Radeloos!! Stug littekenweefsel na zitvlakoperatie

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Oeps, das al lang geleden bij jou......
Pijn is fijn, zeggen ze dan. Euh, van de artsen heb ik goedkeuring hoor en ja, idd, ook verklevingen en taai spul inderdaad.
Mijn banden eigenlijk altijd al op 1,5bar en ook ik rijd fully. Ik ga zeker weer wat zadels testen maar helaas kan ik niet zoveel fietsen (drukke piekperiode in eigen bedrijf!) Dus vaak in de week totaal geen tijd en alleen op de zondagochtend dus een optie... In ieder geval bedankt voor de tips en uitleg :-q :-q
Always ride with a smile!!!!!!
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

Hoe gaat t nu johnny?
Ben eigenlijk wel benieuwd.
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Operatie zitbot juni jl. 6 Weken rust. Rij al jaren met Sq lab. Nu 1 maat breder dan voor operatie, daarnaast nieuwe broek en zadel 1 cm lager dan normaal op beide fietsen. Eenmaal fully en eenmaal geheel star. Twee broeken gekocht, de sportfull Total comfort en van redwhite the bib. Vorige week caubergchallenge met starre fiets, Sq lab en Sportful na 70 km normale zadelpijnklachten zoals ik die altijd wel heb. Vandaag met fully, Sq lab en redwhite ongeveer 45 km normale zadelpijnklachten. Hierbij de aantekening dat ik in de dagen daarvoor nog 120 km op mijn recreatieve fiets heb gezeten. Alles in stappen geprobeerd, maar dit lijkt voor mij nu goed te werken. De redwhite lijkt iets prettiger qua zeem dan de sportfull. Op naar groesbeeks gruwelijkste.
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

qeubee rider schreef:Hoe gaat t nu johnny?
Ben eigenlijk wel benieuwd.
Inmiddels sinds juli bijna 600km gereden met wisselend gevoel. Inmiddels diverse zadels getest en zitposities getest en het beste resultaat heb ik met het Ergon SMC4-M zadel geboekt. In combinatie met een Assos broek onder de baggy gaat dit redelijk. Pijn blijf ik houden maar als ik inderdaad regelmatig en kortere ritten rij gaat het beter.
Eind juli een weekje in Luxemburg gaan biken en dit rustig opgebouwd met eerst kortere ritten van 25km en later langere ritten van 40+km. In het begin redelijk veel last en gedurende de week ging het verbazend goed vooruit met bijna geen pijn. Een gevoelige plek blijft het echter wel.
Maar het blijft een beetje met ups en downs. 1,5 week geleden juist weer wel veel pijn maar waarschijnlijk omdat ik 1,5week door ziekte niet kon fietsen. Het weefsel voelde toen ook weer erg hard aan, terwijl het bij dagelijks fietsen (in Luxemburg) soepeler was.
In ieder geval volgende week naar de Alpen voor een 6-daagse trektocht en ga van het positieve uit dat het elke dag beter zal gaan.....

@Peter243: helemaal geen last van littekenweefsel??? En wat hebben ze aan je zitbot gedaan??
Always ride with a smile!!!!!!
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

John, aangezien je dicht bij de grens van BE woont zou ik eens over de grens wippen en daar een tube Fucidine zalf kopen bij de apotheek (in BE wel zonder recept te krijgen) en op de zere plek smeren. Werkt bij mij uitstekend tegen alle oorzaken van zadelpijn (al heb ik het niet in zo'n erge mate dat er ook medisch ingegrepen hoefde te worden). Ik heb mijn fijnste zadel tot nu toe gevonden in de WTB Volt.
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

nielsvo schreef:John, aangezien je dicht bij de grens van BE woont zou ik eens over de grens wippen en daar een tube Fucidine zalf kopen bij de apotheek (in BE wel zonder recept te krijgen) en op de zere plek smeren. Werkt bij mij uitstekend tegen alle oorzaken van zadelpijn (al heb ik het niet in zo'n erge mate dat er ook medisch ingegrepen hoefde te worden). Ik heb mijn fijnste zadel tot nu toe gevonden in de WTB Volt.
Bedankt Niels voor de info. Is idd het proberen waard.
Heb al meer goede reacties gekregen op de WTB Volt. Deze had ook standaard op mijn bike. Idd ook een prettige zit, maar de Ergon bevalt beter.... Inmiddels al wel iemand anders blij kunnen maken met de WTB Volt :-q
Always ride with a smile!!!!!!
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

Mooi Johnny, gelukkig beetje minder last :-q
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
Plaats reactie