XC knie beschermers

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

Ik rij XC met lycra broek en ben nu aan het kijken naar betaalbare lichtgewicht kniebeschermers welke ik onder de gladde, nauw aansluitende lycra broek kan dragen.
De meeste beschermers die ik op het web aantref zijn echter vrij grof en bedoeld om te dragen in combinatie met een short. Hebben jullie advies?
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Race Face Charge. Is eigenlijk een net wat dikkere beenwarmer.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Da Bikert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 646
Lid geworden op: za 27 augustus 2005, 15:12
Mijn mountainbike: is groen en springt
Contacteer:

Waarom je beschermers er niet gewoon overheen dragen, gaat je broek ook niet kapot bij een val.
Filmpjes:

http://www.youtube.com/user/DaBikert" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaatjes:

http://www.pinkbike.com/u/dabikert/album/All/" onclick="window.open(this.href);return false;
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Idd Race Face of Fox Launch
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

G-form?
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Een beschermer is zo dik om te beschermen. Acht dunne beschermers zullen dat dan ook veel minder doen.

Wat voor soort verwondingen wil je voorkomen?
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

ik heb beschermers van Bliss de ARG minimalist maar die lijkt niet meer te krijgen te zijn.
Kijk even op http://enduro-mtb.com/en/best-lightweig ... s-can-buy/" onclick="window.open(this.href);return false;
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Fred_Raket
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 7 februari 2017, 17:09

Ik gebruik de RaceFace Charge (volgens mij heb ik de voorloper van dit model) al meer dan een anderhalf jaar om mijn knie te beschermen. Heb sinds 2015 een donorpees dus moet zuinig zijn. Bij warm weer ventileert hij net niet genoeg, ondanks de mesh-stof. Voorzijde van dikkere stof met vulling om bij val te beschermen.
Ben er zeer tevreden mee..
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

japie carbon schreef:Een beschermer is zo dik om te beschermen. Acht dunne beschermers zullen dat dan ook veel minder doen.

Wat voor soort verwondingen wil je voorkomen?
Met name schaafwonden veroorzaakt door bodembedekkers zoals repack (schrijf je dat zo??).
Ik begrijp dat een dunne beschermer niet veel doet bij een grote/harde impact.
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

The Borg Cube schreef:ik heb beschermers van Bliss de ARG minimalist maar die lijkt niet meer te krijgen te zijn.
Kijk even op http://enduro-mtb.com/en/best-lightweig ... s-can-buy/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooi, informatief artikel.
Thanx!
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Die RF Charge doet het goed tegen schaafwonden en draagt comfortabel.
Maar meer moet je er niet van verwachten.
Aan de andere kant, je kan natuurlijk ook niet gaan XC'en in je DH protection, dus hoe ver wil je gaan
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

M.T.B. schreef:[
Met name schaafwonden veroorzaakt door bodembedekkers zoals repack (schrijf je dat zo??).
The term repack komt van de downhill in fairfax half jaren '70, refereert aan de remmen die "ge-repackt" moesten worden, niet op de ondergrond (gravel/fireroad)

"The 1st downhill time-trial race took place in Fairfax, California on October 21, 1976 on a fireroad now referred to as Repack Road,[2][3][4] due to the need to repack the hub brake after each descent.[5] The bikes used were based on cruiser bicycles that had a drum or coaster brake that worked by pedalling backwards. The mechanism operated with a conical brake shoe being wound on a thread in a metal hub. To prevent the brake from seizing it was kept filled with grease. Heavy use during the descent would cause the brake to over heat, softening the grease and causing it to drain from the hub, requiring frequent repacking. Ten riders descended 1,300 feet (400 m) of Repack road in about 5 minutes"
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Mooi achtergrondverhaal ;) hardpack bedoelt ie waarschijnlijk
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

Dat bedoelt ie inderdaad
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Inmiddels iets besteld ?
en uitgetest ? (ai...)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie