Garmin Edge 820

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
rob-b
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 14:03

Ik heb een vraag over het navigeren. Ik heb een koers van bijv. de LDD in de edge staan. Nu wil ik vanuit Den Bosch naar deze koers navigeren. Niet naar het beginpunt, want dat vraagt de edge vervolgens, maar naar het dichtsbijzijnste pad in de koers. Is dit mogelijk? Ik kan het niet vinden...
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dat zou ik ook graag willen weten.
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Nee dat is bij mijn weten niet mogelijk -- Als je weet via welke weg/kruising je op de route wilt komen dan kun je dat adres opgeven. Of een point of interest maken en je daar heen laten navigeren.
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Voor wie ook Livetrack gebruikt op de Garmin en daarbij een foutmelding krijgt over Beacon:

Het lijkt er op dat als je precies op de rand van je WIFI verbindingen en 4G zit met je telefoon op het moment dat de rit start, de combi Garmin/Strava de mist in gaat en er dus geen melding naar de Livetrack ontvanger gestuurd wordt. Oplossing is om dan buiten het bereik van de Wifi de rit te starten.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Ik zie net dat Strava een mooie IQ APP heeft om Strava routes direct met je Garmin te syncen. Dus zonder tussenkomst van een PC of snoertje. Werkt goed. Om van je rit een route te maken moet je wel via de website werken en niet via de APP (android)
Strava Routes te vinden via de IQ store op Garmin Connect.

Als je ergens anders een GPX vandaan hebt gehaald op je telefoon (GPSIES of zo) kun je dit via de IQ app routeCourse ook direct op je Garmin krijgen zonder dat je een PC nodig hebt. Werkt via de website https://dynamic.Watch" onclick="window.open(this.href);return false; waar je de route dan kunt uploaden en syncen met de Garmin. Daar kun je weer met je Strava account kunt inloggen.

Snap je het nog :-) ? wel reuze handig als je even geen PC met basecamp oid hebt maar wel een mooie route wilt fietsen.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
rob-b
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 14:03

The Borg Cube schreef:.......

Als je ergens anders een GPX vandaan hebt gehaald op je telefoon (GPSIES of zo) kun je dit via de IQ app routeCourse ook direct op je Garmin krijgen zonder dat je een PC nodig hebt. Werkt via de website https://dynamic.Watch" onclick="window.open(this.href);return false; waar je de route dan kunt uploaden en syncen met de Garmin. Daar kun je weer met je Strava account kunt inloggen.

Snap je het nog :-) ? wel reuze handig als je even geen PC met basecamp oid hebt maar wel een mooie route wilt fietsen.
Inderdaad handig! Ik gebruik hiervoor het volgende tooltje wat op de edge 820 en op mijn android telefoon staat.
https://apps.garmin.com/nl-NL/apps/de11 ... 93b47ea5bb" onclick="window.open(this.href);return false;
Het uitwisselen van android naar edge gaat ontzettend makkelijk.
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Ah die kende ik dan weer niet. Oogt ook wel makkelijk. Zal hem eens proberen.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

The Borg Cube schreef:Voor wie ook Livetrack gebruikt op de Garmin en daarbij een foutmelding krijgt over Beacon:

Het lijkt er op dat als je precies op de rand van je WIFI verbindingen en 4G zit met je telefoon op het moment dat de rit start, de combi Garmin/Strava de mist in gaat en er dus geen melding naar de Livetrack ontvanger gestuurd wordt. Oplossing is om dan buiten het bereik van de Wifi de rit te starten.
+1, liep tegen dit zelfde 'probleem' aan.

Als ie wel gestart is werkt Livetrack erg goed (als ik mijn vriendin moet geloven ;)).
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

rob-b schreef:
The Borg Cube schreef:.......

Als je ergens anders een GPX vandaan hebt gehaald op je telefoon (GPSIES of zo) kun je dit via de IQ app routeCourse ook direct op je Garmin krijgen zonder dat je een PC nodig hebt. Werkt via de website https://dynamic.Watch" onclick="window.open(this.href);return false; waar je de route dan kunt uploaden en syncen met de Garmin. Daar kun je weer met je Strava account kunt inloggen.

Snap je het nog :-) ? wel reuze handig als je even geen PC met basecamp oid hebt maar wel een mooie route wilt fietsen.
Inderdaad handig! Ik gebruik hiervoor het volgende tooltje wat op de edge 820 en op mijn android telefoon staat.
https://apps.garmin.com/nl-NL/apps/de11 ... 93b47ea5bb" onclick="window.open(this.href);return false;
Het uitwisselen van android naar edge gaat ontzettend makkelijk.
Zou fijn zijn als ik zo’n app ook voor de iPhone kan vinden.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Heb mijn Edge 800 geofferd aan de goden van de Downhill in Saalbach en sinds een maand een 820. Heb niet eerder over Garmin gepost, maar moet toch mijn frustratie ventileren. Onbegrijpelijk hoe zulke matige producten de markt bepalen. Een selectie van mijn ervaringen.

1) De hoogtemeter van mijn 820 is meters ongevoeliger dan de oude 800.... wat een sof
Bultjes waar de 800 keurig hoogte geeft ziet de 820 niet eens. Product achteruitgang ...wtf

2) Verbinden met Android werkt niet. stap voor stap alles volgens Faq en manual, codes uitwisselen
en alles klopt, alleen bij de laatste cruciale stap connect hij niet met mijn Android telefoon.

3) Menu opbouw van de software, wat een Draak van een interface, really?

4) Vandaag de turn by turn navigatie gebruikt, het werkt. Alleen slaat hij de gemaakte rit niet op.
Ik heb de grote blauwe RIDE knop geactiveerd. Hoe bedenken ze dat ik dat niet wil opslaan??

Ik kocht de 820 omdat ik oudere accesoires van de 800 wilde blijven gebruiken. Binnen 4 weken heb ik daar al dikke spijt van. Op de vraag "zou u dit product aanraden" zeg ik overduidelijk "NEE".
Bij Garmin hebben ze na jaren nog altijd geen idee van wat gebruikers met de 820 doen en hoe ze de gebruikers ervaring kunnen verbeteren.

Hehe, ik ga nu een stukje fietsen ....
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

1: Was hier in het begin ook slecht, nu wel verbeterd. Mss een leerproces?

2: Via BT?

3: Mee eens, al wordt het iets makkelijker als je eenmaal je profielen goed hebt staan.

4: Vraagt hij niet, als je de rit stopt, of je wil opslaan of weggooien?

Wat ik ook vreselijk irritant vind aan de 820, is dat het ding steeds opstart als je `m van/aan de USB koppelt. Is dat niet uit te schakelen? De USBingang zit imho ook nog eens op een kaloteplek...
NoChain
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 26 januari 2016, 18:12

Een grote blauwe RIDE knop? Geen idee waar ik deze moet vinden op mijn 820. Starten doe je toch gewoon door rechts onder op een knopje te drukken?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

1. really? (valse hoop is wel het ergste)

2. ja BT, Recente Android 7.1.1 kaal met heel weinig "schil" van de fabrikant

3. Geen excuses, het is 2017 ......

4. Nee hij vraagt niets want de rit start niet,

@ nochain
Als je een bestaande route wilt volgen moet je in "navigatie" naar opgeslagen "courses" Als je daar een route selecteert krijg je (oa) op het scherm een groot blauw vlak met "RIDE" om te starten met navigeren. Maar die start dus niet een rit registratie. Duh.

Na 4,5 uur 100km mijn positie op het scherm real time ge-tracked te hebben tegen de opgeslagen course geen rit om te saven. Briljant.

Dat is een voorbeeld dat Garmin geen idee heeft wat gebruikers doen. Een rit die ze registeren weggooien kan ik ook achteraf doen. Maar de niet opgeslagen rit kan ik niet terughalen. Grrr
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

De blauwe knipperende "Play" knop is de melding dat je nog geen rit hebt gestart.

Eens met de User interface, het is soms erg vaak klikken voordat je in het juiste menu bent.
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

Heckler40 schreef:1. really? (valse hoop is wel het ergste)

2. ja BT, Recente Android 7.1.1 kaal met heel weinig "schil" van de fabrikant

3. Geen excuses, het is 2017 ......

4. Nee hij vraagt niets want de rit start niet,

@ nochain
Als je een bestaande route wilt volgen moet je in "navigatie" naar opgeslagen "courses" Als je daar een route selecteert krijg je (oa) op het scherm een groot blauw vlak met "RIDE" om te starten met navigeren. Maar die start dus niet een rit registratie. Duh.

Na 4,5 uur 100km mijn positie op het scherm real time ge-tracked te hebben tegen de opgeslagen course geen rit om te saven. Briljant.

Dat is een voorbeeld dat Garmin geen idee heeft wat gebruikers doen. Een rit die ze registeren weggooien kan ik ook achteraf doen. Maar de niet opgeslagen rit kan ik niet terughalen. Grrr
Staat die rit ook niet als .fit bestand opgeslagen?
Plaats reactie