27-08-2017 - Aken (Aachen) - 1. Aachener Mountainbike Tour

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
grizzly
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 30 december 2011, 21:35

Op 27 augustus 2017 wordt in Aken Duitsland een mountainbiketoertocht georganiseerd.
Startplaats: Grillhütte Karlshöher Hochweg, Aachen
Starttijd: 09.00 tot 11.00 uur.
Kosten: 5 Euro ter plaatse of 4 Euro bij vooraanmelding, na aankomst barbecue.
Route: 30 of 50 km hoofdzakelijk door Aachener Wald. De 30 km zou zelfs familievriendelijk zijn. Hoe krijg je dat voor elkaar in het Aachener Wald :~ De 50 km is voor degene die wat hoogtemeters kunnen maken :wink:

Meer info: http://gelaendefahrrad-aachen.de/wp-con ... B-Tour.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
of: https://www.facebook.com/gelaendefahrradaachen/" onclick="window.open(this.href);return false;
S Works
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: za 29 juli 2006, 08:26
Mijn mountainbike: Yeti ARC C, 1990 Yeti Ultimate, 1996 Yeti ARC

Leuk, in de buurt en nog niet eerder daar geweest. Ik probeer erbij te zijn voor de 50 km.
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Klinkt goed! In de agenda er mee!
¯\_(ツ)_/¯
grizzly
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 30 december 2011, 21:35

In een persbericht wordt al iets van de 50 km route verklapt.
Start bij Karlshöher Hochweg, richting westen naar de Vaalserberg en Drielandenpunt. Vandaaruit verder België in. Langs de Duits-Belgische grens richting Preuswald. Een plaats ten zuiden van Aken geheel omsloten door bos. Hier wordt de Bundesstrasse B264 overgestoken en verder oostelijk richting Entenpful in het Aachener Stadtwald. Weer een keer de grens oversteken met België om bij de Zyklopensteinen te komen. Terug Duitsland in richting de Pionierquelle. Daarna via knooppunt Siebenwege terug richting de parkeerplaats op de Karlshöher Hochweg.

Op zich knap dat deze vereniging zich sterk maakt voor een toertocht :-q , omdat juist in het Aachenerwald veel overlast van mountainbikers wordt ervaren door andere bosgebruikers. Door de boswachters worden dan ook geregeld bikers op de bon geslingerd. Nu kan het een keer legaal, waarbij het me niet zou verbazen dat menig pijltje door een bosbezoeker wordt verwijderd :-? .
wesleythomas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 23 september 2009, 18:01
Mijn mountainbike: Landgraaf

leuk, meteen maar in de agenda gezet,
Normaal is mountainbiken daar niet toegestaan dacht ik.

lekker 50 km fietsen in de mooie omgeving daar.
Wir wollen leben!
Kelvin_
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: do 16 juni 2011, 19:24
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 2 2010 -EXIT- Canyon Nerve AL 7.0 -EXIT- Trek Fuel EX 8 -EXIT- Giant Trance

Ik ben ook gëintereseerd. Wat kan ik verwachten? Veel trails of vooral landwegen? In het laatste geval sla ik dit liever af.

Mijn Duits is ook niet op en top dus zou dubbel tegenvallen dan. :)
E10
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 14 november 2013, 23:14
Mijn mountainbike: Bergamont Trailster EX 7.0

Ik ben benieuwd, als het niet stortregent zijn we erbij voor de 50 km. Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Klinkt interessant. Hoe zit het met de paden? Alles breed, of ook leuke paadjes? "Die Strecken werden von uns ausgeschildert und erfordern keine besonderen fahrtechnischen Fähigkeiten." klinkt nou niet echt uitdagend (paden vereisen geen bijzondere rijkwaliteiten)
endorfin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: ma 11 december 2006, 14:53

Brede paden ja.
Meer familie toerke
ericb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 20:13
Mijn mountainbike: Norco Torrent 7.1FS,Norco Search Gravelracer

Gewoon met de gravelracer gaan
Ik hoor een zwijn,ik zie een zwijn,ik eet een zwijn..........
En soms voel ik mij als een zwijn,vies en dwars door de bush


We Are Basta!!
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Twijfel.... klinkt of het een saai toertochtje is maar omgeving is mooier als Neeroeteren wat de andere optie is. :-?
grizzly
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 30 december 2011, 21:35

De gps files zijn nu te zien en te downloaden op de website http://gelaendefahrrad-aachen.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
De 50 km variant (net geen 48 km) is goed voor 700 hoogtemeters en ik kan amper single trails ontdekken in de route. Daar staat dan tegenover dat je in een prachtige omgeving rijdt en dat je trage Duitsers met gemak op die brede paden kan inhalen :-D
De interesse is groot, dus degene die laat starten kunnen nog te maken krijgen met een parkeerprobleem boven op de heuvel bij de startplaats.

Weerbericht ziet er goed uit: (wordt permanent geupdate)
Afbeelding
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

grizzly schreef: Daar staat dan tegenover dat je in een prachtige omgeving rijdt en over brede paden.
Dat zou het basisprincipe van alle toertochten moeten zijn.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
E10
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 14 november 2013, 23:14
Mijn mountainbike: Bergamont Trailster EX 7.0

Geef die organisatie een kans zou ik zeggen. Is de 1e tocht dus zullen zeker openstaan voor feedback. En het is zoals al vaker geschreven ook niet makkelijk om iedereen tevreden te stellen.

Iedereen die de omgeving van een georganiseerde toertocht goed kent, weet altijd wel betere/mooiere/heftigere paadjes. Vraag blijft mag je er officieel komen met de fiets en is het geschikt om de verwachte kudde veilig overheen te leiden?! Voor dit soort events heb je toch vergunningen nodig en de medewerking van de lokale overheid.

Wij zijn erbij voor de 50 morgen.
E10
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 14 november 2013, 23:14
Mijn mountainbike: Bergamont Trailster EX 7.0

Geef die organisatie een kans zou ik zeggen. Is de 1e tocht dus zullen zeker openstaan voor feedback. En het is zoals al vaker geschreven ook niet makkelijk om iedereen tevreden te stellen.

Iedereen die de omgeving van een georganiseerde toertocht goed kent, weet altijd wel betere/mooiere/heftigere paadjes. Vraag blijft mag je er officieel komen met de fiets en is het geschikt om de verwachte kudde veilig overheen te leiden?! Voor dit soort events heb je toch vergunningen nodig en de medewerking van de lokale overheid.

Wij zijn erbij voor de 50 morgen.
Plaats reactie