Specialized Rockhopper Comp 29 VS Trek X-Caliber 7 2018

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
PierreBenit
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 09:23
Mijn mountainbike: B'twin Rockrider 8.1

Moeilijk moeilijk,

Ik heb een simpele MTB van een huismerk.
Echter ben ik verslaafd geraakt, en merk ik nu dat mijn huidige fiets niet geschikt is voor mijn lichaam van 197 cm.

Ik heb een aantal eisen voor mijn nieuwe fiets.
29" en Lifetime warranty. En moet natuurlijk goed ogen.

Na heel veel zoeken. Ook naar andere merken zoals Cube, Canyon, Scott etc. etc. is mijn oog toch gevallen op de Trek X-Caliber 7 2018 en de Specialized Rockhopper Comp 29.
Specificaties vindt ik belangrijk, maar niet het belangrijkst ivm. het vervangen van onderdelen na een tijd.
Echter is de voorbereiding voor een dropper post in het frame van Trek wel aantrekkelijk. Zou de Specialized dat ook hebben?

Over een proefrit en mijn FM hoeven we het niet te hebben, ik zou het graag alleen over die 2 fietsen willen hebben :-q

Kan iemand mij bijvoorbeeld adviseren over de frames en spec?

Dank jullie!
ToFast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: ma 26 mei 2008, 19:22
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2

Ik denk dat je bij Trek meer waar voor je geld krijgt.

Gezien je lengte, ik zie net op de site van Specialized dat de Rockhopper niet meer in XXL geleverd word.
Wellicht iets om rekening mee te houden?!
Gebruikersavatar
Lizzyplace_Ruud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 441
Lid geworden op: za 15 juni 2013, 13:33

Wees wijs en kijk niet alleen naar aankoopprijs. De Trek Caliber 9 of Superfly 5 zijn veel betere fietsen voor het serieuze ruige offroad werk.
Een goede 2e hands is ook een optie of nieuw in een aantrekkelijke prijsklasse (oa Bulls Copperhead en Cube LTD bieden erg veel waar voor hun geld en komen in er in testen altijd zeer goed uit.)

Acera afmontering zou ik niet aanraden voor offroad, vanaf Deore is prima.
Let op, een "goede MTB" kan je later ook weer makkelijk doorverkopen: een verstandige investering is beter dan een koopje op het eerste gezicht.
PierreBenit
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 09:23
Mijn mountainbike: B'twin Rockrider 8.1

En wat is precies het verschil tussen de superfly 5 en x-caliber 9. Ik wordt niet heel wijs van de website omdat er geen vergelijkings optie is.
Gebruikersavatar
Lizzyplace_Ruud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 441
Lid geworden op: za 15 juni 2013, 13:33

Op sommige sites kan je vergelijken, op bijv https://www.12gobiking.nl/trek-superfly-5-2017" onclick="window.open(this.href);return false; kan je onder de prijs VERGELIJKEN aanklikken en dit ook doen voor de x-caliber.

De x-caliber wordt als beginnersbike verkocht, de superfly als gevorderde bike.
Beide hebben ook duidelijke overeenkomsten zoals een luchtgeveerde voorvork, de superfly is
lichter en luxer.

tip: op 19aug en 26aug zijn er (gratis) consumentendagen in Harderwijk waar 200 testfietsen klaar staan om te proberen waaronder deze MTB's.
Laatst gewijzigd door Lizzyplace_Ruud op zo 13 augustus 2017, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
PierreBenit
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 09:23
Mijn mountainbike: B'twin Rockrider 8.1

Ja dat heb ik in mijn agenda gezet! Bedankt voor t meedenken. Denk dat het de superfly wordt. Zodat ik over 2 jaar niet gelijk een nieuwe wil ;-)
vincentgiesbers
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 22 februari 2017, 15:12

De Rockhopper heeft een andere geometrie dan de Trek. De Rockhopper heeft een steilere balhoofdhoek en een kortere wielbasis en is dus wendbaarder en sportiever dan de Trek maar de Trek is wel weer stabieler op hogere snelheden. Persoonlijk zou ik voor de Specialized kiezen, die oogt ook wat robuuster dan de Trek die heeft vaak dunnere framebuizen
Plaats reactie