Ben ik blij dat de lbs waar mijn fiets ( en mijn vorige ) vandaan komt hem hellemaal naloopt en tevens een gratis beurt geeft na een maand en dan nog een keer naloopt.
Hoort bij het afleveren vind ik.
Nieuwe fiets: direct opnieuw volledig laten smeren?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6000
- Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
- Mijn mountainbike: is onderweg
Dan heb je toch echt pech, als de FM bij aankoop aangeeft dat er te weinig vet in de lagers zit, dan heb je geen enkel recht op een claim als je daar niets aan (laat) doet.baron062 schreef: Ik zou reageren op dit voorstel met:
"Blijkbaar erken je met dit voorstel dat er te weinig vet zit in de lagers. Daarom lijkt het mij de meest logische keuze om dit nu kosteloos voor de klant al te doen om geldverslindende schadeclaims in de toekomst zoveel mogelijk te voorkomen"
Ofzo.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2737
- Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
- Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)
Nope. Niets dan goede ervaringen met die mannen (en dat al een jaar of 20!) .Kapitein Iglo schreef:... want jij trekt vervolgens zelf de boel helemaal open om dat te controleren ?
StAlTiCa
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Ha, maar dan weet je dat dus niet zekerowwwwk schreef:Nope. Niets dan goede ervaringen met die mannen (en dat al een jaar of 20!) .Kapitein Iglo schreef:... want jij trekt vervolgens zelf de boel helemaal open om dat te controleren ?
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
- Lizzyplace_Ruud
- Mountainbike Junk
- Berichten: 441
- Lid geworden op: za 15 juni 2013, 13:33
Echt te gek voor woorden om extra voor een splinternieuwe-fiets-smeerbeurt te moeten betalen bij een LBS.
Belachelijk en een grote belediging voor een merk.
Belachelijk en een grote belediging voor een merk.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
- Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
- Contacteer:
Je LBS hoeft/moet hier helemaal niet over praten met de klant.guko schreef:Een LBS biedt bij aankoop, en adviseert, een soort van rijklaar-maken-beurt aan: fietst volledig uit elkaar en de boel opnieuw smeren. Het argument van de LBS is dat vanuit de fabriek een minimale hoeveelheid smeer/vet/olie gebruikt wordt omdat de fabriek, naar verluidt, schoon moet blijven en de fietsen er schoon en goed presenteerbaar uit moeten blijven zien voor de verkoop. Echter het minimale gebruik van smeermiddelen vanuit de fabriek zou de levensduur van de fiets en onderdelen niet ten goede komen.
Klinkt als een broodje aap verhaal. Wat is jullie mening?
Hij hoort de fiets deugdelijk af te leveren aan de klant, maar mag dit niet doorberekenen aan de klant.
Dit hoort in mijn ogen bij het kopen bij een LBS. Alle fietsen die ik in mijn leven gekocht heb voor mij en mijn gezin, werden voor aflevering goed nagezien, en daarnaast afhankelijk van stadsfiets of mountainbike nog een aantal gratis beurten om de zoveel maanden.
Hiervoor ga je naar een LBS, en de LBS kan zo toch slijtagedelen verkopen en andere zaken met betrekking tot garantie voor je regelen.
Het lijkt mij dat ie extra geld wil verdienen aan een beurt.
Wat de Fm dus feitelijk aangeeft is dat hij jou een ondeugdelijk product verkoopt en tegen extra betaling maakt hij er een deugdelijk product van. Ik ben benieuwd wat ze daar bij Trek eigenlijk van vinden.japie carbon schreef:Dan heb je toch echt pech, als de FM bij aankoop aangeeft dat er te weinig vet in de lagers zit, dan heb je geen enkel recht op een claim als je daar niets aan (laat) doet.baron062 schreef: Ik zou reageren op dit voorstel met:
"Blijkbaar erken je met dit voorstel dat er te weinig vet zit in de lagers. Daarom lijkt het mij de meest logische keuze om dit nu kosteloos voor de klant al te doen om geldverslindende schadeclaims in de toekomst zoveel mogelijk te voorkomen"
Ofzo.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6000
- Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
- Mijn mountainbike: is onderweg
Dat geeft hij inderdaad aan ja. Ik denk eerlijk gezegd dat er maar heel weinig zaken zijn die alle lagers ect in vetten voor verkoop.
Ikzelf doe het overigens ook niet voor mezelf. Ik ga niet alle lagers open trekken om ze te smeren.
Ikzelf doe het overigens ook niet voor mezelf. Ik ga niet alle lagers open trekken om ze te smeren.
Even een lagercheck dan maar.
Wielen? 6 van de 10 (of meer zelfs) draaien op industrielagers. Worden niet gecontroleerd. Ook niet
bij de scharnieren. Elk lagertje open peuteren met een mesje en kapje oplichten om te
smeren? Als hij zegt van wel geloof ik er geen snars van.
Crankstel? Draait op industrielagers. Vet toevoegen niet nodig. Weinig wassen en met
water wegblijven aanbevolen.
Balhoofd? 6 van 10 (of meer) draaien op industrielagers. Vet toevoegen dus ook niet nodig.
Bij kogellagers in de wielen en bij het balhoofd het vet controleren snap ik.
Goede ervaring trouwens met Trek en Bontrager onderdelen. Mijn laatste Trek Fully
draaide 5 jaar op dezelfde lagers in de achterbrug zonder centje pijn en onderhoudt.
Maar helaas gaan de meeste lagers kapot door water icm. wasmiddel. Het extra vet
toevoegen valt dan onder de logica van:"Waar vet zit, komt geen water." En daar
is dan wel weer wat van te zeggen.
Wielen? 6 van de 10 (of meer zelfs) draaien op industrielagers. Worden niet gecontroleerd. Ook niet
bij de scharnieren. Elk lagertje open peuteren met een mesje en kapje oplichten om te
smeren? Als hij zegt van wel geloof ik er geen snars van.
Crankstel? Draait op industrielagers. Vet toevoegen niet nodig. Weinig wassen en met
water wegblijven aanbevolen.
Balhoofd? 6 van 10 (of meer) draaien op industrielagers. Vet toevoegen dus ook niet nodig.
Bij kogellagers in de wielen en bij het balhoofd het vet controleren snap ik.
Goede ervaring trouwens met Trek en Bontrager onderdelen. Mijn laatste Trek Fully
draaide 5 jaar op dezelfde lagers in de achterbrug zonder centje pijn en onderhoudt.
Maar helaas gaan de meeste lagers kapot door water icm. wasmiddel. Het extra vet
toevoegen valt dan onder de logica van:"Waar vet zit, komt geen water." En daar
is dan wel weer wat van te zeggen.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl