keer teruggekomen. Ik fiets om in beweging te blijven, afvallen en een goede conditie op te bouwen. Met joggen heb ik teveel last van mijn enkels en kuitspieren. Zelf heb ik een cube curve pro gekocht, een hybride fiets omdat ik op het moment van aankoop niet zeker wist of ik dit leuk zal vinden. Inmiddels wil ik zodra het kan gelijk richting schoorl. Ik merk wel dat ik toch wat grip mist in het zand en tijdens afdalingen in de bochten. Wellicht stap ik snel over naar een echte MTB. Voor nu is mijn doel om mijn conditie op te bouwen zodat ik meekan met de rest. Het zou leuk zijn om in de toekomst mensen via het forum te ontmoeten en samen te rijden.
Niels76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 24 september 2017, 20:02

Hallo iedereen,

Ik ben Niels, 24 jaar oud en woon in Limburg. Sinds vandaag heb ik mountainbike weer opgepakt. Heb tot mijn 20 altijd best veel gemountainbiked, Mijn fiets heb ik nooit verkocht en begin deze maand begon het me toch weer te kriebelen, dus heb ik afgelopen week mijn fiets weer in orde gemaakt, ( een Specialized epic) en vandaag weer het eerste rondje gereden.
Het viel me allemaal goed mee, en de lol was er nog steeds niet vanaf. Snap niet waarom ik het 4 jaar niet meer gedaan hebt.

Ga wel nog wat nieuwe kleding aanschaffen, maar met de fiets kan ik hopelijk nog een tijdje vooruit.

Ik hoop dat ik weer gewoon 1 a 2x per week op de fiets kan springen en dat mijn conditie wat vooruit gaat dat ik ook weer aan toertochten kan gaan deelnemen.

Groeten,

Niels
lennart91
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 18 december 2016, 15:17

Hallo forumleden,

Mijn naam is Lennart. Ik ben 26 jaar oud, geboren, getogen en woonachtig in Barneveld.

Op mijn 16e ben ik begonnen met mountainbiken. Sinds 4 jaar doe ik het frequenter (en serieuzer). Afgelopen seizoen heb ik trainingen gevolgd bij fietsclub Tour de Force in Barneveld. Die trainingen zijn echt een aanrader, trouwens!

Vorige week heb ik mijn Ghost Actinum 2975 ingewisseld voor een Trek Top Fuel 9.7. Toch maar voor een FS gegaan, en man man wat een verschil! Meteen de versnellingsgroep geupgraded naar GX Eagle. Heerlijk opgeruimde cockpit en genoeg verzetten voor ritjes in de Ardennen, de Utrechtse Heuvelrug of het Lunterse bos.

Dat was 'm voor nu! Zal nog even uitvogelen hoe ik een foto van mijn nieuwe mtb op het forum krijg.

Groeten,
Lennart
sequence
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 21:46
Mijn mountainbike: is voor beginners :-)

Hoi mijn naam is Erik, ik lees al een tijd mee en nu maar even voorstellen.
Ben 47 jaar en woon in Wierden dus regio Twente. Ik fiets sinds dit jaar en dan ook vaak samen met mijn zoon (13 jaar). De fietsen, een Cube LTD Pro 2017 en een Cube Attention SL 2016.

Dus vaak te vinden op de singletracks rondom Wierden, af en toe een uitstapje naar Rijssen, Holten en Hellendoorn.

Groeten
Erik
Plaats reactie