Weer beginnen met mountainbiken na zwangerschap

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Onlangs ben ik de trotse vader van een prachtige zoon. Maar inmiddels begint bij moeders het mountainbike virus weer aardig te kriebelen.
We zijn al aardig aan het zoeken geweest hoe ze het beste weer kan gaan beginnen we weten dat ze eerste zes weken niet mag fietsen.
Ze is al begonnen met wandelen etc. maar ze was benieuwd of jullie nog tips hebben voor haar.

Dus brandt maar los :D
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ja, papa mag niet meer fietsen want die moet thuis blijven bij de kleine. Mama mag een nieuwe fiets uitzoeken voor haar geleverde prestatie.

:D
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Gefeliciteerd en +1 :lol:
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Google sporten na zwangerschap en een wereld gaat open.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Dennisvdb schreef:Ja, papa mag niet meer fietsen want die moet thuis blijven bij de kleine. Mama mag een nieuwe fiets uitzoeken voor haar geleverde prestatie.

:D
Haha die was ik al voor heb net een nieuwe fietst gehaald voordat de kleine kwam ;). Gelukkg mag ik lekker blijven door fietsen.
Op google heeft me vrouw idd al veel gevonden maar we zijn ook benieuwd naar ervaringen van meder mtbers :)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Sabazius schreef: .....maar ze was benieuwd of jullie nog tips hebben voor haar.
Zelf nooit zwanger geweest maar heb ook wel eens een dikke keutel dwars gehad dus weet wel wat pijn is. :winkie: Geen tips voor haar maar voor jou des te meer.

#1 Jij bent niet meer het belangrijkste in haar leven. Accepteer dat.

#2 Nooit, maar dan ook echt nooit vanaf nu vergeten om haar te verwennen met moederdag.

#3 Al het geld gaat nu naar de baby. Mocht ze in een vlaag van verstandsverbijstering instemmen met het kopen van een nieuwe fiets of welk onderdeel dan ook dan gelijk toeslaan. Over een half uurtje is ze van gedachten veranderd.

#4 Overdag in slaap vallen omdat je geen enkele nacht meer 8 uurtjes aaneengesloten slaapt is heel normaal.

#5 Er zijn ook dikke gezinsauto's waarin je gezien kan worden. Audi RS6 Avant bijvoorbeeld.

#6 Er komt een dag dat ze naar school gaan en je leven weer een beetje normaal wordt en je weer fatsoenlijk zonder gezeur kunt biken.

Succes. :bier: :-q
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

#7 Er komt een dag dat zoonlief sneller is......

Verder zat mijn vrouw vrij snel terug op de fiets. Ze zal zelf moeten aanvoelen of ze er al klaar voor is. Begin eerst eens op de weg of rustige routes zonder al te veel hobbels.

Succes.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

We hebben al een heel degelijk een volvo v70 nordic dus die audi word hem niet ben ik bang ;)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Geen probleem, ik droom ook nog steeds. :-D
Ruben L
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 16:49

Heel herkenbaar die punten Dice Oldskool! En contrats Sabazius! Ik ben zelf sinds 2 maanden ook voor het eerst vader van een geweldige zoon en mijn vriendin fietst ook fanatiek (zowel op verhard als op onverhard). Onze beste mobiele mutaties naast de Bugaboo voor de eerste maanden na de bevalling zijn iig:

-Vervangen van de 2zits Lotus Elise door een 'gezinsauto' (Bimmer 135i cab met handbak en M-onderstel, gulden middenweg, het hoeft niet meteen een Volvo te zijn he... en er kan een fietsendrager op! ;) )

-Op de kop tikken van een Thule Chariot Cougar fietskar met baby-insert. Wat een geweldig ding! Aangezien de meeste vrouwen de eerste maanden toch vooral op asfalt fietsen en hooguit een vlak bospad meepakken, heb je hier echt heel veel aan. Wij hebben iig al zat fietskms gemaakt met z'n 3en, afgelopen weekend ook weer beide dagen. En zolang je nog even van de singletracks af blijft (sowieso wel een aanrader voor de eerste 3, 4 maanden denk ik) heb je er eigenlijk helemaal niet zoveel last van, rolt en stuurt echt superlicht!
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Zo fietskar is inderdaad wel handig zal marktplaats eens gaan bekijken :)
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Ik heb geen (nuttige) tips. Wilde alleen kwijt dat het mij opvalt dat hier in de Girlz corner tot zover alleen mannen reageren. Met tips voor de man......
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 4 augustus 2023, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 4 augustus 2023, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Elle
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: zo 8 mei 2016, 15:33
Mijn mountainbike: Orbea Rallon - Ridgeback Ramble - Nordest Britango

Vrouw hier.. :-q Ik ben pas een jaar nadat mijn zoontje is geboren begonnen met fietsen, dus wat fietsen weer oppakken betreft weinig tips. Wel deed ik altijd aan hardlopen, tot tegen het einde van mijn zwangerschap. Na mijn bevalling inderdaad eerst veel (urenlang) gaan wandelen, spieren en conditie weer aansterken. Extra krachttraining doordat ik mijn zoontje altijd in een draagdoek meenam met wandelen. Verder gewoon eens rustig aan een rondje doen, ze merkt het vanzelf als het teveel wordt. En als ze zo'n type is wat pijntjes negeert en dan doorzet; in dat geval een beetje afremmen. Je lichaam heeft echt wel tijd nodig om weer alles aan te kunnen, luister er dus goed naar. En, gefeliciteerd nog!
Plaats reactie