Specialized 2018

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
wolff
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: di 10 september 2013, 15:26
Mijn mountainbike: Edelsten

Verstandige keuze.... het blijft toch een meisjesfiets, dat gaat op den duur toch aan je vreten :-) Vind de paarse uitvoering echt schitterend, maar eerst maar eens afwachten of die Epic's tegenwoordig een beetje heel blijven. Ze zijn wel van fox afgestapt gelukkig, de dempers 2015/16 waren echt dramatisch. Ook zijn ze weer terug bij schroefdraad BB, dus het lijkt eindelijk goed te komen. Dat waren exact de 2 punten waar ik altijd problemen mee had. Daarom weer HT gaan rijden, toen alleen nog problemen met de lagers.
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Heel blijven zal wel goedkomen. Zoniet, dan zal ook dat wel opgelost worden. Je moet ook beetje geluk hebben.
Dat geldt ook voor de vork. Fox of rockshox, allebei super. Kan ook allebei kapot. Ook meegemaakt met allebei. Maar door beide bedrijven opgelost. Veel "vorkleed" kan voorkomen worden door onderhoud, iets dat meestal ondergeschoven kindje is.
Laatst gewijzigd door Dtcrobin op vr 14 juli 2017, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Schroefdraad BB vind ik een hele goede zet! Hadden ze ook al voor de Enduro gedaan. Ik heb in een paar jaar tijd een stuk of 5 van die PF30 SRAM bracket lagers er door heen gejast, slaat nergens op.
wolff
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: di 10 september 2013, 15:26
Mijn mountainbike: Edelsten

Je moet zeker geluk hebben, maar de achterdempers gingen er met bosjes doorheen. Geloof dat ik binnen een jaar op 10 achterdempers zat. Zal niet voor niks zijn dat ze deze 2 punten aangepast hebben. Vind het een goede zet, en denk dat het de degelijkheid van de fiets ten goede komt.
Gebruikersavatar
GPStracks
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 15 september 2003, 21:29
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert 2018

Specialized 2018 modellen in zuid-afrika.
Of deze modellen hetzelfde zijn in nederland weet ik niet, maar het is een indicatie.

https://www.freewheel.co.za/bikes/specialized-mountain/
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Dtcrobin schreef:Idd, altijd expert voor dat prijsverschil. Dat prijsverschil komt zeker terug wanneer je inruilt of verkoopt.

Ikzelf heb afgezien van de "damesversie" S-works.
Jammer :(

En Carbon wielen is altijd de juiste keuze ivm fietsgevoel. Niks dat in mijn ogen een groter verschil maakt dan alu en Carbon wielen.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Grappig dan dat testen door grote magazines uitwijzen dat er vrijwel geen verschil gevoeld wordt tussen alu en carbon wielen van gelijk gewicht.
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Ik heb het dan ook niet over gelijk gewicht :)

Edit: de meerprijs voor een ander model hier heeft betrekking op oa de Carbon wielen die er inzitten. Dat zou mijn keuze zijn. Je hebt de keuze ook natuurlijk om later een even lichte alu set te halen die een gelijk gewicht heeft als de bv control Sl 29, echter zou dat niet mijn keuze zijn. Alleen al vanwege 'het gedoe'.
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Wereld van verschil, alu of carbon. Dat voel je zeker wel
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Ook dat ja. Ik ging van een DTswiss set van vergelijkbaar gewicht naar een goede Carbon set. Veel stijver voor mijn gevoel.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dtcrobin schreef:Ook dat ja. Ik ging van een DTswiss set van vergelijkbaar gewicht naar een goede Carbon set. Veel stijver voor mijn gevoel.
Dan moet je nog even een goede set alu proberen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

DTswiss 1501 spline. Is alu topset. Carbon is gewoon stijver.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dtcrobin schreef:DTswiss 1501 spline. Is alu topset. Carbon is gewoon stijver.
Verre van stijf die standaard DT wielen. Met mijn 85 kg en lompe rijstijl valt het op (en vooral tegen!), tien of meer kg minder en het valt misschien minder op, maar als je dan wel een stijf setje pakt, weet je wat het verschil is.

Ik ga niet betwisten dat de meeste carbon wielen gewoon stijver zijn, zeker als we het over zeer licht spul hebben. Maar er is genoeg licht alu spul dat goed gebouwd heel dicht in de buurt komt van hoogwaardige carbon setjes.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Is geen standaard setje hoor. Kost zo €500-€600
Maar ieder z'n voorkeur.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik heb wel eens iemand laten rijden op mijn fiets, hij kwam van een Epic met Roval carbon wielen. Hij vond mijn wielen een stuk stijven dan zijn carbon hoops. Ik heb American Classic MTB race (1450 gram). 600 euro voor een setje wielen is redelijk standaard, niks speciaals. Carbon wielen kunnen best wel stijver, maar dat merk je dan ook aan het gewicht.

Lees deze maar eens. http://www.bike-magazin.de/komponenten/ ... 36645.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie