Enduro-Ride les Hautes-rivires Zaterdag 7 April 2018

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Wie-o-wie gaat er mee
I'll be your guide!!!
heb een tweede gids geregeld, en ook aan de lunch wordt gedacht, en dat niet alleen, het wordt voor ons geregeld! Halverwege de dag op een strategische plek. Eigen bijdrage van
7,50 wordt het wel. maar ja hoef je alleen drinken voor onderweg mee te nemen

wordt wel een dagje vol met wortels, steile stukken, flow-high speed stukken, stenen nog meer technische uitdagingen. en praktisch geen switchbacks!
ca,30km en ca,1350hm, bestaande uit 5 beklimmingen en 5 specials! Waaronder 1 getimede special, voor wie wil. Goed voor een dagje vol.
neem je enduro-bike maar mee, of een fully met minimaal 150mm voor en achter
ZATERDAG 7 APRIL, eerst maar eens kijken wie mee wil
Laatst gewijzigd door graduzzi op ma 5 maart 2018, 21:11, 6 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Je had het hier al over gehad maar toen had ik niet begrepen dat dit een enduro-tochtje ging worden. Denk niet dat mijn fiets dat aankan :((
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

+1
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Eventueel afhankelijk van de datum, wil sowieso nog een keer weer die kant op.

Zit het voornamelijk bij Hautes Rivieres, Naux of beetje van beide?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Beide, zoals het er nu voor staat, wordt het zaterdag 26 augustus
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

TenZNL schreef:Je had het hier al over gehad maar toen had ik niet begrepen dat dit een enduro-tochtje ging worden. Denk niet dat mijn fiets dat aankan :((
weet niet wat voor fiets je hebt
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

tot nu toe:

Graduzzi
Cheeta (ovb)
RaMoNNeKe (ovb) ?
terunky
Kabookie

En het weer wordt top
Laatst gewijzigd door graduzzi op wo 16 augustus 2017, 10:12, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Heb eigenlijk ook wel zin, alleen mn conditie is niet echt top. Zijn het fireroads omhoog en dan knallen of is het ook technisch klimmen? Fireroads oid overleef ik nog wel, ...
Ride a bike!
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Over het algemeen shotter-paden omhoog, er zitten wel hier en daar wat steile stukken in, maar ook gelijk oplopende stukken die zeer goed te fietsen zijn, als het erg steil is dan loop ik ook hoor, ieder zijn eigen tempo. we wachten gewoon tot iedereen boven is, voordat we naar beneden knallen.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik niet.... ik bedoelde +1 voor wat TenZNL zei :-q
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Jammer
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ja... dat krijg ik er niet door hoor. 2 Maanden geleden 3 dagen Eifel, gisteren Eifel...
Over een maandje ofzo ga ik weer eens kijken.

Ik heb ook al 2 afspraken die dag.... dus zou sowieso niet kunnen!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ik behoud m'n voorbehoud nog even, weergoden zijn even betrouwbaar als de meest gewiekste tweedehands-autoverkoper en weersvoorspelling (code oranje?!)...
In ieder geval ik ben vreselijk slecht in klimmen en rijd daar bovenop ook nog eens en overbrenging die bedoeld is voor gematigde gravelpaden omhoog...

Gisteren heb ik een rondje bij Naux gereden, centraal geparkeerd bij die oerdegelijke wandelbrug. Weet niet in hoeverre daar overeenkomsten met het geplande inzitten...
Afbeelding

... maar had de hardtail* meegepakt en als je in 100% attack mode naar beneden wilt (met fullface etc...) dan is dat gewoon een dom idee en moet je gewoon die >150mm fully meebrengen. Om in trailmode naar beneden te 'cruisen' viel het geenszins tegen. Afgezien van iets lagere snelheid waren er een moment of 3 waarop de gewenste lijn niet kon houden waar ik overtuigd ben dat dat met de fully wel gelukt zou zijn (ook omwille van het verschil in banden), in een handvol andere situaties denk ik niet dat het echt een verschil had gemaakt. Met een trailbike moet dat an sich ook te doen zijn...

* 27.5" met 130mm (350), giga reach en 40mm stem, 200/180 remmen, Reverb, chainguide + taco, voor de gelegenheid Magic Mary DH voor (normaal Hans Dampf), … Niet echt XC dus.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Zal dan wel in de trailmodus naar beneden gaan aangezien ik net mn Patrol voor een Scout heb ingeruild :winkie:
Laat deze zondag weten of ik mee ga. Mits het weer ok is :tong
Ride a bike!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

graduzzi schreef:
TenZNL schreef:Je had het hier al over gehad maar toen had ik niet begrepen dat dit een enduro-tochtje ging worden. Denk niet dat mijn fiets dat aankan :((
weet niet wat voor fiets je hebt
Een Pivot mach 4 (een lichte trailbike met 115mm) met ZTR Crests, waarmee ik al op het randje zit met mn 86kg rijdersgewicht :oops:
In Nideggen heb ik ook het eea overgeslagen ivm die wielen.
Plaats reactie